Neutralitzen a Manacor una xarxa de missatgeria instantània que vexava menors, sobretot noies

  • Les denunciants alerten que circulaven imatges d'elles captades sense permís i que anaven acompanyades d'insults i vexacions de caràcter sexual

VilaWeb
09.02.2025 - 11:25
Actualització: 09.02.2025 - 11:39

La policia ha neutralitzat uns quants canals d’una xarxa de missatgeria instantània que vexava i menystenia a menors, sobretot noies, a Mallorca. Hi participaven joves de diferents centres, com ara Artà, Felanitx, Sóller i Palma, a més de Manacor.

La investigació va començar quan algunes menors es van dirigir a un policia de Manacor per denunciar que en un canal d’una xarxa social circulaven imatges d’elles captades sense permís i que anaven acompanyades d’insults i vexacions de caràcter sexual. Hi ha quaranta perjudicades, que ja han denunciat els fets, tot i que no es descarta que n’hi pugui haver més.

Els presumptes autors van obrir uns quants canals de difusió en aplicacions mòbil, tot convidant altres joves estudiants a unir-s’hi. Allà es dedicaven a difamar, insultar, vexar i, fins i tot, amenaçar, tot mostrant fotos de les noies a les quals denigraven. A vegades també hi mostraven els noms, els centres educatius i els cursos o domicilis de les víctimes.

En les converses s’arribava a incitar que es cometessin agressions físiques a joves concrets o danys a les seves propietats. Els cossos policíacs han identificat als dos principals administradors dels canals de difusió, que actuaven des de l’anonimat.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor