L’‘aporellos’, ara pel Barça

  • Madrid no aguanta res que contradiga el seu disseny d’Espanya, que és un centre a Madrid, on tot comença i acaba, i un desert perifèric i radial que servesca per a alimentar la capital. Barcelona fa massa nosa

Vicent Partal
19.03.2023 - 21:40
Actualització: 20.03.2023 - 15:06
VilaWeb

Escric aquest article editorial abans de començar el partit de futbol que ha de jugar el FC Barcelona i el Reial Madrid. No sóc cap expert en esports però arribe al punt d’entendre que la situació és més calenta que no ho ha estat durant anys. Aquest migdia les dues directives, seguint una d’aquelles tradicions que ningú no sap d’on ixen, havien de dinar plegades. No solament no hi han dinat, sinó que Florentino Pérez, l’home-estat de l’equip-estat, ni tan sols s’ha desplaçat a Barcelona i no serà al Camp Nou, com tocaria protocol·làriament. Em conten que ho ha justificat dient que anar-hi era perillós pel clima que s’ha creat. Allò de les mirades d’odi que explicaven els guàrdies civils en el judici contra el procés sembla que ha fet fortuna. Ves que no tanquen el Camp Nou –o com es diga ara– per això.

Alguns col·legues de la redacció molt ben documentats m’han dit aquests dies que tenien la impressió que amb aquest afer Negreira tornem a ser enmig d’una “operació Catalunya”. La mateixa mena de manipulació mediàtica, la mateixa intencionalitat de fer mal amb mitjans gens ortodoxos, el mateix recurs a una justícia que no podria ser –i encara menys en aquest terreny– imparcial ni justa. La sorprenent personació en la causa d’un Pedro Sánchez que creu que no cal investigar Pegasus però el Barça sí. I un objectiu claríssim a l’horitzó: abatre Jan Laporta –que ho té tot: és independentista de pedra picada, cruyffista i expansiu– i diluir un club que, com alguns altres però amb molta més potència, continua representant Catalunya malgrat tot això que ha passat. Malgrat, per exemple, les darreres juntes directives i tots els intents d’esgarriar-lo.

L’explicació em sembla plausible, vist que l’acusació no té ni cap ni peus. Si un afeccionat extraterrestre veiés tots els partits de la lliga espanyola i hagués de dir quin és l’equip afavorit pels àrbitres, les opcions que assenyalàs el Barça serien nul·les. Però jo no em ficaré ara en aquests vespers. Ja sabeu que a VilaWeb no seguim els esports, llevat del vessant social, de manera que em concentraré en això.

És evident que el futbol viu una època molt sorprenent, amb l’aparició dels equips comprats pels estats –el catarès PSG parisenc, per exemple– que amenacen la manera tradicional d’entendre la competició, l’esport. I tot això amb uns diners que els equips tradicionals no poden ni somniar. Fa anys Florentino Pérez, gràcies als ajuts estatals, comprava qui volia i ara ja no ho pot fer.

Fa pocs mesos, aquest canvi històric havia fet acostar posicions entre el Barça i el Madrid, insòlitament, de manera que es convertiren en els màxims impulsors de la Superlliga europea. Era evident que en l’arena mundial aquella aliança tenia trellat, per damunt de les divergències entre ells; els convenia a tots dos. Però, de sobte, som ací: amb les relacions pràcticament trencades, sense entendre com ha anat tot plegat.

Jo intuesc què ha passat perquè en definitiva ho interprete com la repetició d’un patró general, més enllà del futbol, més enllà de l’esport i de qualsevol circumstància. Enmig de l’embolic organitzat pel cas Negreira aquest, el Reial Madrid ha vist una oportunitat de fer desaparèixer el Barça –tot allò de fer-lo baixar a segona o de no deixar-lo jugar a Europa– i s’hi ha abocat. Perquè, malgrat les raons comercials, la seua concepció del món és que el Reial Madrid és Espanya i Espanya és el Reial Madrid. I ningú més no hauria de fer-li ombra. En relació amb això, recorde la indignació d’una amiga del poble, Librada, fervorosa partidària del València CF. Com sabeu, el Madrid va jugar dures finals de la Champions League contra els xotos i a ella li va bullir la sang quan els afeccionats madrilenys li digueren a la cara que s’havien de deixar guanyar perquè el València no era res, però el Madrid representava Espanya i, per tant, també representava els afeccionats del València. Santa paciència…

He dit abans que el Madrid es comportava així malgrat allò que diu la raó comercial, i això és ben significatiu de la irracionalitat nacionalista espanyola. La lliga espanyola sense els Barça-Madrid no ven ni quatre caramels al món. Si, manu militari, fessen baixar el Barça a la segona divisió, doncs, qui més se’n ressentiria seria la caixa de la lliga i la del Madrid. Però, és clar, no els demaneu racionalitat, a aquesta gent. No és que no suporten els Països Catalans –ara volen endur-se la mascletà a Madrid!–, és que no aguanten res que contradiga el seu disseny d’Espanya, que és un centre a Madrid, on tot comença i acaba, i un desert perifèric i radial que servesca per a alimentar la capital, i para de comptar. Un esquema en què aquesta gran ciutat europea que és Barcelona, per a ells, és un gra al cul desesperant.

 

PS. Aquesta setmana serà especialment interessant en l’àmbit polític. Mocions de censura avui a París, moció de censura demà a Madrid, el filibusterisme contra la comissió Pegasus del Parlament Europeu, el començament de la campanya de les eleccions d’Andorra, l’embolic dels bancs suïssos i els altres i moltes més coses que us anirem explicant en tot moment en aquestes pàgines. Gràcies pel suport als subscriptors i molt particularment per la gran acollida que ha tingut ‘La tertúlia proscrita’.

Aquest editorial no és el d’avui i per això ja té tancada l’opció d’afegir un comentari.
Josep Usó
Josep Usó
19.03.2023  ·  22:03

Molt curiosa, la reclusió del senyor Pérez a Madrid. El seu equip, és un erm, com la seua empresa, ciutat i país. Només podien viure dels altres. I ara no tenen diners per fitxar grans jugadors. I pedrera no en deuen tindre. A molts punts del Barça, ho tenen pelut. De manera que rebenten el joc. Veurem si el senyor Sánchez ix indemne de la comissió d’investigació del Catalangate. Esperem que tampoc.

Roser Bravo
Roser Bravo
19.03.2023  ·  22:06

Evidentment… Déjà vu!!!!!

Ramon Isern
Ramon Isern
19.03.2023  ·  22:22

Si ho fan “els nostres” tot val, sembla. La realitat i ni ho cites, és que durant 15 anys se li han pagat a un pocavergonya que era vicepresident del comité d’àrbitres 7 milions d’euros i encara és hora que es doni una explicació. A,mi em sembla sorprenent i greu i no veig cap autocrítica, més aviat tot el contrari. Sembla que fins i tot el sr. Laporta en surt reforçat. Ho sento però aquesta no és la Catalunya que vull.

JULIO NAVARRO
JULIO NAVARRO
19.03.2023  ·  22:51

Confesse que m’he quedat molt despagat quan he sabut que en Laporta també li pagà al pendó del Negreira. No m’agrada el negoci del futbol i no tinc cap dubte que els espanyols estan aprofitant el cas amb l’aporellos de rigor, però que encara no hagen estat capaços de donar una explicació mínimament coherent en fot i m’emprenya a parts iguals.

Joan Francesc Muñoz
Joan Francesc Muñoz
19.03.2023  ·  23:06

M’agradaria conèixer les raons de fons per les quals Vilaweb no segueix la informació esportiva. Potser els lectors més veterans en saben el motiu, i segurament en Partal ho deu haver explicat més d’un cop, però no estaria de més recordar-ho per als qui som nouvinguts al diari (i més encara si, com en el meu cas, ens agraden els.esports en general i el futbol en particular).

Berta Carulla
Berta Carulla
19.03.2023  ·  23:21

“El FC Barcelona consideraba que se perjudicaba al equipo y se favorecía a otros equipos. Esto es una hipótesis personal, nadie me lo ha dicho directamente”, explicó a los inspectores de la Agencia Tributaria. Enríquez Negreira dijo que sus servicios consistían en “ir a ver los partidos, personalmente o a través de compañeros exárbitros, y estar informado de por qué se habían tomado decisiones”.
EFE
“Mi obligación era dar mi opinión sobre los partidos en cuanto al arbitraje y los jugadores. Asesoramiento técnico. Lo que el FC Barcelona quería era asegurarse que no se tomaban decisiones en contra del club, que todo fuera neutral”, afirmó, según la información de El País.”

https://www.publico.es/deportes/enriquez-negreira-declara-hacienda-barca-queria-fuera-neutral.html

Causa estupor que sempre apareixin catalans disposats a comprar el relat dels nostres botxins. Cal donar-los gràcies, doncs sense ells no tindríem tant a l’abast ser un país en caos, espoliat, humiliat, fiscalitzat, abusat, reprimit, robat i maltractat. Però sobretot perquè sense ells no seríem un poble de pallussos fent d’agents policials amb atestats falsos contra nosaltres mateixos.

I encara demanen autocrítica als altres.

Victor Serra
Victor Serra
19.03.2023  ·  23:25

Fas bé de fer aquest Editorial, perquè hi ha molts periodistes d’altres diaris que sembla que encara no ho han entès.

Jordi Ustrell
Jordi Ustrell
19.03.2023  ·  23:30

Jo soc del parer que si collen prou al Barça fina a posar-lo en jaque, es produirà una espiral de violencia que desembocará en la independencia.
Cal recordar que a principi del segle IXX
la gran crema de convents de Barcelona es va produir, no pel grandissim descontentament popular amb els politics, que era el caldo de cultiu, sino per un toro que no va estar a l’alçada en una corrida.
La historia es repeteix

Maria Angels Fita
Maria Angels Fita
19.03.2023  ·  23:40

Felicitats a la Sra Carulla per la resposta al Sr. Isern.
Superba!

Melitó Camprubí
Melitó Camprubí
19.03.2023  ·  23:40

No crec que sigui encertat barrejar qüestions polítiques amb qüestions comercials d’entreteniment de masses.
De totes maneres esperem amatents quines són les conclusions de la comissió d’investigació independent que ha activat el Sr. Laporta.
A veure si podem saber on van anar a parar els moltíssims diners gastats per un treball dubtós.

Gerber van
Gerber van
19.03.2023  ·  23:58

Ara que el partit s’ha acabat, he donat una ullada al diari holandès d’Internet https://www.nu.nl/voetbal/6256044/fc-barcelona-klopt-real-dankzij-late-goal-en-zet-grote-stap-richting-landstitel.html per veure quin ha estat el resultat. (En general es menciona només els èxits de Frenkie de Jong allà.) Això confirma la teva afirmació que el Reial no és res sense el Barça. Quan es parla del Barça, sempre parlen dels catalans. L’esport és un dels pocs casos en què el catalinisme és reconegut internacionalment. I molt probablemt això fa molta por a ells.

Jaume Caralt
Jaume Caralt
20.03.2023  ·  00:29

Parlant de Florentino, estaria bé de fer l’exercici de calcular els milions d’euros que les administracions públiques catalanes d’àmbits diversos li paguen a societats vinculades directa o indirectament a aquest senyor. Acaba essent dèficit fiscal encobert perqué s’emporten una bona part dels diners allà i els serveis que donen aquí son pitjors que a Madrid. Igual com en el cas d’AENA.

Ricard Pintado
Ricard Pintado
20.03.2023  ·  00:33

Al club d’atletisme local dels meus fills feina hi ha per trobar qui vulgui fer de president o directiu. Normalment s’hi ofereixen, i no de bona gana, pares de les criatures que estan a l’escola. Jo mai m’hi he ofert, ni ho faré.
En canvi, per ser President d’un club com el Barça o el Madrid hi sol haver hòsties i punyalades. Algú creu que en Florentino, en Laporta o qualsevol dels seus directius hi són, sense cobrar i amb maldecaps, per a res?
Dit això, que es subratlli mediàticament una més que possible corruptela de 7 millonets d’euros en 15 anys i es facin l’orni amb tots els negocis d’Estat haguts al Bernabeu o amb els evidents favors arbitrals per obra i miracle de l’impagable departament de relacions públiques del Reial Madriz, que es dedicava a regalar electrodomèstics als àrbitres que venien a arbitrar-lo o es “preocupaven” pels mals dels seus familiars directes oferint-lis als millors especialistes.., doncs què no hem de malpensar de tot plegat (??).
Crec que no ens toca ser autocrítics per no fer el joc a una corruptela muntada, per variar, per desestabilitzar al Barça i tapar les vergonyes de la comissió Pegasus. No toca fins que no veiem l’equitat de valoració que mai ha existit, i per això em nego a demanar el cap dels directius i presidents implicats en aquesta trama, fins que no vegi la mateixa rigurositat en les actuacions del Madriz. Em nego a seguir el guió de la caverna mediàtica i de l’Estat malgrat sentir fàstic de que el futbol de Can Barça estigui podrit. Però està podrit perquè també ho està l’Estat espanyol i l’equip de l’Estat, podrits i podridors a la vegada perquè condicionen a la resta de clubs a podrir-se amb ells en la mida que els hi ho permeten i per no quedar-se enrere. Si hem d’afrontar una neteja de la corrupció al futbol, tant de l’estament arbitral com dels directius, que comencin per la mare dels ous, el Reial Madriz.

JOAN RAMON GOMÀ
JOAN RAMON GOMÀ
20.03.2023  ·  00:34

Seria divertit que el Barça anuncies que comença a fer gestions per deixar la lliga espanyola i participar a la anglesa.

Ferran Ribó
Ferran Ribó
20.03.2023  ·  00:47

Somnio amb la independència de Catalunya , i tinc la teoria que quan l’aconseguim el Barça acabarà sortint de la lliga ñ (una autèntica escombraria de lliga) i jugarà a la Lliga britànica, la Premier League. Doncs això, per què no ens hi posem ja i ens avancem a nivell esportiu als esdeveniments polítics? Perquè cada cop tinc més clar que des de l’1 d’Octubre de 2017, l’envit que vam protagonitzar els catalans va ser tan radical, històric i immens, que espanya ens l’ha jurada a tots els nivells, de manera que el seu embogiment els ha deixat sense un bri de racionalitat (fixeu-vos la darrera notícia extravagant, la del corredor atlàntic). I el Barça és una peça més a destruir. L ‘ “ANEM-NOS-EN JA” el podem perfectament materialitzar a nivell esportiu amb la marxa del Barça a la Premier League. Tan sols cal documentar tot un expedient jurídic sobre el favoritisme (i per tant competència deslleial) de l’equip de franco, el real madriz a qui li importa un pepino el joc bonic ni la manera com es guanya, sinó tan sols aixecar la copa que més cops li han regalat q no passe l’ha merescuda (recordeu el porter de la Juve quan fa uns anys van perjudicar el seu equip d’una manera indecent). Penseu-hi culers¡¡*¡¡

Shaudin Melgar
Shaudin Melgar
20.03.2023  ·  00:48

De futbol (i d’altres esports), no hi entenc un borrall ni m’agraden, tret de jugar-los per diversió, i és una de les raons per estar subscrita al VilaWeb. Gràcies! Deixant de banda quan se’n parla per altres motius, com en aquest interessant article editorial.
Em fa ràbia que aquestes coses, i d’altres, no se sàpiguen fora dels Països Catalans. És que la majoria de la gent al món (puc assegurar del Canadà) no en té ni idea de tot el que passa!

Oriol Roig
Oriol Roig
20.03.2023  ·  01:23

En la línia del que comenten en Joan Ramon Gomà i en Ferran Ribó, estaria molt i molt bé que el Barça anunciés la intenció de voler jugar a la lliga anglesa i que ho sotmet a votació dels socis. Això aconseguiria diversos objectius:
– Aclarir feafentment que es pot jugar en una lliga de qualitat fora d’Espanya.
– Reduir significativament els ingressos de “la liga”, una institució clarament contrària als interessos de Catalunya. Una institució que ha presionat per evitar que entrin estelades als camps de futbol.
– Muntar un gran rebombori internacional que torni a posar Catalunya als diaris.

Albert Miret
Albert Miret
20.03.2023  ·  07:23

Un deu per en Jaume Caralt. Jo també m’he preguntat per què molts ens públics catalans paguen milionades al Florentino en forma d’obres públiques i d’escombraries a uns preus que escandalitzen a qualsevol empresari català. Segurament són les propines als gestors i funcionaris, com sempre, però tornar els quatre duros que l’Estat espanyol ja no vol ni robar-nos -perquè ja se sap que la xavalla fa malbé les butxaques-, però tornar aquesta xavalla a l’enemic que t’està espoliant no em negareu que és masoquisme en grau superlatiu. Quan començarem a veure que el Ferrovial del Junqueras i les dels Florenciano de torn deixen de fer obres gairebé totes les obres públiques a Catalunya i retornen la xavalla a Madrid. Som retardadets els catalans? A vegades ho semblem.

Joan López
Joan López
20.03.2023  ·  07:35

Tinc un conogut que es de erc i del espanyol,i lo sents parlar i es calcat a el que diu el dr. Isern. Bè com diu Berta Carulla sense els no seria un caos el nostre pais. El arbitre lleidatà que va denunciar el cas negreira,diuen que es presenta a las municipals per erc. No cal dir res mes.
El Barça li fà molta nosa al viatjer de amèrica del sur(habla hispana)curioss

Pep Agulló
Pep Agulló
20.03.2023  ·  08:09

ESTRUCTURA DE NACIÓ…

El Barça és una estructura de nació, ni més ni menys.

El primer pas per sentir-se català d’un nouvingut-a és ser del barça, aquest sentiment de pertinença que els acull, és transversal. I sabem, que tota nació es defineix en contrast a la que té al costat. I per això, el primer postulat del barcelonista és ser anti-madridista.

D’aquí l’operació Catalunya continua…
.

Cristina Guasch
Cristina Guasch
20.03.2023  ·  08:14

Molt bons comentaris amb els que estic completament d´acord. L´autocrítica no ens toca a nosaltres o ara ens creiem totes els circs mediàtis que organitzen des de Madrit i som tan masoques que volem colaborar al “a por ellos”??? Quants títols ha guanyat el Madrit perquè l´han afavorit??? Quanta merda té el seu president amb tots els seus negocis, un d´ells fins hi tot va provocar terratrèmols al nostre territori i NO HA PASSAT RES??? En Florentino ja hauria d´estar a la garjola fa anys i ens preucupem per si el Barça ha pagat uns diners per sobornar àrbitres que a la pràctica sembla ser que els diners es paguèssin perquè no els fotessin més del que ja els fotien que per guanyar res. Damunt que ens foten els calers encara ens hem de flagel.lar per haver-nos “portat malament”?
Sense el clàssic la lliga espanyola faria pena, pot ser sí que hauriem de demanar entrar a una altra lliga, llàstima que no es farà.
I per acabar, a mí personalment també m´agradaria una secció d´esports a Vilaweb.

joan viladomat
joan viladomat
20.03.2023  ·  09:00

Sentin ho molt , no tardarem massa a passar de ” Mes que un club ” a “Mes Madrid ” i el soci amb encefalograma pla .

Jaume Riu
Jaume Riu
20.03.2023  ·  09:09

L’ “APORELLOS” VE DE LLUNY
De molt petit, fa més de setanta anys, en una postguerra molt perceptible encara, el pare va tenir una feina a Madrid i la família hi vàrem viure més de cinc anys.
Érem catalans a dins de casa, però ni entre nosaltres no parlàvem mai català al carrer.
El pare tenia una maleta de fusta on hi havia les eines domèstiques més habituals, martell, tornavisos o tenalles que es feien servir només a casa, però hi va enganxar un paper blanc al mig de la tapa, per amagar un escut del Barça pintat, no fos cas que el veiessin els veïns.
Això passava cap a l’any 1950, i fins al 1956 que vàrem tornar a Catalunya i jo ja tenia nou anys, no vaig descobrir que a Barcelona es podia viure igual que a Madrid amb la ràdio en castellà, els diaris i tots els rètols en castellà, amb l’escola i la vida pública sempre en castellà, però sense haver d’amagar-te per parlar català al carrer, sense haver de ser clandestí en públic.
En aquell temps doncs, jo ja havia patit i recordo bé l’experiència de la repressió contra el català i contra el Barça. Som allà on érem, de manera que no és només des del referèndum del 2017, i l'”aporellos” ve de lluny.

joan rovira
joan rovira
20.03.2023  ·  09:09

No confondre (2)

Colonitzador amb colonitzat.
Monarquia amb gestoria.
Emèrit amb gestor.

Bernabéu amb Camp Nou.
Real Madrid amb Barça.
Florentino amb Jan.
Jan amb Florentino.
Barça amb Real Madrid.
Camp Nou amb Bernabéu.

Gestor amb Emèrit.
Gestoria amb Monarquia.
Colonitzat amb Colonitzador.

Jaume Sastre
Jaume Sastre
20.03.2023  ·  09:19

Bobby Robson (1933-2009), l’avi, l’entrenador del Barça entre els anys 1996-1998, va dir el 1997 al periodista anglès especialitzat en política i esport, John Carlin:
“Això no té res a veure amb tot el que he fet abans en la meva vida. Aquí som molt més que un entrenador de futbol. ¡Som el general de l’exèrcit català! Mira i perquè m’entenguis: un Barça – Madrid és com Anglaterra contra França en temps de Wellington i de Napoleó”.
Robson, al cop de poc temps d’entrenar el Barca, ja es va adonar que un partit Barca – Madrid era igual que un combat de boxa entre Cassius Clay i un boxadors blanc ja que l’únic on un negre podia apallissar i derrotar un blanc sense que no el matadsin era dalt d’un ring. Des d’aquest punt de vista, crec que és un error que Vilaweb no parli de futbol i faci un seguiment distemàtic del tracte que reb el club per part del supremacisme espanyol. Dit això, una cosa és l’autocrítica i una altra l’autoodi que consisteix quan una víctima del racisme o del colonialisme assumeix com a propi el discurs del seu opressor.

Antoni Escudé
Antoni Escudé
20.03.2023  ·  09:22

Estem parlant de que la unidat de Ñ està per sobre de tot.
I ara passa el mateix.
Els hi importa poc que el Barça baixi a segona i que la Liga Ñola no trobi sponsors que paguin com si hi jugues el Barça.
Es el mateix que el corredor mediterrani.
Saben perfectament que si es fes passar per Cat. seria un benefici per tot Ñ. Però és més important perjudicar Cat, encara que Ñ hi perdi.
El més important és la unidad de Ñ.
I el Corredor per l’atlàntic i madrit i el Barça a segona

Miquel-Àngel Montserrat
Miquel-Àngel Montserrat
20.03.2023  ·  09:26

L’ “a_por_ellos” contra el Barça no és d’ara : president afusellat pels unionistes, cas Di Stefano, inspeccions d’Hisenda a dirigents culers, cas “marcadors electrònics” al Mundial 82, cas Beckham (deduccions fiscals a favor del Madrid), cas “evasió de capitals” quan es va fitxar Maradona, etc etc etc Els que tenim certa edat ho sabem des de petits.
Simplement, ara els hem donat munició gratuïta, i, a més, molt “cridanera” davant del món.
Segueixo exigint una explicació convincent a Laporta.

Carles Serra
Carles Serra
20.03.2023  ·  09:27

Apreciat Vicent, com ja fa temps que estic completament desconectat amb això del futbol, doncs els despropòsits d’aquest sous i ja que dir dels contractes per comprar un jugador, ho trobo escandalós.
Apart d’aquest comentari, ja diu molt dels estaments de la colònia catalana com Ajuntaments, Diputacions i ja que dir de la gestoria mal anomenada govern de Catalunya, que contractin les empreses d’aquest corrupte franquista de Pérez.
És com aquest Pedro Sánchez, que també s’ha personat pel cas Negreira que és apalancat i a més i col.labora un partit que es fa dir independentista com ER.
No deixa d’ésser curiós el comentar-hi del subcriptor Sr Joan López 07:35.
Disculpeu Sr. Vicent, que de nou ús digui/recordi la visita de la comissió de la UE pel cas Pegasus, segons en diuen alguns mitjans de comunicació, així com també per les xarxes, ER ha pactat amb aquesta comissió i desconec amb aquest Pedro Sánchez, que només entrevistin amb elements d’aquest partit com per exemple aquesta Serret; com bé sap Vicent, aquesta comissió és encapçalada per l’eurodiputada i parella d’en Romeva la Sra. Diana Riba, com bé sap membres destacats d’ER; que hi ha de realitat? aquesta informació seria molt valuosa pels subcriptors, doncs si fós realitat seria d’una traïció i comportament d’una immoralitat difícil de només definir-ho així.
Gràcies.

Víctor Torguet
Víctor Torguet
20.03.2023  ·  09:31

Si algun dia es pogués saber els diners i les maniobres il·legals i antidemocràtiques que espanya ha emprat per combatre amb la màxima covardia i vilesa imaginable a Catalunya, a la llengua Catalana i, en general, a tots els símbols dels Països Catalans, per sempre més al món sencer s’inclourien totes les formes i derivats del terme “espanya” al conjunt de sinònims de corrupció, malversació, persecució i repressió de minories, autoritarisme, màfia públic-privada, depravació dels poders, etc.
Lamentablement, si la societat Catalana (incloent tota aquella que se senti no-espanyola arreu dels Països Catalans) seguim capcots, atemorits, humiliats, espoliats, sotmesos, vexats, rendits,… també acabarem assenyalats com mereixedors “en part” de les vileses d’espanya.

Des de 2017, l’estat espanyol està desplegant un atac terrorista a tots els fronts possibles per dinamitar la resistència dels indepes “irreductibles” (que, “al loro !!!”, com diria aquell, seguim sent una quantitat que manté mort de por a l’execrable “deep State” espanyol). L’atac des de dins al Barça era de manual. Fotocopia del front polític: Sandro Rosell a presó com a amenaça global (vs. presos polítics), junta del Bartomeu actuant com barrinadors de l’entitat des de dins (vs. polítics, administracions, partits i organitzacions fake-indepes) i socis – afecció enfonsada i desanimada (com la societat Catalana).

Jo no soc futbolero i mirava any rere any, des de lluny, la batalla “estat – Barça” i no em podia explicar com els socis i afeccionats podien tenir tant de fetge i capacitat d’humiliació per suportar la traïció continuada d’en Bartomeu i els seus sicaris. Fins que va arribar el dia de dir prou. Uns quants factors van convergir: sentencies judicials, apropament d’eleccions, resultats esportius nefastos, MITJANS DE COMUNICACIÓ fent d’altaveus de la crítica social, organització dels socis amb alternatives i… un líder com el Laporta. I poc temps més tard la batalla ha agafat una altra dimensió, ja no és un atac amb traïdoria com a l’era Bartomeu. Ara és un atac més clar d’espanya amb tots els seus generals donant la cara (jutges, Florentino, Pedro Sànchez,…) contra una defensa amb coratge i orgull, fent front a l’embat i prometent contra-atac i VICTORIA !!! (i, molt possiblement, el Barça guanyant enguany la lliga espanyola…)

Que no veiem que en Laporta ens està mostrant el camí a seguir a escala del conflicte global ????
El que els socis del Barça van fer fa 2 anys, fotent un cop de peu als seus representants i reemplaçant-los per una junta amb voluntat i vocació de lluita, és el que hem de fer la societat Catalana amb els nostres polítics traïdors fake-indepes.
Som-hi !! organitzem-nos !! Presentem batalla !! Deixem d’anar plorant pels racons.

Llista Cívica ja !!!
(amb o sense l’ANC. És urgent !!)

David Badia
David Badia
20.03.2023  ·  10:10

Felicitats per l’article, es veu d’una hora lluny, que van i volen destruir el Barça, sempre hi han quintacolunistes periodistes esportius a Catalunya que van afavorir el equip d’España que es el Real Madrid

Marià Puig
Marià Puig
20.03.2023  ·  10:25

Ara, que ja sabem el resultat del partit, podem dir que és afegir més llenya al foc. Són perillosos perquè estan tots els dies pendents de com destruir tot el que soni a Països Catalans. No tenen altra forma de superar el complex d’inferioritat, que no és que sigui exactament axis, però ells, s’ho creuen en el fons. Ni viuen ni deixen viure.

Mariano Padrós
Mariano Padrós
20.03.2023  ·  10:45

Em costa entendre que alguns comentaris demanin explicacions al Barça, i no demanin proves als que acusen. El Barça té dret a donar les explicacions quan ho cregui convenient, ja ni ha prou de fer el joc a l’enemic.

Josep M Bosch
Josep M Bosch
20.03.2023  ·  10:49

NO SOC AFICCIONAT AL FUTBOL (en diuen esport) PERO, A CATALUNYA, EL BARÇA ÉS MÉS QUE UN CLUB i estic totalment d’acord amb el que ens diu en Vicent al seu editorial d’avui.

Antoni Carné
Antoni Carné
20.03.2023  ·  10:53

Deixeu-me dir que cada dia que passa, tot em fa més fàstic.
Tot.

Rafael Benavent
Rafael Benavent
20.03.2023  ·  10:56

-“Espill……….,
benvolgut espill:
Qui és més ben parit
que el meu fill
Madrid?

Josep Soler
Josep Soler
20.03.2023  ·  11:00

Curiós com endevines qui és qui, només parlant d’un tema esportiu –vull dir que no es específicament polític almenys– com el futbol.
Cal felicitar a na Berta Carulla, per la “finesa” que les sap repartir, com també l’Albert Miret per entrar directament al tema que tothom sap, que és el que dóna tanta “credibilitat” al que s’anomena “junquerisme” que curiosament tothom –sense fer-ne cap enquesta– sap perfectament què vol dir.
Finalment i sabent que aquesta declaració no importa a ningú, doncs que em declaro un Laportista de pro i no només pels grans èxits esportius durant els seus mandats, sinó també per SER i declarar-se sense cap reticència com a INDEPENDENTISTA .
I per cert, que ningú es pensi que unir aquestes dues condicions és cosa fàcil.

Mireia Costa-Pau
Mireia Costa-Pau
20.03.2023  ·  11:50

(Soc Daniel Bonaventura)

Com em comentava l’altre dia el periodista i amic Pius Pujades, el Barça no podia rebutjar l’oferta de tot un vicepresident del Comitè d’Àrbitres espanyol. Un “no” s’hauria traduït simplement en més derrotes per decisió arbitral, més càstig. Quan Negreira va oferir un estrambòtic servei d’assessorament a canvi de diners, el Barça va haver de pagar i callar. A partir d’aquell moment els arbitratges no li van ser més favorables, però va evitar que li robessin més partits com a càstig per no pagar a Negreira.

No podem examinar els milions d’hores de partits de futbol dels arxius de les televisions per provar jugada a jugada la descarada ajuda arbitral al Madrid, però això aviat ho farà en un clic la Intel·ligència Artificial. La modernitat i la transparència juga contra els poders espanyols.

L’episodi més abracadabrant del cas Negreira arriba quan el personatge es jubila i envia un document (crec que un burofax: el grau d’impunitat dels espanyols fa feredat) per reclamar que se’l continuï pagant.

El més urgent és tocar el dos. Hem de posar tota l’energia en aquesta proposta alternativa a l’autonomisme que sembla que està sorgint entorn de l’ANC per constituir una organització de base independent del món institucional i autonòmic. L’autonomisme és una forma de regionalisme espanyol.

Catalunya avança, malgrat el dèficit fiscal. Madrid respon amb noves voltes de torca. Tenen el poder i l’executen. El mecanisme és senzill: quan tu fa un pas endavant, t’estaquen amb una cadena més curta i diuen que són ells els més veloços.

Ara mateix tinc dubtes sobre si cal sacrificar-se tant per millorar l’economia catalana. Com més facis, més et robaran. Sí, ja sé que l’economia és vital: si deixem de ser locomotora, desapareixerem. Però no anirà pas malament que alguns prioritzem l’organització una veritable estructura catalana de base, en paral·lel i independent d’aquest món institucional corrupte que cobra autèntiques fortunes per mantenir el propi país sotmès.

L’economia assumeix el cost d’unes institucions (Parlament i Govern) que són les que, segons la legislació espanyola, ens corresponen per auto-organitzar-nos. Però aquests s’han corromput i han traït els electors, incomplint els programes electorals amb què van arribar al poder. Doncs haurem de fer el sobreesforç de muntar una organització alternativa.

Hem de tenir sempre present Fuster. L’espoli és potser més dramàtic al País Valencià i a les Illes. Hem de treballar conjuntament amb les ànimes conscients d’arreu dels Països Catalans. Tenim un país devastat que Madrid vol posar al servei de fons voltors. No ho permetrem!

Aleix Gaus
Aleix Gaus
20.03.2023  ·  12:53

Els molesta que el BARÇA sigui una senyal de catalanitat
També no els agrada que el seu President sigui independentista, per tant ens volen ofegar en tots els sentits. Ells sempre parlen de la unitat territorial que per ells és espanya i nosaltres el que volem és fugir de aquesta unitat espanyolista i al fons el BARÇA també

Jordi Nadal
Jordi Nadal
20.03.2023  ·  12:54

Fer un diari implica, com en qualsevol negoci, gestionar el pressupost i tenir certes prioritats.

Com a medi sustentat pels subscriptors, trobo molt encertat que no entri en termes esportius. El fet diferencial de Vilaweb és cobrir des del punt de vista català el que cap altre mitjà no fa. No veig que hi hagi un benefici en incloure informació esportiva.

JOAQUIN PALOMAR
JOAQUIN PALOMAR
20.03.2023  ·  12:57

A mi em sembla un d’aquells cavalls de troia que li van colar al Barça per un futurible “per si de cas”, igual que alguna directiva anterior.
Altrament, tradicionalment el Barça no ha estat l’equip més beneficiat per les tasques arbitrals, ans al contrari. I penso que més que un pagament de favors es tracta d’un pagament per extorsió. La mafia truca a la porta del teu negoci i diu que pagues i et protegirà davant el risc de robatoris, incendis, etc.
Ara, tot plegat segur que forma part de la voluntat d’enfonsar el paper social que representa el Barça com a imatge de catalanitat coneguda arreu del món, i potser també ens passa amb la capital, Barcelona, segurament amb complicitat d’algunes persones de les directives/ajuntaments/govern…
El que potser no se sap és si això desencadenaria una nova onada que ens porti a la independència del país, com a reacció. Encara ens faran un favor?

Salvador Aregall
Salvador Aregall
20.03.2023  ·  13:13

Molt d’acord amb el fons de l’editorial però no em negareu una realitat: el món del futbol és ple de mafiosos, on hi ha comissions, negocis i petsonatges que podrien estar convidats en aquell casament on el Marlon Brando feia de Padrí. Això passa a tot arreu i Barcelona no és una excepció.

Josep Fabra
Josep Fabra
20.03.2023  ·  14:24

El relat que pretenen imposar només està fet per desestabilitzar-nos com a país (ja sigui al Barça, als CDR o al Trias), i el més trist de tot és la gent d’aquí que els compra el relat, sense adonar-se que usen les tècniques Goebbelianes aquelles consistents en repetir una mentida 1000 vegades fins que, com tothom en parla, es “converteix” en veritat. Ho hem vist molts cops…uns pseudoperiodistes reben “filtracions” de les clavegueres i les publiquen (fase de la mentida), la premsa borbònica (d’allà i d’aquí) ho amplifica fins l’extenuació (fase de la repetició), com al subconscient social ja és veritat, a la fiscalia li costa poc iniciar l’acusació, i els tribunals, la judicatura, diferents entitats i organismes, i polítics es sumen a l’aquelarre (fase de la veritat), i amb el temps (anys) es demostra que tot era fals i infundat, però encara que et netegis, ja t’ha amarat la pudor de la capa de merda que t’han tirat a sobre, i sempre hi ha oportunistes que et recordaran que fas olor a merda. Fins que no entenguem que cal girar l’esquena a tota la basura mediàtica que baixa de l’altiplà, no avançarem cap a l’alliberació nacional i l’evolució com a societat.

Martí Bas
Martí Bas
20.03.2023  ·  15:00

Completament d’acord amb la majoria de comentaris, només afexir que jo també soc dels que trobem a falta una mica d’esport a Vilaweb.

ESTHER QUETGLAS
ESTHER QUETGLAS
20.03.2023  ·  15:13

Penso, que si toquen el Barça a Madrid amb judicis amanyats, segur ho seran, llavors si que sortirà la gent a manifestar-se pels carrers. No soc seguidora del futbol, però si reconec que el Barça es mes que un club.!!

Daniel Mir
Daniel Mir
20.03.2023  ·  16:12

El Barça és més que un club i el cas Negreira és més que un judici.

Rafael Frasquet
Rafael Frasquet
20.03.2023  ·  16:48

El Reial Madrid només jugà una final de Copa d’Europa contra el València CF. Fou el 24 de maig del 2000. Amb un resultat de 3 a zero en favor dels castellans.

La temporada següent el València repetí final però amb el Bayern de Munic com a rival. Fou el 23 de maig de 2001. Perdent els catalans a la tanda de penals.

Per tant Madrid i València disputaren una única final en aquesta competició.

Oscar Bernades
Oscar Bernades
20.03.2023  ·  17:21

Això va començar amb l’empresonament d’en Rossell, ens hauríem d’haver fet la pregunta, què carall estan tramant perquè engarjolin injustament un “afecto” durant dos anys…i de la mateixa manera com la guerra freda entre soviètics i americans tenia la seva traducció en el camp esportiu, la guerra d’Espanya contra Catalunya també té les seves conseqüències en l’esport.

Jaume Bonet
Jaume Bonet
20.03.2023  ·  18:34

Ha sortit publicat fa poc el Llibre “RAG (Recopilació d’accions genocides contra la nació catalana)” … i el 1985 el d’en Ferrer i Gironès “La persecució política de la llengua catalana” … i a continuació teniu una col·lecció de piulades – agafades (la majoria) dels dos treballs esmentats (n’hi ha qualcuna que prové d’altres fonts) – “fil de fils de greuges, per si vol lleu repiular-ne qualcun” …. evidentment no hi són tots anomenats perque ni reduïts a tamany piulada no hi cabrien …
https://twitter.com/jaumemoll/status/1615095654631579659?s=20&t=82azPOPpLf-KMXdVMUyvhw

Marc Mateos
Marc Mateos
20.03.2023  ·  19:44

L’ “A por ellos!” fa segles que dura. I l’esport no és res més que una altra vessant de l’atac sistèmic nazional-madrillest en contra de qualsevol cosa que els puga fer ombra, especialment dels Països Catalans, aquella cosa que no suporten.
El Barça és una trinxera més on cal combatre totes les malvestats d’aquell estat criminal.
Ja ho deia Espartero que calia bombardar Barcelona cada 50 anys.
O allò que no sé quin franquista deia que convertirien Madrí en un paradís, Barcelona en un solar i Bilbao en una fàbrica… alguna cosa així.
I en l’aspecte esportiu doncs són recordades les paraules d’un tal Plaza em penso que era, cap dels árbitres espanyols, que va prometre que mentre ell manés el Barça no guanyaria cap lliga. I ho va aconseguir.
Espanya és tot això i molt més. La injustícia, la misèria, la submissió, la incultura… és el que ens tenen preparat per als catalans des de sempre.
Visca el Barça i visca Catalunya Lliures!!!
Donec perficiam!!!
INDEPENDÈNCIA!!!
//*//

Josep Pasqual Gil
Josep Pasqual Gil
20.03.2023  ·  20:15

Rere la llengua, el Puigdemont, la Borràs, el corredor mediterrani, l’infrafinançament -de jutjat de guàrdia al País Valencià i en general als Països Catalans-, les gabietes-gestoria autonòmiques, les prohibicions de mitjans de comunicació en català als catalanoparlants, la dama d’Elx i l’art de la Franja, el Madriz buida-espanyes i la conferència episcopal, “española” of course, ara li toca el torn al Barça. El pecat, ser més que un club, tenir una història d’identitat i resistència i haver de pagar a les màfies per un tracte digne tot i que encara desigual. La qüestió és combatre la llibertat i la igualtat de tracte entre les ciutadans i nacions de l’estat castellà post-franquista. Naturalment, la fraternitat se’ls hi refot. L’importat és el poder, la glòria i seguir exprimint el veïnat. Ah, i la “unidad de EspaÑa” que els manté en peu la paradeta.

Alfons Nadal
Alfons Nadal
20.03.2023  ·  21:00

En tots els equips esportius amb acerta identitat en la seva junta o organ de govern hi ha algú que respon als interessos de ñ.

PEPE PEDREGAL
PEPE PEDREGAL
20.03.2023  ·  21:05

El Barça hauria d’aprofitar aquesta situació i definir-se públicament com partidari de la independècia, sense cap mena de complexos. La gran majoria dels socis del club són independentistes i els simpatitzants també. El president Laporta pensava que el “presidente del gobierno del Estado a la rerabotiga” (Florentino Pérez) seria més “amable” amb ell, tenint en compte que darrerament tenien una relació més fluïda. Potser també ha estat un il·lús confiant amb algú de les espanyes. El Camp Nou podria ser el millor escenari internacional per a reivindicar l’enfrontament radical amb les estructures podrides de l’Estat, que tenen el seu niu de conxorxa en el “palco del Bernabéu”.

jaume vall
jaume vall
20.03.2023  ·  21:45

Dos comentaris seguits.
Dues visions diverses. Gerber Van ; Camprubi
Estic més amb Gerber.
TOT és política. I cada èxit del Barça, és un èxit català, ens agradi més o menys.
Camprubí _ “No crec que sigui encertat barrejar qüestions polítiques amb qüestions comercials d’entreteniment de masses.”

Gerber van
19.03.2023 · 23:58
“Ara que el partit s’ha acabat, he donat una ullada al diari holandès d’Internet https://www.nu.nl/voetbal/6256044/fc-barcelona-klopt-real-dankzij-late-goal-en-zet-grote-stap-richting-landstitel.html per veure quin ha estat el resultat. (En general es menciona només els èxits de Frenkie de Jong allà.) Això confirma la teva afirmació que el Reial no és res sense el Barça. Quan es parla del Barça, sempre parlen dels catalans. L’esport és un dels pocs casos en què el catalinisme és reconegut internacionalment. I molt probablemt això fa molta por a ells.”

Antoni Sans
Antoni Sans
20.03.2023  ·  23:17

Escriu Rosa:
No deixa de ser curiós que l’àrbitre que ha “denunciat” el tema ara es presenti a la llista de les municipals per ER.
Casualitat?

Clara Salueña
Clara Salueña
20.03.2023  ·  23:27

Si no recordo malament, el reial madrid tenia un exàrbitre en nòmina fins no fa gaire. No sé per quant de temps, ni si el té encara. Tot tenint en compte que el 90% dels àrbitres són del reial madrid en paraules de l’àrbitre retirat Iturralde González… Viuen en l’ecosistema de la premsa esportiva de l’estat on el reial madrid és el protagonista absolut, i on xiular contra un “bully” d’aquest calibre pot tenir conseqüències dramàtiques. Aquest engreix fictici d’una ciutat-estat que porta dècades xuclant com un alien tota la vitalitat de tothom al seu voltant, ha acabat per crear un monstre repulsiu, insofrible i sufocant del que només se n’ha de fugir cames ajudeu-me. Perquè cada segon que passem a la nau maleïda ens deixa més a prop de la desaparició

Joan Torres
Joan Torres
21.03.2023  ·  00:22

És tanta la identificació que tenen amb el Barça i Catalunya que després del referèndum de l’1 d’octubre i la declaració d’independència estan embogits amb una set de venjança que no té fre ni límits, ara continuen l’operació Catalunya amb el Barça, aquests fdlgp volen arruïnar el Barça i ja demanen que la UEFA la propera temporada no deixe participar el Barça a la Champions amb el que això representa de negatiu en l’àmbit econòmic. No poden pair el sextet i els triplets que ells mai no han aconseguit i els èxits de l’era d’entrenador de Pep Guardiola i Messi amb les consegüents victòries a Madrid inclosa la vergonyant derrota del 2-6. Tots sabem que darrere de tot això hi ha Catalunya i el nostre desig d’independitzar-nos i anar-nos-en d’aquesta casa de putes que és espaÑa. L’odi que ens tenen no té límits. Visca el Barça i visca Catalunya lliure

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes