Fes-te subscriptor de VilaWeb

Aquest diari existeix perquè més de vint mil lectors han decidit que poden i volen pagar cinc euros el mes perquè tots rebeu tota la informació amb accés obert. Però no n'hi ha prou. En necessitem més. Tu ho vols i pots? Fes-te'n subscriptor ací.

Més de mil vehicles s’han concentrat avui al passeig de Gràcia de Barcelona per protestar contra la Zona de Baixes Emissions (ZBE) aprovada per l’Ajuntament i la Generalitat i que limita l’accés a vehicles contaminants.

Reclamen una alternativa per adaptar els vehicles i que la gent treballadora ‘que no té un capital per canviar-se el vehicle’ pugui adaptar-se i continuar circulant, ha explicat el president de la Plataforma d’Afectats per les Restriccions Circulatòries (Parc), David Llort, en declaracions als mitjans.

‘En altres ciutats s’està donant la possibilitat d’adaptar el cotxe a la norma, amb sistemes de gas o sistemes de filtració. Entenem que això és reciclar de debò i no forçar la gent a canviar de vehicle’, ha criticat.

També demanen que es faci un distintiu especial per als cotxes de col·lecció, igual que en altres ciutats europees, perquè circulen ‘dues o tres vegades a l’any els caps de setmana’ i són patrimoni de la ciutat, segons Llort.

El president de la plataforma també ha explicat que s’han reunit amb tots els partits polítics menys amb BComú, i ha retret que la batllessa, Ada Colau, no els hagi rebut ‘ni tan sols per escoltar’ les seves propostes.

Els clàssics

Un portaveu de CL’Hàssics –club de clàssics a l’Hospitalet de Llobregat (Barcelona)–, Manuel Elpuente, ha explicat que la ZBE perjudica els propietaris de vehicles clàssics, perquè no contempla la seva casuística.

‘Nosaltres no anem treballar amb els clàssics. Els traiem el cap de setmana, però a partir del 2025 tampoc ho podrem fer’, ha explicat, i ha afegit que se solidaritzen amb transportistes i amb les persones que no poden anar a treballar amb els seus vehicles.

Ha apostat per restringir la ZBE al centre de Barcelona o subvencionar pàrquings als afores per a aquelles persones que vagin a treballar amb cotxes vells: ‘Però al final el més fàcil és posar-se amb l’obrer’.

El motorista José Luis Pérez, que té una moto de 13 anys i una altra de 28, ha explicat que ha acudit a la manifestació perquè considera injust no poder fer servir aquests vehicles després de tants anys, i ha fet una crida a la protesta: ‘Si s’aturen els motoristes, s’atura Barcelona’.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.