
Per: Vicent Partal


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

Fes-te subscriptor de VilaWeb
La sorprenent mort ahir de Rita Barberà va anar acompanyada d’alguns episodis molt poc edificants, pel que fa a la correcció política. En va ser un d’especialment destacable, i criticable, l’intent del PP de manipular els sentiments, sense gens de pudor i amb un cinisme monumental. La pretensió d’apropiar-se la figura de Barberá i de girar la seua mort contra aquells que fa anys que en critiquem les polítiques i pràctiques va ser especialment mesquina i va desafiar les bones maneres i el respecte amb què la nostra societat sol tractar el decés de qualsevol persona.
Sobretot perquè la maniobra arriba després d’uns mesos en què precisament el PP l’ha tractada com una empestada. Vint-i-quatre hores abans de morir-se encara despatxaven preguntes dient que Rita Barberá ja no era del PP i, ‘per tant’, el PP no tenia res a veure amb la corrupció que hom li imputava. I he remarcat el ‘per tant’ literal perquè em sembla particularment obscè: la corrupció per la qual és investigada Barberá i el seu cercle de confiança és la corrupció del PP. Intentar primer deslliurar-se’n, perquè Barberá ja no és del PP, i l’endemà mateix provar de fer servir la seua mort pels interessos propis és profundament indecent. Molt.
Siga com siga, la mort de Rita Barberà tindrà conseqüències. Em fa l’efecte que ens privarà a tots de saber moltes coses. És evident que el curs legal de l’operació Taula en restarà afectat. En això, no podem fer-hi res. Però si bé la mort pot estalviar d’assumir responsabilitats en vida, també és cert que en cap cas la mort no neteja res. Encara menys tenint com tenim prou dades per a entendre que era totalment impossible que Barberà no n’estigués al corrent –si més no, al corrent–, dels fets delictius que s’estudien en aquest cas judicial. I això, dit no pas d’acord amb l’opinió de la gent que mai no hem acceptat el seu estil de fer política sinó d’acord amb les investigacions de la Guàrdia Civil i de l’administració de justícia.
Rita Barberá no l’ha mort un suposat acarnissament de l’oposició. Ni l’hem morta els diaris ni les xarxes socials. Va ser ella, ella soleta, que es va posar en la posició pública que ocupava ara fa només quaranta-vuit hores. I van ser els seus actes que la van dur a la marginalitat política i social que sembla que tant l’ha feta patir aquestes darreres setmanes. I és precisament per això que qualsevol intent de presentar-la com la màrtir de res avui, simplement, és fora de lloc.
5 comentaris dels subscriptors

Josep Maria
24.11.2016 | 10:07
Els tricornis mai han estat cosa només del passat. Sempre la Espanya eterna i els seus mètodes han estat presents.
I això hauria de fer obrir els ulls als que pensen renovar Espanya. I a tothom.

Carles
24.11.2016 | 10:51
La ètica és un concepte desconegut a ca’n PP. I la hipocresia un concepte massa estés al Congrés dels Diputats.

Joan
24.11.2016 | 11:25
s’ha mort la Rita,
i ha quedat impune,
us esquitxava, -PPeros- l’heu expulsada,
i la ploreu amb llàgrimes d’hipocresia…
ps:
https://twitter.com/ppcv/status/801346341792350208
ai marededéu, senyor !

Eduard
24.11.2016 | 14:17
Em sembla que tot plegat el teatre respon a la necessitat que no ens preguntem com és que la gent relacionada amb els casos de corrupció del PP es mor.

ENRIC
25.11.2016 | 03:08
La Barberà va fer la seva vida, la seva fortuna i la seva carrera utilitzant la gent, les institucions i els mitjans que li van convindre. Els altres vàrenan fer el mateix amb ella. En vàren treure molt de profit i també ser vergonyants i mal vistos. El concepte comú que quedava gravat en tots els que eren acceptats a l’alta societat i a la premsa rosa a l’ombra del PP. Ara en sortiràn amb la cua cremada uns quants que s’han plantejat la vida vivint a l’esquena dels altres i insultant la dignitat. Queden encara moltíssimes cues per cremar. Però arrivarà un moment en que canviaràn els valors i els criteris, i tot aquest projecte de vida “exemplar” se n’anirà a la deixallería. Potser aquell día es podrà dir que Ezpaña ha entrat en una nova era històrica que li permetrà crèixer i ser respectable i respectada. Tants españols que han hagut d’aprendre a nedar en la merda per sobreviure, s’ho mereixen amb escreix.
S'ha afegit la noticia a Favorits