Precisament el dia que Uber ha tornat a operar a Barcelona, el vice-president de Mobilitat i Transport de l’AMB, Antoni Poveda, ha anunciat que l’AMB, que té entre les seves competències el transport de viatgers, prepara un nou reglament que es podria aprovar el mes vinent per impedir que ho puguin seguir fent. La norma preveu que tot el servei de transport de passatgers haurà de tenir el permís de l’AMB per operar i Poveda ja ha avançat que no s’atorgaran més llicències. És a dir, l’AMB donarà llicències als 10.600 taxis que hi ha a Barcelona i la negarà als vehicles d’Uber per molt que disposin de la llicència VTC. ‘En aquests moments amb el servei de taxi la demanda està coberta i sóm partidaris de no donar més llicències per serveis complementaris’, ha assegurat. Un cop entri en vigor la norma, els vehicles que segueix operant seran sancionats en base a la legislació vigent.

Per a VilaWeb el vostre suport ho és tot

Si podeu llegir VilaWeb és perquè milers de persones en són subscriptors i fan possible que la feina de la redacció arribe a les vostres pantalles.

Vosaltres podeu unir-vos-hi també i fer, amb el vostre compromís, que aquest diari siga més lliure i independent. Perquè és molt difícil de sostenir un esforç editorial del nivell de VilaWeb, únicament amb la publicitat.

Som un mitjà que demostra que el periodisme és un combat diari per millorar la societat i que està disposat sempre a prendre qualsevol risc per a complir aquest objectiu. Amb rigor, amb qualitat i amb passió. Sense reserves.

Per a vosaltres fer-vos subscriptor és un esforç petit, però creieu-nos quan us diem que per a nosaltres el vostre suport ho és tot.

 

Vicent Partal
Director de VilaWeb