30.01.2023 - 13:00
|
Actualització: 30.01.2023 - 16:31
La plataforma de repartiment a domicili Glovo ha anunciat que acomiadarà 250 treballadors, la majoria dels quals de la seu de Barcelona. La decisió afectarà les àrees de suport empresarial, contractació i dades. Ho ha anunciat el conseller delegat i cofundador de l’empresa, Óscar Pierre, en un correu electrònic enviat a la plantilla. Aquesta decisió reduirà d’un 6,5% l’equip. “Lamentem profundament que això sigui necessari i assumim tota la responsabilitat de les decisions que ens han portat fins aquí”, explica Pierre.
La companyia assegura que ha intentat d’evitar els acomiadaments avaluant unes quantes hipòtesis i reduint costs. Diu que no es veurà afectat cap missatger, recol·lector i treballador de primera línia: “El procés s’adherirà estrictament a les lleis i pràctiques locals de tots els països afectats”.
Al correu, Pierre fa un repàs econòmic des de l’any 2015, quan es va crear Glovo. “Quan creixes tan de pressa, cal escalar l’equip com més ràpid millor per fer front a la situació”, explica. I reconeix que aquest ràpid creixement ha creat ineficiències en les operacions: “Això és una cosa que vam identificar a principi del 2022, i teníem previst de corregir aquestes ineficiències de manera gradual al llarg d’aquest any fent una anàlisi en profunditat de cada departament”.
Fins a l’octubre de l’any passat, diu que es complien les previsions per al 2023. I que des d’aleshores van “començar a veure una desacceleració de les taxes de creixement anuals principals”. Pierre també esmenta que un dels altres detonants és la pèrdua del poder adquisitiu dels consumidors, la inflació i l’augment dels tipus d’interès. Malgrat això, tot i que espera que enguany també hi hagi un fort creixement econòmic, ha decidit d’ajustar la previsió “per reflectir aquesta nova realitat”.
Onada d’acomiadaments de les grans tecnològiques
Glovo s’afegeix a la llista dels acomiadaments massius de les grans tecnològiques. El primer que va fer sonar l’alarma va ser Meta, l’empresa matriu de Facebook i Telegram, que a començament de novembre va anunciar que despatxaria onze mil treballadors. La setmana següent va ser Amazon, que va acomiadar-ne deu mil, seguit de Twitter, Snapchat, Cisco, Alphabet –la matriu de Google– i Spotify.
El sector tecnològic és un dels que es va salvar durant la pandèmia. Les grans empreses van haver de blindar els equips per enfortir els equips, hi havia afany d’expansió. Però d’aleshores ençà han aparegut uns quants contratemps. Amb la relaxació de les restriccions i la recuperació progressiva de la normalitat, es va capgirar els patrons de consum que tant havien beneficiat les multinacionals: Netflix va deixar pas als cinemes, les reunions de feina van fer oblidar Zoom i el comerç presencial va reduir la dependència d’Amazon. A aquest fet, també s’hi ha d’afegir la fi de l’era dels tipus d’interès ultra baixos. Amb la pandèmia, els tipus d’interès eren de mínims històrics, i l’augment d’aquests darrers mesos ha posat fi a la dinàmica de reforçar les empreses.