
Per: Vicent Partal


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

Fes-te subscriptor de VilaWeb
Hi ha gent que considera que l’etapa més dura i difícil –sobretot perquè era inesperada– de la pandèmia s’ha superat. Possiblement s’ha superat la més inesperada, hi estic d’acord, però el perill no l’hem deixat enrere, ni de bon tros. Els brots, com veiem cada hora que passa, constitueixen una amenaça molt important per a la salut pública. I lamentablement és indiscutible que van creixent. No és tan sols la greu situació a la Franja i sobretot al Segrià que ha obligat fins i tot a fer el tancament perimetral d’aquesta comarca. Ahir es va declarar un brot a Alcanar, a les Terres de l’Ebre, i un altre a Burjassot, en plena àrea metropolitana de València, on ja hi havia el focus de Rafelbunyol; i ja n’hi ha també de declarats a Castelló, a Inca i Palma, a Eivissa, a la Vall d’Aran, a la Garrotxa i al Bages.
És evident que bona part de la població no ha entès, o no ha volgut entendre, fins ara la gravetat dels fets. I també ho és que a aquest problema s’hi enfronta el món sencer i que no té res de senzill ni de fàcil. Ahir, per exemple, vam saber el cas, molt cridaner, que el president del Brasil, precisament un dels polítics més tancats a la realitat, havia agafat la malaltia. I a Austràlia es va veure que el nou brot podia arribar a ser tan dur que obligà a ordenar el confinament total de Melbourne, durant sis setmanes, novament.
Però hi ha hipòtesis més preocupants encara. El debat científic sobre si hi ha transmissió de la malaltia per l’aire o no, de gotes més petites de cinc micrometres, és molt important i ha crescut aquestes darreres hores. En una carta oberta, 239 investigadors han acusat l’OMS de negar una evidència que ells consideren provada. I l’OMS s’ha compromès a estudiar-ho.
És important de mesurar bé la informació i no crear alarmisme, però si això es confirma és evident que s’hauran de tornar a prendre mesures molt ràpides i molt contundents de confinament de tota la població –i en aquest article us expliquem el debat suscitat per aquests científics i les implicacions que tindria, amb la màxima prudència però també amb tota claredat.
El panorama, no ens hem d’enganyar, és molt preocupant. I en veient tot això que passa en alguns països, tots ens hauríem de preparar per a gestionar bé la situació. La societat, la sanitat pública i els governs, vivim amb una gran tensió aquesta possibilitat, perquè encara no hem pogut descansar de les greus implicacions de la primera fase de la malaltia. Fins a un cert punt és natural que vulguem apartar la mirada una estona i descansar. Però aquest gest, tal com tenim les coses, és molt perillós.
Per això és especialment important que els nostres governs prenguen consciència del risc, que no es deixen dur per la sensació que la part pitjor ja ha passat i sobretot que prevegen quina reacció cal tenir per evitar que es repetesca tot allò que vam viure al març i a l’abril.
En aquell moment la confusió i la manca de previsió de tothom, accelerada per la gestió nefasta del govern espanyol, van originar uns problemes afegits a la dificultat, ja prou gran per si mateixa, de la pandèmia, que hauríem pogut evitar. Ara, podríem dir-ho així, tornem a ser on érem al gener, però sense l’excusa de no saber què ens arriba ni què podem esperar. I els governs han de prendre decisions contundents i sense por. No pot ser que la Generalitat de Catalunya no tinga director general de Salut, per exemple. No és convenient que els governs actuen dividits, mirant de treure rèdit partidista. I sobretot cal fer molt més cas de les recomanacions dels experts, com aquestes que formula Àlex Arenas. I que deixen d’improvisar, per favor, que deixen de dir un dia blanc i a un altre negre…
36 comentaris dels subscriptors

Josep Usó
07.07.2020 | 22:16
Governar és justament prendre decisions. I massa “governants” de tot el món, han demostrat ser uns ineptes incapaços d’entendre a què s’enfronten. Des del govern espanyol fins al encara president del Brasil, Bolsonaro. Des del president Trump fins els mateixos dirigents de la OMS. Es plantegen una pandèmia en termes de mesures populars o impopulars. Tanta estupidesa en llocs de poder representa una veritable amenaça per a la supervivència de l’espècie. De la nostra espècie.

Josep-Manel Príncep
07.07.2020 | 22:49
L’estupidesa és una malaltia extraordinària.
No és el malalt el que sofreix per ella sinó els altres.
(Voltaire).
Tenim allò que ens mereixem.

miquel martinez
07.07.2020 | 22:59
personalment, trobo a faltar de part dels responsables , en general , que em demostren de veritat , que els importa primer de tot la nostra salut, amb fets !!,. tan simples i tan necessaris, com invertir en sanitat i molt i molt més , en prevenció, per exemple : ara que dia rere dia la gent s’escolta els mitjans de comunicació , trobo a faltar que a mes de “acollonir” a la gent, i perdoneu l’expressió,perque no eduquem en els bons hàbits i pràctiques que de bon segur , reforçarien el propi sistema immunològic,
mentre no vegi això que dic, seguiré dubtant i molt de les seves ordres, per molt que em toqui obrir-les .

Jordi Pedemonte
07.07.2020 | 23:07
La única cosa és mascareta, confinament i esperar un miracle. La part del miracle és literal, per que la vacuna tot hi poder fer-se d’aquí a un dia o deu anys, pel que sembla, només duraria uns pocs mesos.
Això vol dir aturar tot de forma indefinida fins que tots la palmem?
Te sentit? No sembla un pla massa pensat.
Que diuen els experts? tot i que primer haurien de tornar del seu mon de fantasia.

Francesc Xavier Gómez
07.07.2020 | 23:19
De ben segur que els nostres governants ho podrien fer millor. També és cert, però, que els governats hauríem d’exercir la nostra responsabilitat. És molt còmode, massa, carregar els neulers als qui ens governen.
Si ens confinen, perquè no ens deixen treballar i l’economia s’ensorra. Si no ens confinen, perquè avantposen l’economia a la salut. Si no tanquen les escoles, perquè no vetllen pels nostres infants. Si tanquen les escoles, perquè no vetllen pels nostres infants.
Com en totes les situacions extremes, les mancances de tots plegats, governants i governats, es fan paleses d’una manera ben crua.
Com a ciutadans, tenim dret a exigir responsabilitats. Primer de tot, a nosaltres mateixos. I trobo que, en aquest exercici d’autocrítica, no som gaire exigents.

joan rovira
07.07.2020 | 23:55
Penso que cada ciutadà va completant diariament per mor de la-covid 19 els seus “marcs de referència” particulars, que a manera de retorn a VilaWeb i els seus comentaristes, amb el dret d’equivocar-me m’agradaria, per si pot ser d’utilitat, compartir.
1. Estem en una crisi sistèmica planetària. La causa és econòmica, mentre el desencadenant és un virus que cada dia que passa els científics en diuen coses diferents. El que si sabem és que s’està implantant la tecnologia 5G de manera massiva a tot el planeta com a suport d’una nova manera de viure; que ningú ha explicat en detall; però afectarà a tot i tots. (Salut humana i Planeta)
2. Cada societat percep que una qüestió és la Sanitat pública i una altra la Salut humana. Mentre la Salut humana forma part del planeta; la Salut pública depèn de com estigui organitzat aquest sistema dins el marc polític de cada estat, nació, territori, ciutat o poble. La qual cosa té un importància cabdal fins ara poc avaluada al nostre país. (Salut pública i Salut humana)
3. El Principat va vestit o despullat en l’organització de la Sanitat pública i les seves possibilitats reals? Segons el ministre espanyol Jorge Fernández Díaz amb conversa amb Daniel de Alfonso, cap de l’oficina Antifrau a Barcelona: “les hemos destrozado el sistema sanitario” a l’any 2016. (Sistema colonial espanyol i Salut pública catalana)
4. Vivim les conseqüències de les mancances d’una pèrdua dels valors democràtics bàsics (presos polítics i exiliats), un espoli fiscal xifrat en 100M€ diaris, unes actuacions organitzades per a substituir al President de la Generalitat i tot el que representi normalitat democràtica catalana efectiva. (Cost benefici i Dèficits estructurals colonials)
5. Acabo amb la conclusió del professor Ramón Grosfoguel: “El que s’acosta és una gran depressió, i una gran dretanització de la política espanyola, l’ascens del feixisme, i una esquerra espanyolista que no entén res. I no tan sols: estan amb l’Ibex 35 i els poders fàctics i el Banc Central alemany. O els catalans s’organitzen per salvar-se ells mateixos o Catalunya s’enfonsa amb Espanya.”

Rosa Gispert
08.07.2020 | 00:01
Alguns han après la lliçó des del primer dia com el MH president Torra. Ha fet tot el que humanament i política era possible. Però com diu un altre comentari en un altre article el President només dirigeix la meitat d’aquest govern.
Qui no ha après res és la consellera de Salut que tracta els professionals com a esclaus i als ciutadants com imbècils, que no ha fet els deures i no ha netejat casa seva d’incompetents, que no ha contractat més gent, que no ha trencat el contracte amb ferrovial, i que segueix sortint a la palestra com si fos una vedet, però que encara no sap ni de què parla i deixa que les decissions es prenguin a conveniència del seu partit i no per protegir la salut dels ciutadans.
ER té la culpa del mal govern a Sanitat, a Serveis Socials, a Ensenyament i a Justícia. Abans l’excusa era Madrid, ara volen fer responsable al govern català, del que, quan els convé, fan veure que no hi tenen res a veure. Sr. Partal, deixi de posar tothom al mateix sac, si us plau.

Berta Carulla
08.07.2020 | 00:07
Ningú diu mai que el virus és una arma de guerra.
Van utilitzar atemptats de falsa bandera, van fer servir l’assassinat, van comprar diplomàtics, van mentir, enganyar, van saltar-se la llei, van utilitzar tots els poders ilegalment, van extorquir, van intimidar i amenaçar, van comprar voluntats, van associar-se amb criminals, van associar-se amb prostitutes, van protegir dictadors assassins, van arruinar famílies i reputacions, van engarjolar innocents, van acusar innocents, persegueixen idees, calumnien i esclafen. Però ningú parla del que no ens atrevim a imaginar que són capaços de fer amb una eina potencialment mortal que els ha caigut a les mans.

Enric Ubach
08.07.2020 | 00:34
Mesures que per mi clamen al cel:
Primer. Cal una app per fer restreig dels contactes. El govern català està badant.
Segon. Cal una llei que obligui a teletreballar en tots els casos que sigui possible.
Tercer. Cal obligatorietat de mascaretes als llocs publics i multes a qui no ho respecti, especialment a municipis amb una alta densitat de població.
Quart. Cal que en origen, abans d’agafar una avió, sigui obligatori el test Pcr.
Cinquè. Les classes a l’escola s’han de dividir en 2 i fer rotacions bi-setmenals per fer-les presencials. Dinar sí o sí a l’aula i anar al pati escalonadament, quan toqui i al llarg de tot el dia.
Sisè. Amb els avis, especial cura. Millora de la seguretat a les residències i serveis per evitar agafin transport public o vagin al super.
Setè. Les àrees que s’aíllin, com és el cas ara del Segrià, han de sentir l’escalf de la resta del poble. No poden sentir que estan deixats de la ma de Déu. El govern s’hi ha de volcar.
Vuitè. Cal escoltar les necessitats dels sanitaris i reconèixer el seu sobresforç de forma economica i emocional, des del primer fins l’últim.
Novè. Invertir en la investigavició del comportament i del tractament del virus i preparar-se per produir la vacuna quan aparegui.
Desè. S’acosta la crisi/depresió econòmica més gran de l’últim segle i arribem amb una mà lligada a l’esquena perquè encara tenim un estat en contra. Cal, amb la mesura que poguem, un pla per protegir la població més feble i plantejar-nos-ho com si es sortís d’una guerra.

Antoni Morell
08.07.2020 | 01:34
En ignorar en què consisteix la governança, manera de governar fonamentada en la interrelació d’organismes encarregats de la direcció política d’un territori i la societat civil, a l’objecte de donar major poder, autoritat i influència a la ciutadania a l’hora de prendre decisions que afecten directament la vida pública, han de recórrer a l’autoritarisme.
Són els típics hereus dels senyors feudals que en lloc de votants que decideixen, practiquen “l’ordeno i mando” a serfs, vassalls, súbdits,…
I aquesta concepció només se sosté aplicant una interpretació esbiaixada i tendenciosa del 155º.

Josep Blanch
08.07.2020 | 02:16
Menys Rodes de Premsa, un parell de cops a la Setmana, exigint lo pertinent. pro CLAR, i No fer Ballar la perdiu, uns es desorientat i altres s’ho fotent l’ esquena.
Evitem tants grups, com gent ACUMULADES a les Places. Menys excusa de gos, pati, bicicleta o….. Ara tot deu ha descobert el anar Més a la Seva, sens enfot el Company, Veí o proper….. Van al seu Rotllo.
Esperan q els hi posin multes o vinguin 4mil personatges uniformats.? Siguem RESPONSABLES ” TOTS” No els Sanitaris o Responsables Polítics q el q tenen q fer és Ajudar als Veïns i No maltractar.
Hi ha hagut uns Alcaldes de Pobles que han donat Lliçó del q NO ES POT FER COMERCIAL I PERSONALMENT

Albert Miret
08.07.2020 | 07:04
No pot ser que a hores d’ara segueixin arribant al Segrià autobusos des de tota espanya sense cap previsió ni necessitat. Ja hi havia prou gent des de fa temps per recollir la fruita. Permetre o potenciar aquests moviments de persones és d’una incompetència o una mala llet quina procedència només pot venir del lloc de sempre. És escampar el virus sabent el que s’està fent, i això ja no és incompetència, sinó genocidi programat.

JORDI PIGRAU
08.07.2020 | 08:17
Els actuals rebrots demostren que el Confinament NO ha servit per res, sinó per prendre’ns el pèl
per una vegada, estic d’acord amb la Sra Berta Carulla

Ramon Sans
08.07.2020 | 08:24
Gràcies per l’article . Molta sort a tothom .

Pep Agulló
08.07.2020 | 08:28
CALDRIA UN FRONT COMÚ SANITARI DE LES FORCES POLÍTIQUES
Què vol dir Vicent la frase que podria dir p. ex. la Colau: “que deixin d’improvisar”? És que hi ha certeses i solucions (vaccí) en aquesta crisi? Aquest final, trobo que esguerra la resta de l’editorial. Les mides sanitàries s’han de prendre en funció de les onades de la covid19 per això cal informació precisa i seguir els traçats de contagi. I quan es prenguin mesures dràstiques els mitjans i els partits no poden fer partidisme, han de fer pinya perquè es tracta de la salut de tots-es.
Què li demanem al govern que no ens hàgim de demanar a nosaltres. ¿En quantes reunions de joves, i no tan joves, es passen pel folre les mides obligatòries? ¿És que la pressió social i econòmica no ha obligat a retallar al mínim les mesures sanitàries? ¿És que no hi ha relació entre les mesures sanitàries i els vots d’unes noves eleccions autonòmiques?
Improvisar? A la Xina no improvisen, imposen manu militari. Prefereixo l’autoresponsabilitat social, però tenim la societat que tenim…

Ramon Caralt
08.07.2020 | 08:43
Menys llargues rodes de premsa per no dir res; i les mesures a prendre: clares, concises i efectives!

Imma Gassó
08.07.2020 | 08:48
Tot correcte fins aquí però, i la manca de responsabilitat de la gent, què? Aquest temeraris, que es compten a milers, només atenen a vigilància i sancions, ho sento però és així. I em fa ràbia quan criticaveu als “policies de balcó”, aviam si la gent que segueix les intrucions per prevenir la infecció no té dret a plantar cara als barruts que eren al carrer passant-ho pot per l’arc de trionf. L’assumpte es seriós, molt seriós i molta gent s’aprofita de la nostra tolerància.

Montserrat Puig
08.07.2020 | 09:03
Molt d’acord amb l’editorial d’avui, Sr. Partal. Gràcies!
També molt d’acird amb el comentari de la Rosa Gispert i amb el de l’Imma Gassó.

Joan Sebastià Valls
08.07.2020 | 09:34
Berta Carulla…tens tota la raó però no aportes solucions. Ja que cap metge ho fa ja ho dic jo. 4 gr de vit C al dia i 20.000 UI de vit D3 a la setmana.
Això com a prevenció. Si agafes el virus (improbable amb aquests suplements) deixar la vit C i prendre Diòxid de Clor 10 ml al dia o 10 + 10 gotes de clorit de sodi i activador (es ven com a desinfectant a Dioxilife.com)
És realment inquietant que la màfia que controla el món tingui tan poder que ni a Vilaweb s’atreveixin a parlar-ne obertament. Sembla que a Bolivia s’han atrevit….
Tenim la solució a les mans sense haver d’arruinar a ningú. Tan velent que ets Vicens per altres coses…

Eduard Samarra
08.07.2020 | 09:43
A vegades em sembla que tractem aquest virus com si fos el feixisme, d’una forma totalment polaritzada. Ni tan sols es pot debatre, expressar dubte. El nivell de manipulació mediàtica és brutal i aquest diari en participa. El virus és clar que existeix, però les mesures i la forma d’actuar dels governs està sota clara sospita. Aquests, les farmacèutiques i les digitals hi surten guanyant moltíssim i tenen tots els incentius del món per seguir alimentant la por de la pandèmia. Em pregunto què passarà el dia que hi hagi una pandèmia de debò.
Entrar a analitzar els ets i uts del virus és aplicar el microscopi: si hi ha virus o no, si es pot transmetre per l’aire o no, si té una R alta o no, si la cepa original ve d’un lloc o d’un altre. Si apliquem el telescopi ens podem fer una pregunta més enllà de la virologia i l’epidemiologia, que és si el virus és realment tant mortal com per justificar les mesures que es prenen. Si posem a la balança els morts reals (inclús, les dades no són fiables enlloc i varis doctors, com a mínim als EUA, denuncien pressions per comptar els morts de covid-19 sense autòpsies) i la misèria derivada de les mesures de confinament i aïllament social (més pobresa i per tant més probabilitats de morir de la covid-19 o de qualsevol altra cosa, nens traumatitzats, oceans plens de plàstic, augment del maltractament de gènere i de la violència institucional), em sembla que la balança es decanta claríssimament d’aquest últim costat.
No escriuré aquí totes les coses que no encaixen d’aquest relat de la covid-19, però sí que demanaré a tot aquell que avui aplaudeix mesures autoritàries com això de la màscara obligatòria que reflexioni per un moment les implicacions d’aquest posicionament.
P.D: Quan parlem de “experts” a qui ens referim exactament? N’hi ha molts d’experts que estan proposant versions alternatives al relat oficial i que estan sent expulsats del debat interessadament i fulmimant. Aquí una perspectiva diferent. No vol dir que tingui raó, sinó que hi ha d’altres formes de veure les coses.
https://off-guardian.org/2020/07/07/second-wave-not-even-close/

Lluïsa Miret
08.07.2020 | 10:00
Les poques vegades que vaig pel carrer veig quantitat de persones que o no porten mascaretes, les porten mal posades, a sota el nas, a sota la barba, al canell, a la butxaca, parlen amb altra gent al mig del carrer, ( impedint el pas),etc. Ja no parlem dels que estan asseguts a les terrasses, més junts del que deurien….el que veiem a les fotos de les platges, passejos, etc.
Em sembla que si cada ú féssim el que ens diuen hem de fer, aniria una mica millor.
I el que cregui que a ell no li pot passar, que no li fa por, s’equivoca de mig a mig. A ell li pot passar i pot ser el causant de que els hi passi a molts d’altres.

Joan F Ruiz
08.07.2020 | 10:01
Dir que el confinament no ha servit per a res, com a escrit el Sr. Pigrau, és una bestiesa.!!!
Ha permès suavitzar la corba de contagis perquè el nostre sistema sanitari, que s’havia col·lapsat, pogués atendre amb més dignitat els malats de tota mena i pogués reduir les morts col·laterals (les d’altres incidències hospitalàries com accidents, ictus, atacs de cor, etc., etc.,) per manca de recursos.
Alentir els contagis ha estat l’objectiu de les mesures de confinament o limitació de desplaçaments. Perquè si no troben una vacuna efectiva, tots acabarem passant la Covid19, i morirem si som especialment sensibles, però no perquè no haguem pogut ser atesos com cal.
Les mesures de distanciament, la higiene i les mascaretes ajuden a aquest alentiment, per això demano especial duresa contra els poca soltes que no les compleixen per fatxenderia insolidària. Ha estat un error transmetre la idea de que els joves no són de risc, si que ho són, si no per ells si per la gent que els envolta.
Molts dels rebrots un 30% o més, segons informen, provenen de trobades descontrolades d’aquests joves insolidaris o mal informats.

Marcel Barbosa
08.07.2020 | 10:02
Ja n´hi ha prou d´amenaçar-nos amb el virus! Estic d acord amb la Montse, és una arma de guerra que ens han instal·lats i se´ls està escapant de les mans. Preparem-nos per ocupar els carrers , no per córrer cap a casa.

Eulàlia Gili
08.07.2020 | 10:13
Tan de bo el Govern consideri els comentaris de l’Enric Ubach i prengui mesures en consequència…👏👏👏

jaume vall
08.07.2020 | 10:24
Bravo per Josep-Manel Príncep:
“L’estupidesa és una malaltia extraordinària.
No és el malalt el que sofreix per ella sinó els altres.
(Voltaire).
Tenim allò que ens mereixem.”
Si depenem d’Espanya, els ignorants/arrogants mesetaris continuaran decidint la mesura de la nostra debilitat, del nostre sofriment. Continuarem sent l’únic país que va obrir amb més fervor els bars abans que les escoles.
Si no depenem d’Espanya…. serem nosaltres els propis responsables del que fem.
Tenim allò que ens mereixem ?

Josep Maria Martín
08.07.2020 | 11:20
No pot ser que la Generalitat autonomica de Catalunya no tinga director general de Salut.
No pot ser que els dos partits de la Generalitat autonomica no es posin d’acord ni per vetllar per la nostra salud. Semblen Madrid.
No pot ser que Sanitat autonomica estigui controlada per persones sense cap coneixement mèdic.
No pot ser que ningú del govern ens vulgui recordar que Daniel de Alfonso i Fernandez Diaz estiguessin satisfets de dir “LES HEMOS DESTROZADO LA SANIDAD”.

Carles Farre
08.07.2020 | 11:37
Bon dia…una amiga meva, que també a estudiat “Vudú”, i per tant forma part de la dissidència, m’ha comentat que coneix una sra ja gran,que te una filla que ha estat treballant en la investigació del càncer, a Ginebra i a Chicago, actualment està treballant a Espanya investigant el COVID, i l’hi ha comentat que “el bitxo te molt mala hòstia”, i també que ” en cap cas la gent s’ha de deixar posar la vacuna que pretenen administrar ben aviat”, doncs una vacuna necesita un minim de 8 ANYS!!, de dessenvolupament i prova..
A mes consulteu el que es el tipus de vacunes que estan desenvolupant a tot drap, son vacunes que funcionen a través de l’ADN i o del ARN, en el primer cas, literalment a la que te la posen, ja ets un humà transgènic…amb conseqüències imprevisibles a mig i llarg plaç.. per no parlar de l’alta mutabilitat d’aquest virus…Estic fins als collons, i ho dic ben alt, de entrevistes per part d’aquest diari a tot tipus “d’experts”, que l’únic que fan es dir i donar consells mes que òbvis, tots aquest viròlegs saben bastant be que aquest virus no es natural, i que se’ls va escapar de les mans, i per les informacions que tinc, va ser a Wuhan, tots els laboratoris d’alta seguretat experimenten amb patògens molt perillosos, i sovint sense que els mateixos governs sàpiguen que fan de portes en dins
I en quant a les possibles solucions, doncs estan negades sistemàticament per part de la OMS, prohibint tot allò que sigui eficaç i econòmic com el clorit, que no es lleixiu, o la planta Artemissa Annua, també sembla que ara també ha desaparegut del mapa la hidroxycloroquina i el seu valedor l’Oriol Mitjà.
Mentres tant la nostra benvolguda generalitat, s’ha ofert “generosament”, ( mes aviat diria que s’ha venut), per fer els primers assajos amb la tecnologia 5G, altament compromessa per a la salut..i per la llibertat…tampoc sembla que aquest diari estigui per això, atès de la quantitat d’informació que servidor, no de déu, ni de vostès, ha posat en aquest diari de forma generosa i absolutament desinteresada….perquè PASSO olímpicament de pertànyer a qualsevol partit polític o ideologia en concret.
Tampoc es vol parlar en aquest diari de la sobrepoblació i la conseqüent globalització, com una de les principals causes del deteriorament mediambiental i de aquesta pandèmia, perquè parlar-ne, invariablement et portarà a posar en entre dit, les polítiques migratòries de la nostra ben volguda generalitat, perquè com ja he manifestat en mes d’una ocasió, tenen al cap , d’una forma patológica, la Catalunya dels “8 millions de futurs pel 2030”, una absoluta estupidesa, i mes pensant en el futur que ens espera i que ens em guanyat a pols, com a a part integrant d’una humanitat que a voltes sembla un manicomi…
“Humanitat, es hora de dir adeu, la festa s’ha acabat, el riure s’ha mort, mentre un àngel plora..
Humanitat, adéu a la teva bogeria, vares vendre la teva ànima..vas alimentar la teva vanitat, les teves fantasies i mentires..
Ets tan sols com una gota de plua…només un número, no un nom, i tu no ho veus, i no t’ho creus…
Al final del dia, ets com una agulla en un paller, així vas firmar i segellar, i ara tens que carregar amb les conseqüències…
Humanitat, humanitat, adéu, adéu…
Estas sol..adéu amic adéu..hi ha un preu a pagar.. per tots els jocs egoistes que vas jugar, ara el mon que vas crear se’n va….
Corre i amaga-et, hi ha foc en el cel.. quedat a dins, l’aigua pujarà i t’enfonsarà, en els teus ulls veig la fi dels temps….
Res ens pot canviar..ningú ens pot salvar de nosaltres mateixos…
https://www.youtube.com/watch?v=0755SXCTCN0
Salut??

Josep Salart
08.07.2020 | 11:37
Si fóssim un estat independent ( i per això tením pressa) el grau de disciplina entre la població sería molt elevada. Estaríem seguint unes normes i consignes d’un govern fort, ric i preparat i encara més, molt ben assessorat en temes greus i puntuals. La cosa donaría confiança i, des dels hospitals fins al moviment de l’economía, aniría com un rellotge.
Es per això que somio viure en un país així, com molts dels que existeixen ( i no cal inventar) i és per això també que, quan veig un partit polític o un empleat del partit que vol anar contra això, fent prevaldre els interessos dels amos, em surt aquella poca mala educació que ni el Dalai Lama m’ha pogut adreçar..

Federico Ruiz
08.07.2020 | 12:50
Molt d’acord amb Eduard Samarra. M’agradaria que a més de publicar diverses entrevistas amb virólegs, epidemiólegs y similars, amb la seva molt estreta concepció professional del mon, Vilaweb tragués també a psicòlegs, sociòlegs y filòsofs. Em preocupen comentaris cómo els de Imma Gassó o J. F. Ruiz.

Ramon Perera
08.07.2020 | 13:13
50 dies ingressat a l’UCI per la covid-19 i quan ho supera la fotografia fa la volta al món.https://www.vilaweb.cat/noticies/video-isidre-correa-pacient-uci-covid-hospital-mar/
El 70% dels usuaris de les residències són asimptomàtics.
https://www.vilaweb.cat/noticies/residencies-infectats-covid-19-asimptomatics/
La OMS ha reconegut oficialment [https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019 en el moment 1:03:03] que els malalts asimptomàtics només excepcionalment transmeten la malaltia.
Aquí hi ha alguna cosa que no lliga. Trobo a faltar estudis seriosos sobre aquestes diferències tan estridents en una mateixa malaltia. Si més no que responsables d’alt nivell [polítics i científics] en parlin públicament i actuïn en conseqüència.
Gràcies a Eduard Samarra [09:43] per l’enllaç que inclou en el seu comentari [https://off-guardian.org/2020/07/07/second-wave-not-even-close/].
Estem immersos en una tempesta eixordadora d”informacions’ de tota mena i condició i es fa difícil defensar opinions ben argumentades que contradiguin les versions oficials.

Josep Gualló
08.07.2020 | 14:29
NO HO SEMBLA PERÒ FONAMENTALMENT ÉS UN PROBLEMA D’EGOISME
Potser seria més aviat barreja d’egoisme i egocentrisme, amb la particularitat que qui la practica no en té consciencia i la confon amb valentia (o temeritat). El perill dels altres és com si no existits.
Ho explicaré amb un exemple real de gent que forma part del meu cercle d’amistats: Un home de més de quaranta anys, casat i pare de dues criatures, contrau el coronavirus perquè la situació de contagiats a la seva familia és molt compromesa i dificulta molt prendre totes les mesures adequades. Fins aqui les circumstancies.
En estat molt greu és ingressat al clínic. Passats uns dies de perill, finalment és recupera i una ambulància el porta a casa a passar la quarantena. A casa apart de la familia l’espera un amic (així ho han acordat amb el mòbil) per agafar la recepta del que l’hi han prescrit i anar a la farmàcia a comprar-ho, mentre ell s’instala.
Al baixar de l’ambulància no entra a casa si no que va a la farmàcia plena de gent a comprar personalment els remeis prescrits. Hi va perquè necessita demostrar-se a si mateix que és fort i valent. No té la més mínima consciencia de que acaba de convertir a tots els clients de la farmàcia en potencials infectats.
És la condició humana, pensem en el perill que correm i decidim si l’assumim o no però no pensem en el perill en que posem als altres al assumir el nostre.

Jordi Casanellas
08.07.2020 | 14:36
‘….accelerada per la gestió nefasta del govern espanyol….’ ‘…. mirant de treure rèdit partidista..’. Dues frases relacionades amb dos protagonistes diferents, la primera, el govern espanyol, la segona el govern de la Generalitat.
No pots parlar, Partal, de ‘governs’, ara, en el moment actual. Les competències sobre sanitat i tot el que pugui estar relacionat amb salut pública, ara, ja, son 100% de la Generalitat. I ho saps….

Joan Royo
08.07.2020 | 16:43
Avui sentia un alcalde (crec que d’Alcarràs) dient que els falta de tot, policies, metges, infermeres, ambulàncies…Mentrestant hem sabut que els professionals prefereixen treballar a l’Aragó perquè cobren més i tenen millors condicions laborals. No és cap novetat, hi ha territoris subvencionats on tenen millors serveis que els que paguen les subvencions. I això durarà sempre que estiguem sota el jou espanyol. Ens juguem vides, ens juguem el futur. O la independència o el desastre.

PAU BOLDU
08.07.2020 | 17:24
Erc es un partit de gent incompetent, inepta i irresponsable. Cal gent preparada i a erc no hi ha ningú. Aragones, verges, homrani, bargalló,… i directors generals no son aptes i cal cessar,los ja. Sr. Torra faci neteja i posi gent responsable i preparada

Jaume Gras
08.07.2020 | 18:19
Encara em ressona a l’oïda allò de “Hem de Governar, governar, governar”. Doncs ja ho teniu. Amb totes les conselleries sucials i els d’ERC no hi ha manera de que n’encertin una. No demostren gaires capacitats..a veritat. Menys mal que en Torra els posa a lloc de tant en tant. Massa de tant en tant. Per cert, sabem com està el tema de Ferrovial, el del Palau i el de Sanitat. Caldrà fer un seguiment oi…

Maria Terré
08.07.2020 | 18:28
Primer de tot, estic d’acord amb en Pau Boldu.
Després epregunto:
– Si a les properes eleccions guanya ER (podria ser si les enquestes no estan trucades), tindrem per 4 anys (?) un govern amb persones “incompetents. ineptes i irresponsables”?
– El poble català serà tan ruc com per votar-los?
Cal que TOTS fem costat al President Puigdemont i donar-li tot el nostre suport i el VOT.
S'ha afegit la noticia a Favorits


