L’aeroport d’Andorra-la Seu necessitarà ajuts públics dels governs andorrà, català i espanyol i, si pot ser, de la Unió Europea, com a mínim, durant els primers tres o quatre anys de funcionament. Aquesta és la conclusió del fòrum de l’Empresa Familiar Andorrana (EFA), que ha acollit diversos experts en aeronàutica aquesta setmana.

La tipologia dels avions que poden volar des de la Seu, que tenen entre 40 i 60 places, defineix quines companyies podrien establir-hi activitat regular. Probablement, seran empreses com Air Nostrum i Swiftair, que ja hi ha fet vols de prova per a la certificació de l’aeroport, i companyies regionals que operen en diferents països.

Es creu que les línies que podrien aconseguir més rendibilitat són les que enllacin amb capitals com Madrid, París i Londres, on poder fer escala cap a altres destinacions. De moment, sembla que quaranta operadors s’han interessat per establir-s’hi. Quan, al maig, entri en funcionament el sistema de GPS, es resoldran els obstacles tècnics principals perquè l’aeroport pugui guanyar operativitat. Superat aquest escull, caldrà aconseguir els requisits comercials.

Ajudeu VilaWeb, fent-vos subscriptors

Si podeu llegir VilaWeb és perquè milers de persones en són subscriptors i fan possible que la feina de la redacció arribe a les vostres pantalles.

Vosaltres podeu unir-vos-hi també i fer, amb el vostre compromís, que aquest diari siga més lliure i independent encara. Perquè és molt difícil de sostenir un esforç editorial del nivell de VilaWeb, únicament amb la publicitat.

Vicent Partal
Director de VilaWeb