La Generalitat ha sancionat onze companyies àeries amb més de 530.000 euros durant els darrers tres anys. Aquestes multes deriven de les reclamacions que els passatgers interposen davant l’Agència Catalana del Consum (ACC) després de fer-ho davant les aerolínies i no rebre resposta en el termini d’un mes. Apart de gestionar totes les que els entren dels particulars (en aquest mateix període són 3.817), Consum també mira si s’ha incomplert la normativa i, aleshores, és quan la Generalitat multa la companyia. Vueling, Ryanair, American Airlines i EasyJet són les que acumulen un import més alt de sancions. Fonamentalment, per dur a terme pràctiques abusives o negar-se a subministrar dades.

Per a VilaWeb el vostre suport ho és tot

Si podeu llegir VilaWeb és perquè milers de persones en són subscriptors i fan possible que la feina de la redacció arribe a les vostres pantalles.

Vosaltres podeu unir-vos-hi també i fer, amb el vostre compromís, que aquest diari siga més lliure i independent. Perquè és molt difícil de sostenir un esforç editorial del nivell de VilaWeb, únicament amb la publicitat.

Som un mitjà que demostra que el periodisme és un combat diari per millorar la societat i que està disposat sempre a prendre qualsevol risc per a complir aquest objectiu. Amb rigor, amb qualitat i amb passió. Sense reserves.

Per a vosaltres fer-vos subscriptor és un esforç petit, però creieu-nos quan us diem que per a nosaltres el vostre suport ho és tot.

Vicent Partal
Director de VilaWeb