L’aeroport d’Andorra-la Seu necessitarà ajuts públics dels governs andorrà, català i espanyol i, si pot ser, de la Unió Europea, com a mínim, durant els primers tres o quatre anys de funcionament. Aquesta és la conclusió del fòrum de l’Empresa Familiar Andorrana (EFA), que ha acollit diversos experts en aeronàutica aquesta setmana.

La tipologia dels avions que poden volar des de la Seu, que tenen entre 40 i 60 places, defineix quines companyies podrien establir-hi activitat regular. Probablement, seran empreses com Air Nostrum i Swiftair, que ja hi ha fet vols de prova per a la certificació de l’aeroport, i companyies regionals que operen en diferents països.

Es creu que les línies que podrien aconseguir més rendibilitat són les que enllacin amb capitals com Madrid, París i Londres, on poder fer escala cap a altres destinacions. De moment, sembla que quaranta operadors s’han interessat per establir-s’hi. Quan, al maig, entri en funcionament el sistema de GPS, es resoldran els obstacles tècnics principals perquè l’aeroport pugui guanyar operativitat. Superat aquest escull, caldrà aconseguir els requisits comercials.

Per a VilaWeb el vostre suport ho és tot

Sostenir un esforç editorial del nivell i el compromís de VilaWeb, únicament amb la publicitat, és molt difícil. Per això necessitem encara molts subscriptors nous per a allunyar qualsevol ombra de dificultats per al diari. Per a vosaltres aquest és un esforç petit, però creieu-nos quan us diem que per a nosaltres el vostre suport ho és tot.

Podeu fer-vos subscriptors de VilaWeb en aquesta pàgina.

Vicent Partal
Director de VilaWeb