Norwegian tanca la base intercontinental del Prat per als vols de llarga distància

  • La incertesa en les restriccions de viatge han portat la companyia a prendre aquesta decisió, que ara se centra a reduir el seu deute de 1.934 milions d'euros

VilaWeb
ACN
14.01.2021 - 14:10
Actualització: 14.01.2021 - 14:58
La companyia Norwegian ha anunciat que simplificarà la seva estructura per centrar-se en les rutes de curt radi amb l’objectiu de fer front a la seva delicada situació financera. El mercat de negoci principal seran els països nòrdics, on Norwegian operarà amb una cinquantena d’avions, tot i que també volarà cap alguns destins europeus “clau”. De cara, al 2022, la companyia ampliaria la flota fins als 70 aparells. Una de les conseqüències d’aquesta nova estratègia és el tancament de la base de l’aeroport del Prat per als vols de llarg radi, una mesura que també s’ha aplicat en d’altres com el de París Charles De Gaulle, Roma Fiumicino, Londres Gatwick, Fort Lauderdale (a Florida), Los Angeles i el JFK de Nova York.

En total, Norwegian té uns 485 treballadors que prestaven servei per als serveis de llarg radi des de l’aeroport del Prat contractats per Norwegian Air Resources Spain, que fa unes setmanes va entrar en preconcurs de creditors. A diferència d’altres països, l’empresa també dona feina als tripulants que volen en trajectes de curt radi, dins d’Europa. En aquest sentit, la companyia no descarta seguir operant al Prat en considerar Barcelona “prou important” com per ser inclosa com a destí europeu clau, segons expliquen fonts de Norwegian a l’ACN.

L’aerolínia congela així la seva operativa de llarg radi per les restriccions de viatge i les diferents recomanacions governamentals dels països europeus, que continuen afectant la demanda dels vols de llarg radi que opera la flota de Boeing 787 Dreamliner. De fet, aquesta flota porta sense volar des de la plena irrupció de la pandèmia durant el mes de març. “La demanda futura continua sent incerta. En aquestes circumstàncies, una operació de llarg radi no és viable per a Norwegian, i per tant, no prosseguiran”, argumenta l’aerolínia.El principal objectiu de la companyia ara és reduïr el seu deute xifrat en 1.934 milions d’euros al canvi (20.000 milions de corones noruegues) i obtenir entre 4.000 milions i 5.000 milions de nou capital mitjançant la combinació d’una emissió de drets als accionistes actuals, una col·locació privada o un instrument híbrid.

Segons que ha explicat l’aerolínia en un comunicat, amb aquest pla “podrà edificar una sòlida i robusta empresa que atraurà inversors i seguirà servint els seus clients, tant nous com els existents”. Norwegian assegura també que ha rebut recentment una mostra d’interès per a la col·locació privada i que ha reprès les converses amb el govern noruec per a una possible participació estatal.

Norwegian ha admès que aquesta nova estratègia comportarà conseqüències en el terreny laboral. “Amb gran pesar hem d’acceptar que això afectarà companys de tota la companyia. M’agradaria agrair, a cada un dels nostres col·legues, la seva incansable dedicació i contribució a Norwegian al llarg d’aquests anys”, ha comentat el conseller delegat, Jacob Schram. Arreu del món, el nombre de treballadors afectats s’eleva fins als 2.160, sense incloure els de Barcelona.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor