27.05.2026 - 09:21
|
Actualització: 27.05.2026 - 09:32
La diputada de Junts al congrés espanyol, Pilar Calvo, es vol presentar a les primàries del partit per a elegir el candidat a la batllia de Barcelona, segons que han informat fonts pròximes a Europa Press.
Segons que ha avançat RAC1, Calvo competirà en aquestes primàries, com a mínim, amb l’actual cap de files de Junts a l’Ajuntament de Barcelona, Jordi Martí. També ha anunciat que pensava presentar-s’hi l’ex-diputat Jaume Alonso-Cuevillas. Uns altres noms que han sonat els darrers dies són la diputada al parlament Glòria Freixa i els ex-consellers Jaume Giró i Josep Maria Argimon.
La designació del candidat correspon a la comissió municipal territorial de Barcelona, que el pot proclamar directament, proposar-ne un i sotmetre’l a ratificació en assemblea o bé obrir unes primàries entre els aspirants que disposin de prou suport. La direcció del partit ha garantit que el candidat elegit serà avalat pels militants en votació i el secretari general, Jordi Turull, ha promès que l’anunciarien abans de l’estiu.