Facebook alerta que 10 milions d’usuaris van veure anuncis vinculats a Rússia en el marc de les eleccions

  • Almenys 10 milions d'usuaris de Facebook als Estats Units van topar amb anuncis vinculats a Rússia mentre utilitzaven la xarxa social en el marc de les eleccions presidencials nord-americanes, que van tenir lloc el novembre del 2016, segons ha alertat l'empresa.

VilaWeb
Redacció
03.10.2017 - 12:18

NOVA YORK, 3 (Reuters/EP)

Almenys 10 milions d’usuaris de Facebook als Estats Units van topar amb anuncis vinculats a Rússia mentre utilitzaven la xarxa social en el marc de les eleccions presidencials nord-americanes, que van tenir lloc el novembre del 2016, segons ha alertat l’empresa.

Facebook Inc. ha informat aquest dilluns en un comunicat que la companyia ha utilitzat un sistema que indica quantes persones van veure almenys un dels 3.000 anuncis que apareixien a la xarxa social i que estarien presumptament relacionats amb Moscou.

Així mateix, ha explicat que el 44 per cent d’aquests anuncis van ser vists abans dels comicis del novembre del 2016 i un altre 57 per cent a posteriori.

L’assumpte dels anuncis ha aixecat la polèmica al país des que Facebook va alertar a principi de setembre que hauria detectat una campanya fraudulenta d’anuncis que, des de Rússia, tindrien com a objectiu dividir l’opinió pública.

El cap de seguretat de Facebook, Alex Stampos, va explicar llavors que arran de les “múltiples preguntes” sorgides per la suposada ingerència russa en els comicis nord-americans, ha revisat “un ampli ventall d’activitats” a la xarxa social per determinar si va haver-hi algun tipus d’activitat sospitosa.

El fundador i president executiu de Facebook Inc., Mark Zuckerberg, ha manifestat que la companyia ha disposat una sèrie de mesures per impedir que altres governs utilitzin la xarxa social amb finalitats polítiques.

D’altra banda, Facebook ha anunciat en un segon comunicat que contractarà prop de 1.000 persones per revisar els anuncis en qüestió i garantir que compleixen amb els termes i condicions establertes.

El responsable de seguretat ha aclarit que “l’àmplia majoria” d’aquests anuncis no incloïen al·lusions expresses a les eleccions presidencials del 2016 o a algun dels dos principals candidats, sinó que “semblaven centrats a amplificar missatges socials i polítics de divisió al llarg de l’espectre polític”.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any