Movistar se suma a les altres telefòniques i totes cobraran les dades extres al mòbil. Com podeu evitar-ho?

  • FACUA ha denunciat aquest canvi perquè viola el dret de rebre només els serveis que l'usuari ha contractat expressament

VilaWeb
Redacció
19.04.2016 - 18:54
Actualització: 21.04.2016 - 01:39

Movistar ha anunciat que a partir del mes de maig cobrarà l’ús de dades al mòbil, quan s’esgoten les megues contractades, en comptes de fer com fa ara, que simplement baixen la velocitat.

Fins ara si tens contractat un pla amb X megues d’internet, en el moment que superes aquesta xifra la companyia telefònica el que fa és baixar la velocitat de navegació de forma dràstica però sense cobrar res més. Això canvia completament a partir del mes que ve.

A partir del mes que ve qualsevol usuari de Movistar (després explicarem la resta d’empreses) si supera la quantitat de megues que té contractades en la tarifa de dades seguirà navegant a la mateixa velocitat però l’operadora li cobrarà 1,5 cèntims per cada mega addicional fins un màxim d’una giga. Amb la qual cosa la factura pot arribar a créixer de forma important, fins a quinze euros més cada mes.

Per a evitar-ho cal fer una trucada al 1004 i demanar que l’import del crèdit addicional de dades sigui de 0 euros. Si ho fem tot seguirà com funciona fins ara. És a dir que quan superem el límit establert navegarem més a poc a poc però no ens cobraran cap suplement.

Movistar també ofereix als seus clients la possibilitat de donar-se de baixa sense penalització, sempre que ho facin abans del 18 de maig.


 

Vodafone ja aplica d’entrada aquesta política i cobra les dades suplementàries. Si hom supera el límit de dades d’internet contractades es facturen 2 euros per cada 200 megues, que es van renovant automàticament fins a arribar a un giga.

Per a desactivar aquesta opció cal entrar a la web de ‘Mi Vodafone’, a l’àrea de clients, i anul·lar aquesta opció a la pestanya ‘Mi Tarifa/Complementos’. (Més informació a la web de la companyia.)


 

Orange també té activat d’entrada el servei MésMegues i cobra un suplement si hom ultrapassa les megues contractades. Concretament, un euro per cada 100 megues.

Aquest servei es pot desactivar des de la web d’Orange o enviant un SMS al 1470 amb la paraula ‘BAJADA’ (Més informació a la web de la companyia.)

 


Parlem també cobra per les megues addicionals de consum, si se supera la xifra contractada. En aquest cas són 3,3 cèntims per mega. Si voleu que no us les cobrin i tenir la navegació addicional a una velocitat més baixa podeu demanar-ho, amb un cost d’un euro amb quaranta cèntims, des de la web de Parlem o telefonant al 668 668 668 (Més informació a la web de la companyia.)


 

Així mateix, Jazztel té activat per defecte el servei de navegació addicional, i cobra un euro per cada 100 megues de més.

Per a desactivar aquesta opció cal enviar un SMS al 1567 amb la paraula ‘DESACTIVA’. (Més informació a la web de la companyia.)

 


Yoigo també cobra d’entrada les megues que consumim de més. Per a desactivar aquesta opció cal telefonar al 622. (Més informació a la web de la companyia.)


 

Amb el canvi de política de Movistar, doncs, totes les companyies telefòniques abandonen el model anterior i comencen a augmentar els beneficis cobrant les megues addicionals. La raó és que han detectat que el negoci dels mòbils ja va més lligat a les dades d’internet que no pas a la veu.

FACUA ha denunciat aquest canvi de preus de Movistar davant la secretaria d’estat de Telecomunicacions espanyola, perquè vulnera el dret dels consumidors a rebre només els serveis que hagin contractat de manera expressa en el moment de donar-se d’alta..

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any