El departament de Treball de la Generalitat ha presentat una proposta de mediació al comitè de vaga d’Eulen i la direcció de l’empresa, però tres hores més tard, els representants dels treballadors l’han refusada perquè la consideren insuficient en termes econòmics. Joan Carles Giménez, assessor del comitè de vaga d’Eulen, ha dit que la proposta de 200 euros de la Generalitat s’allunyava dels 350 euros que reclamen els treballadors. La direcció de l’empresa, en canvi, ha acceptat la proposta i, en un comunicat emès des de Madrid, hi ha donat suport ‘en termes generals’ i amb alguns ‘matisos’.

Segons el secretari general de Treball, Josep Ginesta, el complement retributiu proposat per la Generalitat serviria per a equiparar els sous entre els treballadors que fa més temps que són a l’empresa i els nous, ja que els primers tenen algun plus d’Aena. La proposta del complement de 200 euros es troba a mig camí entre els 155 proposats per l’empresa i els 350 que demanen els treballadors.

Eulen diu que fa un gran esforç per posar fi al conflicte quan accepta l’increment salarial d’una mitjana de l’11,5%. En concret, l’augment de sou seria del 17,83% per als nous treballadors que es contractin i del 8,28% per als antics, fet que la companyia considera ‘desproporcionat’. Amb tot, Eulen diu que aquestes noves condicions queden subjectes al compliment dels objectius de productivitat.

L’empresa recorda que la decisió final per a desencallar la situació de l’aeroport de Barcelona està ara en mans dels treballadors, i diu que lamenta els perjudicis dels passatgers, que són aliens al conflicte.

Aquesta ha estat la quarta reunió a quatre bandes (entre l’empresa concessionària, el comitè de vaga, Aena i Josep Ginesta) en cinc dies que acaba sense acord. Tot i això, en els aspectes organitzatius i d’increment de personal, una vegada es concreti l’augment de la plantilla, es creu que hi podria haver acord.

Cues sense que hi hagi vaga
Malgrat no haver-hi aturades previstes, aquesta matinada hi ha hagut cues en els controls de seguretat de l’aeroport de Barcelona d’una hora, aproximadament. A les 5.20 de la matinada hi ha hagut un pic d’espera màxim de 56 minuts, i entre les 10.00 i les 11.30, cues d’uns 45 minuts, segons que ha confirmat Aena. Durant la resta del dia, les acumulacions de passatgers s’han anat reduint i l’ens gestor aeroportuari ha assegurat que el període mitjà d’espera s’havia estabilitzat entorn els vint minuts a les dues terminals.

Combined-Shape Created with Sketch.

Ajuda VilaWeb
Ajuda la premsa lliure

VilaWeb sempre parla clar, i això molesta. Ho fem perquè sempre ho hem fet, d'ençà del 1995, però també gràcies al fet que la nostra feina com a periodistes és protegida pels més de 20.000 lectors que han decidit d'ajudar-nos voluntàriament.

Gràcies a ells podem oferir els nostres continguts en obert per a tothom. Ens ajudes tu també a ser més forts i arribar a més gent?
En aquesta pàgina trobaràs tots els avantatges d'ésser subscriptor de VilaWeb, a què tindràs accés a partir d'avui.