L’Automobile Barcelona arriba als cent anys d’història amb una edició especial

  • Es presentaran quaranta-dues primícies, es podrà conèixer la conducció autònoma i visitar un espectacle commemoratiu

VilaWeb
ACN
06.05.2019 - 13:12
Actualització: 06.05.2019 - 16:56

El saló Automobile Barcelona celebra a partir d’aquest cap de setmana la seva quarantena edició i ho fa de manera especial per commemorar cent anys d’història. El saló se celebrarà entre l’11 i el 19 de maig a Fira de Barcelona amb la presència de 45 marques, un 50% més respecte a l’edició anterior, i sent una de les xifres més elevades de la història, segons ha explicat el president del saló, Enrique Lacalle.

Els visitants podran conèixer les darreres novetats del mercat -hi haurà quaranta-dues primícies-, provar els vehicles i experimentar amb la conducció autònoma. A més, per commemorar el centenari es podrà visitar l’espectacle audiovisual ‘Génesis’ que fa un viatge interactiu i immersiu pels cent anys d’història de l’automòbil, Barcelona i la seva transformació.

Lacalle ha assegurat que els organitzadors han posat ‘totes les condicions perquè sigui un èxit de públic i de vendes’, però no ha concretat xifres de previsió de visitants. ‘Estic convençut que tindrà molts visitants’, ha manifestat. Ha afegit que tots els grups hi seran presents i que la xifra de 45 marques és històrica. ‘Quan dius que hi haurà més marques que a Ginebra o a París, no està malament’, ha destacat.

De la seva banda, el membre del comitè executiu de Fira de Barcelona, Ricard Zapatero, ha afirmat que els espais estaran ocupats com mai i ha afegit que hi haurà ‘ofertes més que interessants per als visitants’. Automobile Barcelona ocuparà una superfície de 150.000 metres quadrats i s’estructurarà en tres grans eixos: el MotorShow, la Connected Street i el RoadTO100. El primer acollirà les novetats de les 45 marques presents, el segon permetrà als visitants experimentar i viure tecnologies com la conducció autònoma o descobrir el PAL-V, un vehicle capaç de convertir.se en helicòpter.

José Miguel García, director del saló, ha destacat que els visitants podran testar diferents nivells com per exemple sentir què passa si un vehicle tomba, com funciona la frenada d’emergència i com va un vehicle sense conductor ‘per primer vegada al país’. El tercer eix, el RoadTO100 és el que engloba les activitat del centenari, incloent l’espectacle ‘Génesis’ i una exposició de cotxes emblemàtics de l’últim segle amb un total de 26 vehicles. Entre d’altres, es podrà veure el Ford T, el Rolls Royce Silver Ghost, el jeep Willys, l’Aston Martin DB5 de James Bond o el Ferrarri Testarrossa.

Paral·lelament a la seva celebració, el saló comptarà amb diverses reunions del sector com la de l’Associació de Constructors Europeus d’Automòbils per analitzar el sector, que tindrà lloc el dijous 9 de maig. També tindrà lloc el XII Congrés de l’Associació Espanyola de Gestors de Flotes d’Automòbils.

Aquesta edició és la primera després que el congrés espanyol reconegués el saló de l’automòbil com a esdeveniment d’excepcional interès públic, reconeixement que permetrà beneficis fiscals per a les empreses que col·laborin en la promoció i celebració de l’esdeveniment.

‘App’ i tarifa familiar

Una de les novetats d’aquesta edició és la creació d’una ‘app’ que permetrà als visitants portar la seva entrada al mòbil i planificar la seva visita, sabent quines marques i models trobaran. A més, s’ha creat una tarifa familiar de 35 euros per a que puguin visitar el saló dos adults i un màxim de tres nens –l’entrada individual és de 10 euros-. Lacalle ha destacat que el Saló Internacional de l’Automòbil de Barcelona ‘està a l’ADN’ de la ciutat i ha assegurat que tothom recorda haver-lo visitat en algun moment de la seva vida.

A més, ha manifestat la importància del sector de l’automòbil que ha recordat que suposa prop d’un 10% del PIB de l’estat espanyol. A més, ha demanat no ‘demonitzar’ el dièsel i ha apuntat a la necessitat de renovar el parc automobilístic, que ha reconegut que és molt antic i que té conseqüències en la contaminació i la sinistralitat.

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any