Netflix obre finalment la porta a la publicitat arran del dèficit

  • La plataforma crearà amb Microsoft una tarifa 'low cost' que inclourà publicitat · En el primer trimestre l'empresa ha perdut 200.000 abonats i les accions han caigut un 70%

VilaWeb

Redacció

16.07.2022 - 10:16
Actualització: 18.07.2022 - 23:10

Netflix finalment ha decidit de fer el pas i s’obrirà a la publicitat. Aquesta és la solució que ha trobat la plataforma de sèries i films amb seu a Califòrnia per a complir els seus objectius financers, després de veure com en el primer trimestre del 2022, havent viscut més d’una dècada de creixement, ha perdut més de 200.000 abonats. Però en què consistirà aquesta estratègia low cost per a captar clients? Bàsicament, Netflix oferirà els seus serveis a preus més econòmics, a canvi d’incloure publicitat durant la reproducció dels vídeos.

Aquesta setmana, la plataforma ha anunciat una aliança amb Microsoft, tot i que abans havia cercat acords amb unes altres companyies, com ara Google i NBC Universal, per oferir aquest nou servei de subscripció de cost més reduït. La integració de la publicitat, doncs, serà molt similar a la que fan els altres gegants de l’streaming, com ara Youtube i Spotify, en els seus serveis lliures d’abonament.

Ara per ara no se saben més detalls d’aquesta nova tarifa, que previsiblement entrarà en funcionament a partir del 2023 i serà més barata que les actuals. Al nostre país, Netflix ofereix tres tarifes diferents: la bàsica (7,99 euros mensuals), l’estàndard (12,99 euros) i la prèmium (14,99 euros).

Netflix té gairebé 222 milions de subscripcions, segons dades de la companyia, però al voltant de cent milions de cases hi accedeixen sense pagar, gràcies als comptes compartits, una pràctica que la plataforma també ha estudiat de limitar arran de les males perspectives econòmiques. Enguany, les seves accions han perdut un 70% del valor.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 75 € l'any

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor