16.07.2022 - 10:16
|
Actualització: 18.07.2022 - 23:10
Netflix finalment ha decidit de fer el pas i s’obrirà a la publicitat. Aquesta és la solució que ha trobat la plataforma de sèries i films amb seu a Califòrnia per a complir els seus objectius financers, després de veure com en el primer trimestre del 2022, havent viscut més d’una dècada de creixement, ha perdut més de 200.000 abonats. Però en què consistirà aquesta estratègia low cost per a captar clients? Bàsicament, Netflix oferirà els seus serveis a preus més econòmics, a canvi d’incloure publicitat durant la reproducció dels vídeos.
Aquesta setmana, la plataforma ha anunciat una aliança amb Microsoft, tot i que abans havia cercat acords amb unes altres companyies, com ara Google i NBC Universal, per oferir aquest nou servei de subscripció de cost més reduït. La integració de la publicitat, doncs, serà molt similar a la que fan els altres gegants de l’streaming, com ara Youtube i Spotify, en els seus serveis lliures d’abonament.
Ara per ara no se saben més detalls d’aquesta nova tarifa, que previsiblement entrarà en funcionament a partir del 2023 i serà més barata que les actuals. Al nostre país, Netflix ofereix tres tarifes diferents: la bàsica (7,99 euros mensuals), l’estàndard (12,99 euros) i la prèmium (14,99 euros).
Netflix té gairebé 222 milions de subscripcions, segons dades de la companyia, però al voltant de cent milions de cases hi accedeixen sense pagar, gràcies als comptes compartits, una pràctica que la plataforma també ha estudiat de limitar arran de les males perspectives econòmiques. Enguany, les seves accions han perdut un 70% del valor.