La justícia russa multa el diari opositor Nóvaia Gazeta per haver “desacreditat l’exèrcit”

  • El règim rus va forçar el tancament del diari després d'endurir les mesures repressives contra la premsa independent

VilaWeb
Redacció
18.01.2023 - 11:06
Actualització: 18.01.2023 - 11:33

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Un tribunal del districte de Taganski ha imposat una multa de 500.000 rubles —uns 6.700 euros— al diari Nóvaia Gazeta per haver “desacreditat a les forces armades de Rússia” durant la invasió d’Ucraïna. La justícia russa ha indicat que s’ha imposat la sanció per “accions que tenien com a objectiu desacreditar l’ús de l’exèrcit” per part de l’estat, el que suposa una violació del codi de delictes administratius.

El 28 de març de 2022, només un mes després de començar la guerra, el diari va anunciar la suspensió de la seva activitat arran de dues alertes del Servei Federal de Supervisió de les Telecomunicacions (Roskomnadzor) per haver mencionat “organitzacions considerades agents estrangers sense indicar els seus estatuts de veritat”.

Tanmateix, part de l’equip editorial va posar en marxa un nou projecte a Europa. Durant el 2022, els tribunals van declarar il·legal la versió impresa del Nóvaia Gazeta. Així mateix, es va determinar que la seva pàgina web s’havia de tancar.

El diari, que era una referència de l’oposició a Vladímir Putin, va ser fundat el 1993 i el seu director, Dmitri Muratov, va rebre el premi Nobel de la Pau el 2021, que posteriorment va subhastar per tal d’ajudar els refugiats de la guerra.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes