La batllessa de Castelló considera que apujar el peatges un 2% és una ‘burla’ als usuaris

  • El 1998 va concloure el termini d'explotació inicial, de 27 anys, però el govern espanyol va negociar una nova pròrroga que va fer que els usuaris de Castelló haguessin de continuar pagant vint anys més

VilaWeb
Redacció
02.01.2018 - 13:59
Actualització: 02.01.2018 - 17:17

La batllessa de Castelló, Amparo Marco, considera una ‘burla’ que el govern espanyol hagi aprovat d’apujar els peatges un 2%. ‘Els usuaris de les autopistes, ací, no hem de pagar la mala gestió que s’ha fet en altres parts d’Espanya. Hem pagat de sobres l’autopista AP-7 i ara ens obliguen a pagar les autopistes d’altres comunitats. No eliminen el peatge de la AP-7 i, a més, assumim el rescat d’altres autopistes’, es queixa.

Marco considera que una pujada lineal per a totes les autopistes perjudica especialment els territoris que han hagut d’aportar més per l’ús de les vies de pagament aquestes últimes dècades. Castelló i la Comunitat Valenciana tornen a sortir perjudicats per les decisions del govern de Mariano Rajoy. No solament ens castiga amb menys inversions en el pressupost general, sinó que ens imposa més pagaments a l’estat.’

El govern espanyol ha aprovat un increment de les tarifes per a compensar el rescat de les nou vies de pagament que han fet fallida. A més, es fa en un moment en el qual ha crescut el trànsit i això generarà més benefici a les concessionàries. ‘Castelló ha pagat molts milions d’euros per usar una via de comunicació essencial, mentre que en altres punts d’Espanya han anat construint autovies ràpides gratuïtes’, lamenta Marco.

Considera que el manteniment del peatge a la AP-7 condiciona la competitivitat de l’economia local i provincial, i afecta negativament la creació de llocs de feina. En aquest sentit, insisteix que la gratuïtat de l’autopista tindria conseqüències favorables per al rellançament dels sectors productius, especialment en els àmbits econòmics clau, com la indústria i el turisme, que generen fluxos de trànsit importants des de Castelló i cap a Castelló.

El ple del 26 d’octubre va votar a favor d’una declaració institucional presentada pels grups municipals signants del Pacte del Grau en la qual sol·licitaven al govern espanyol que confirmés la supressió de qualsevol tipus de peatge el 2019, un cop finalitzi la concessió de l’autopista AP-7, tal com han suggerit alguns dirigents del Partit Popular. El text recollia també la petició de descartar qualsevol tipus de pròrroga.

El 1998 va concloure el termini d’explotació inicial, de 27 anys, però el govern espanyol va negociar una nova pròrroga que va fer que els usuaris de Castelló haguessin de continuar pagant vint anys més un peatge que Marco considera ‘totalment injust’.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any