L’escó de Junqueras és la prova de foc de la democràcia europea

«Mentre Espanya desobeesca el dictamen, l'absència de Junqueras serà el recordatori punyent a tots els ciutadans de la Unió que dins el seu territori hi ha greus violacions dels drets polítics»

Vicent Partal
20.12.2019 - 20:51
Actualització: 20.12.2019 - 21:12
VilaWeb

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

El president Puigdemont i el conseller Comín van recollir ahir les acreditacions com a membres del Parlament Europeu, unes acreditacions que s’havien d’haver lliurat al juny, tal com va quedar clar també ahir. Potser preveient el cúmul d’interpretacions estranyes que els mitjans espanyols van posar en dansa ahir, el Parlament Europeu va accelerar les gestions perquè pogueren entrar a la cambra. I quan no havien passat ni vint-i-quatre hores de la decisió del Tribunal de Justícia de la Unió Europea sobre el cas d’Oriol Junqueras, Carles Puigdemont i Toni Comín ja es passejaven per dins l’imponent edifici de Brussel·les, que és una de les dues seus d’aquest parlament.

Tots dos seran a Estrasburg, a l’altra seu del parlament, el 13 de gener, en la pròxima sessió plenària. I seuran als seus escons, al costat de Diana Riba i tot esperant Clara Ponsatí, que s’hi incorporarà passat el Brexit. Però per completar la representació votada democràticament pels ciutadans europeus de Catalunya, encara caldrà recuperar l’escó corresponent al vice-president Oriol Junqueras. I, per tant, treure’l de la presó.

Tant de bo m’equivoque molt i Junqueras siga el 13 de gener a Estrasburg, però costa d’imaginar-s’ho, tenint en compte les reaccions que es van veure ahir per les Espanyes. El cúmul de barbaritats que es van arribar a dir i la manera com es retorçaven els arguments i es forçaven les interpretacions d’un dictamen que té ben poc d’interpretable feien feredat. Literalment. Espanya encara no s’ha despertat del seu somni malgrat la contundència de les institucions europees, i això no és cap bon indici, encara que no ens sorprenga.

No és cap bon indici per al compliment de la sentència ni per a la merescuda llibertat del president d’Esquerra Republicana de Catalunya. Però, en canvi, sí ho és en el sentit que Espanya continuarà enfonsant-se tota sola en el pou on s’ha ficat. I la seua posició, que ha quedat molt tocada amb aquesta sentència del TJUE que ja es coneix com la ‘doctrina Junqueras’, cada vegada serà més indefensable.

En aquest sentit, tothom ha de tenir clar que l’escó buit d’Oriol Junqueras al Parlament Europeu, mentre ho estiga, serà la prova de foc de la democràcia europea. Ni més ni menys que això. Mentre Espanya desobeesca el dictamen –mentre el puga desobeir, perquè fer-ho tindrà conseqüències greus–, l’absència de Junqueras serà el recordatori punyent a tots els ciutadans de la Unió que dins el seu territori hi ha greus violacions dels drets polítics que no poden passar desapercebudes ni poden ser consentides. No per Junqueras, els votants d’Esquerra ni el conjunt dels catalans, sinó per tot Europa i el seu projecte. En definitiva, pel bé del somni democràtic que van saber posar dempeus homes i dones que, precisament, volien fugir per sempre més de l’autoritarisme, després d’una gran guerra que havia devastat completament el nostre continent.

Aquest editorial no és el d’avui i per això ja té tancada l’opció d’afegir un comentari.
Josep Usó
Josep Usó
20.12.2019  ·  22:12

Espanya no pot continuar, tal i com està ara mateix, pertanyent a la Unió Europea. Es resistiran tan com podran a deixar anar el seu més preuat presoner de guerra. Per quan l’alliberen, hauran perdut, en una batalla perduda de bestreta, bous i esquelles. O no recordeu quan van perdre la batalla de la plaça Urquinaona per voler defensar a tota ultrança la indefensable comissaria de la via Laietana? Doncs això és el que fan sempre. Es passaran els dies i les setmanes cridant pels seus mitjans. No entenen que han de complir una sentència d’un tribunal superior a tots els seus. No ho poden entendre. Per a ells, el “supremo” és el més important de tot d’Univers. Hem fet sal i no poca. Continuem.

Antoni Soy
Antoni Soy
20.12.2019  ·  22:17

Vicent, els exiliats i els presos, o els presos i els exiliats, haurien de ser lliures. I España es un país postfranquista amb molt importants limitacions democràtiques. No ha estat mai un país democràtic com la majoria dels altres estats europeus.
Dit això. Europa tampoc ha estat mai aquest paradís democràtic que alguns han volgut vendre. Des del principi ha estat un organisme occidental, promogut també pels EUA, com a contrapoder a la URSS, amb moltes limitacions democràtiques. Un club d’estats amb objectius bàsicament econòmics que han afavorit bàsicament les grans empreses i les elits dels països, especialment Alemania.

francesc felip
francesc felip
20.12.2019  ·  22:28

Europa ho sap però ho acabarà normalitzant. Hem d’estar units i denunciar a diari la prevaricació de condemnar a penes de presó a innocents exclusivament per motius de venjança política.

Jesús Albiol
Jesús Albiol
20.12.2019  ·  22:34

Tens raó, Vicent. Cal assenyalar a cada moment l’escó buit de Junqueras … per fer evident el buit democràtic que l’estat espanyol li provoca a l’UE.

Lluís Paloma
Lluís Paloma
20.12.2019  ·  22:35

Hi ha una altra prova del cotó: Josep Borrell. A veure quant triguen a defenestrar-lo.

Antoni Oller
Antoni Oller
20.12.2019  ·  22:43

Gràcies de l’editorial, no tant potent com el d’ahir (que va ser excepcional!), però contundent en la diagnosi que la credibilitat d’Europa en front dels seus ciutadans, se la juga en l’escó buit de Junqueras; i crec que l’encerta quan prediu que Ñ desobeirà el dictamen del TJUE i “continuarà enfonsant-se tota sola en el pou on s’ha ficat”. I jo crec que aquest enfonsament és irreversible, perquè els espanyols hi trobaran gust en això d’allunyar-se emocionalment d’Europa, els hi va l’autarquia (si ellos tienen ONU…), i els seus dirigents, que han mostrat una debilitat increïble enfront del populisme total per esgarrapar quatre vots, com molt bé deia Partal ahir (“el nacionalisme espanyol pot obligar l’estat espanyol a no respectar els mateixos drets que reconeix”), ja s’han deixat lligar de mans i peus pel fanatisme dels seus electors, tal com devia intuir el difunt Rubalcaba quan va dir allò de “España pagarà un precio muy caro…” L’autarquia s’obrirà camí, ho crec i ho espero; i això lliga amb una altra idea que em va sorgir ahir a partir de reflexionar el riquíssim contingut de l’editorial, quan ja havia fet un comentari i per tant no podia repetir; però ara miraré de relligar-ho més; deia ahir Partal, textualment: “com respondria el Tribunal de Justícia de la Unió Europea a una pregunta formulada en temps i forma, després dels incidents necessaris per a formular-la, sobre si l’autodeterminació és un dret que poden exercir els ciutadans de la Unió i per tant els de Catalunya?” Si això, que ja seria vàlid en cas de ser formulada la pregunta únicament des d’instàncies catalanes, imagineu com ho seria, si la pregunta fos consensuada i formulada conjuntament des d’instàncies escoceses i catalanes simultàniament (ara que, tal com ens explica la Valentina Servera aquí a VW, Escòcia –per mitjà del seu envejat SNP– sembla que es planteja seguir la via unilateral catalana per fer el segon referèndum, al qual s’oposa, de moment, Boris Johnson). Algú es pot imaginar que la resposta dels organismes de la UE fos diferent per a Catalunya que per a Escòcia?. No em mamo el dit, ja sé que ganes de donar-la diferent no els en faltarien, perquè la independència d’Escòcia serà un guany (o millor dit, una “recuperació” parcial) d’un estat (un territori, una població, un PIB…) per a la malmesa UE, i en canvi la de Catalunya serà en el millor dels casos, un manteniment de l’statu-quo a ulls de la UE. Per això seria fantàstic que a més a més, anés quallant la demanda espanyola de spexit (gràcies Fernandez-Diaz, efectivament fora de la “puta Europa” com diu l’Ussia, ja no hi hauria cap impediment per que “la fiscalia te lo afine”), ja que llavors, els paral·lelismes polítics (que no els econòmics, que m’imagino que son oposats), serien esclatants, i la UE no podria tractar Catalunya diferent de com tractés Escòcia, no tindrien collons. Per tant, hem d’estar atents i aprofundir la possibilitat d’estratègies comuns amb Escòcia. No perdeu el contacte de la Valentina Servera.

Josep Almar
Josep Almar
20.12.2019  ·  23:02

Comparteixo el temor. El que no sé és fins a on es poden mantenir en la ignorància de la sentencia del Tribunal europeu i si pot tenir conseqüències penals pel Suprem. Si no hi han conseqüències penals, seguiran fent-se l’orni.

Maria Cinta Comet
Maria Cinta Comet
20.12.2019  ·  23:27

Bona nit! Sr. Partal.

Com poden ser tan obtusos aquesta gent de Ñ?

No veuen com queden internacionalment?

Si fins i tot en Nuart (ex de Cs) ho deia avui en una tertúlia de les cadenes mediàtiques.

Ni en Borrell bada boca!

Què farà el TS? Ja ha passat un dia hàbil, en queden quatre. I si no m’he descompat han de pronunciar-se, justament el dia 28.

Diguem-ho així: Quina innocentada ens deixarà anar en Marchena i companys del TS aquell dia?

Com quedarà la democràcia de Ñ a partir d’aquest pronunciament?

Bé, no podem fer córrer el temps. Haurem d’esperar, doncs.

Jean-Marc Prohias
Jean-Marc Prohias
20.12.2019  ·  23:34

Són a presons Cat i la clau la tenim nosaltres, fora un bon moment per desobeir una altra vegada

Ramon Perera
Ramon Perera
20.12.2019  ·  23:46

És que Espanya viola drets de maneres que és molt difícil trobar-li excuses per no haver de condemnar-la. I arriba un moment en que es veu obligada a cometre noves violacions per tapar les violacions anteriors.

És sabut, i aquest tema ha estat tractat distintes vegades a Vilaweb, que la Unió Europea es troba en una situació (molt) delicada.

Com diu l’editorial, l’escó d’Oriol Junqueras és la prova de foc de la democràcia europea. Presumir de democràcia és lo que permet salvar una mica la cara de la Unió. Si ara toleren aquesta degradació, la situació de la Unió s’agreujarà considerablement i tots ho patirem. Ells, els que manen però no han estat votats, també.

Encarnació Parets
Encarnació Parets
20.12.2019  ·  23:54

Valga’m déu, i que espanya s’enfonse en el pou putrefacte de les seues essències. Tenien tan clar per on anava la cosa que han dut la Laura Borràs al supremo. La condemna al president Torra és pura distracció. Volen anorrear Puigdemont, i no saben com fer-ho. Patesc per la seua integritat física. I voldria equivocar-me.

Robert Mora
Robert Mora
21.12.2019  ·  00:22

És el llenguatge el que modela la qualitat del nostre pensament i no a la inversa, i amb els darrers esdeveniments està quedant palès la greu distorsió cognitiva dels habitants del “Reino de España” respecte de la UE que es percep gràcies a la tergiversació interessada i continua dels mitjans de comunicació com quelcom llunyà i de segon ordre quan la realitat és la inversa.
El dret europeu ÉS dret espanyol i hi ha una relació de prevalencia del dret europeu sobre el regional espanyol, els eurodiputats són europeus escollits per les circumscripcions estatals corresponents i no a la inversa. Els jutges espanyols francesos, grecs o el que siga son jutges europeus que desenvolupen les seues funcions en cadascun dels 28 estats de la UE.
No hi ha -encara- una Constitució Europea, però com si la hi hagués perquè tots els continguts de la no reeixida Constitució ESTAN VIGENTS i fins i tot ampliats.
Si des Brussel·les es pot intervenir econòmicament qualsevol estat de la UE, també es pot intervenir judicialment qualsevol estat de la UE.
Cal molta pedagogia al respecte, i potser la proposta de Pedro Sanchez sobre la creació d’una assignatura de “Formación del Espíritu Constitucional” potser no fora tan mala idea però aplicada a la realitat de la UE i els seus tres poders.
Les barbaritats que s’arriben a escoltar, son per emmalaltir de vergonya.

Antoni López
Antoni López
21.12.2019  ·  01:02

Estic d’acord en totes les intervencions però no menyspreu la possibilitat d’una bertrenada estil “Señorito del cortijo”.Avui ja he vist un honorable peperopenco emprenyat com una mona dient que “Espanya tambien tiene orgullo”. Es veritat, la pena es que no té res més per vendre que no estigui rovellat, orinado que diuen allà. Han de fer-ne alguna alguna de grossa.

JORDI PIGRAU
JORDI PIGRAU
21.12.2019  ·  01:28

Si uns jutges estan prevaricant, no hi ha càstig per això?

Rafel Llobet
Rafel Llobet
21.12.2019  ·  02:08

No sabem del que són capaços aquesta gent, però, igual que ningú pensava que hi hagués tanta violència l’u doctubre , és possible que en facin una de més grossa.

Oriol Roig
Oriol Roig
21.12.2019  ·  02:30

El proper ple del Parlament Europeu és a Estrasburg. El mateix Estrasburg on els advocats del MHP Puigdemont van aconsellar fa uns mesos que no creues el pont perquè agents de la policia espanyola l’esperaven per detenir-lo. Voleu dir que Ñ, encegada, no intentarà segrestar-lo? Fins ara han demostrat del dret i del revés que se’ls en fot el que pensi Europa i el món.

Albert Miret
Albert Miret
21.12.2019  ·  07:05

El problema és el de sempre. Ens han difamat i han educat al seu poble en la violència contra Catalunya i ara, amb el seu tren desbocat i sense frens en el pendent, si el govern obeeix la sentència del TJUE, se’ls menjaran vius, perquè els havien mentit dient que això era impossible. Si rellegim el magistral editorial d’en Vicent Partal esplicant el perquè de Chernobil, entendrem de seguida la situació desesperada d’Espanya. Sincerament crec que acabaran alliberant a l’Oriol perquè el contrari seria un atac frontal contra un dels òrgans més sensibles de la UE, però amb les seves declaracions estan provant fins a quin punt la seva tribu es deixarà empurar sense penjar-los pels peus a la plaça. Espanya com la coneixíem ja s’ha acabat. L’han matat i ells són els que millor ho saben, i el que estan fent ara són els darrers espeternecs de la mort, provant amb els seus esperpèntics i violents gests, trobar algú que els impedeixi la mort completa. Mentrestant es consolen cridant amb la seva veueta tan viril de soprano: Vivapaña!

Josefina Estremera
Josefina Estremera
21.12.2019  ·  07:11

Molt satisfeta i contenta per la sentència del Tribunal de Luxembourg! Ara, només falta que l’Oriol Junqueras també pugui anar a buscar la seva credencial com a eurodiputat i que la resta de presos polítics siguin lliures.
Fa tant de temps que tenim notícies pèsimes i que escoltem les barbaritats, despropòsits i desqualificacions gratuïtes amb que ens han ofert els polítics constitucionalistes, que necessitàvem aquesta injecció d’optimisme i esperança. Ara, sí que podem dir que tenim sort de pertànyer a la Comunitat Europea.
Per contra, la sentència contra Quim Torra és tan esperpèntica i increïble que sembla mentida que l’hagin pogut dictar.
La meva felicitació a tots els advocats per la seva excel·lent gestió.

Francisco Sánchez
Francisco Sánchez
21.12.2019  ·  08:23

M’ensumo que miraran de perllongar la pantomima, amb Junqueras sempre a la garjola, fent veure que estudien si cal canviar la seva situació de condemnat per sentència ferma. Demanaran informes jurídics, aclariments de la sentència i, si convé, el parer de físics teòrics sobre la inversió de la fletxa del temps per tal de tornar hipotèticament al 13 de juny en un virtual univers paral·lel mentre en aquest mantenen l’Oriol a la presó. I ves que no tinguin raó els qui temen per la integritat del Molt Honorable President Puigdemont. Per aquests venjatius components del Deep State en Junqueras és només el premi de consolació. El seu somni seria una operació Eichmann.

alfons jorro
alfons jorro
21.12.2019  ·  08:28

La fera està malferida…. i és quan és més perillosa. Jo si fos el President Puigdemont, miraria de tenir molta cura de la meva seguretat. Ells saben que és el màxim responsable de les seves desgracies actuals……. i futures.

Esteve Freixa Baqué
Esteve Freixa Baqué
21.12.2019  ·  09:01

Aixo que dius, Vicent, és allo que en diem, fins i tot els descreguts : “una veritat com un temple”…

Pep Agulló
Pep Agulló
21.12.2019  ·  09:18

L’ESCÓ EUROPEU BUIT DE DEMOCRÀCIA

Triar el camí de la repressió dels drets de la ciutadania a través dels tribunals feixistes té això, que al final arribes a oposar-te a tot una Justícia europea. Segle XVI contra segle XXI. Els èuscars en diu un “ordago”, és o caixa o faixa perquè cap dels dos oponents pot tirar enrere. Pura supervivència.

L’Estat, el Suprem, faci el que faci serà el principi del fi de tanta perversió de la justícia. Si deixa lliure Junqueras, és reconèixer la nul·litat de tot el judici; si el manté pres és un desafiament a mort a la justícia europea i un cop a la democràcia…

Tinc la sensació que veurem un tancament total de l’Estat espanyol, en un deliri d’orgull rabiós que pot significar que facin coses impensables. No deixaran la presa malgrat tot. Retiraran les euroordres, que ja estan perdudes, i faran una defensa numantina del judici i de la condemna, contra qualsevol mida imposada pel tribunal de Luxemburg.

I Europa, que si juga tota credibilitat democràtica com mai, hem de veure la capacitat de coerció que pot exercir cap a un Estat espanyol, alhora, sense deixar que s’origini una crisi encara més perillosa pels interessos econòmics i polítics de la UE.

PS. Com altres comentaris, crec que la situació desesperada de l’Estat el fa molt perillós. Fem cas que “la unidad está por encima de todo”…

Agnès Buscart
Agnès Buscart
21.12.2019  ·  09:40

Per un moment pensa i sent com imperialista i entendràs perquè el Poder es fa l’orni inventat tota mena d’artilugis per viure un dia més en el seu muntatge que cau.
Llavors ja no hi ha dubtes, hi ha un agraïment immens per la feinada honorable que fan tots els encausats, gràcies a ells continuem al carrer i més seriem si les nostres ments no estiguessin plenes de pors.

LLIBERTAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Victor Serra
Victor Serra
21.12.2019  ·  10:01

Anem pel bon camí. Ara només ens falta superar el 50% d’una vegada. Si no fem tonteries ho tenim bastant bé. Per altra banda els espanyolistes sempre ens acusaven de poc realisme i de que la via unilateral no tenia cap futur . Segur que ens vàrem precipitar i que varem atacar sense tenir prou força ni les armes necessàries, però ara els que són poc realistes i que han emprès un camí sense recorregut són ells. Segurament seguiran endavant amb actitud quixotesca. Ja ens va bé. Serà hora de passar comptes, sobretot amb els tebis d’aquí.

Umberto Ciotti
Umberto Ciotti
21.12.2019  ·  10:29

ESPAÑA NO MOVERÁ UN DEDO PARA LIBERAR A JUNQUERAS

España es un país autoritario, lo es en la realidad de su ser, en su “cultura” y lo es desde cientos de años …

La “cultura” de la prepotencia, de la violencia, de la mentira, del engaño, de la mas espantosa suciedad mentas afecta la masa de la sociedad a empezar de las relaciones mas elementales entre los miembros de una familia y lo investe todo: el trabajo y el estado, la magistratura, la policía, y todas sus instituciones … La “cultura” autoritaria es la normalidad que regula la existencia de la gente en España.

La gente de España y todas las instituciones españolas consideran la Libertad, la Verdad y todos los Derechos Humanos expresiones totalmente vacías privadas de todo autentico significado.

Así que la “Democracia” de la cual tanto habla Felipe VI para convencer el mundo que España es un país democrático es solo un disfraz.

Un disfraz cinico repugnante como lo fue el “Amor de Cristo” con el cual España llegó a Centro y Sur America, el disfraz con el cual mató, masacró, hizo denocidio espantoso de gente inocente y civilizada para robar oro y plata. Una violencia y una suciedad mental espantosa con la cual han sido contaminados todos los países de Centro y Sur America … Una contaminación de violencia y suciedad mental que es la autentica responsables de todas las barbaridades de los regímenes autoritarios que ha habido y de las violencias que que están devastando hoy 2019 estos países.

España, su gente, su Estado, su Magistratura, su cuerpos de policías, sus medios de comunicaciones no harán puto caso a la sentencia del día 19 de Diciembre del Tribunal Europeo, lo mismo que no han hecho caso a las disposiciones del departamento de la ONU sobre detenciones arbitraria que pedían la inmediata liberación de Jordi Cuixart y Jordi Sanchez …

España no moverá un dedo para liberar a Junqueras

Oriol Ribera
Oriol Ribera
21.12.2019  ·  10:35

Es trist pero no sento les veus de Podemos

Francesc Subiràs
Francesc Subiràs
21.12.2019  ·  10:49

Si si, Europa és Europa: tu sí, ell no; avui si, demà no; aquest si, l’altre no. Model i exemple del putarramonisme més actual….

Núria Riba
Núria Riba
21.12.2019  ·  10:58

En Machado va dir: “De cada diez españoles nueve embisten y uno piensa”, aquesta sentencia tan clara es vigent avui en dia.

Josep Salart
Josep Salart
21.12.2019  ·  11:06

Tinc una barreja mental per l’eufória patológica que em provoca veural’s enfondrats cada cop més, però vull concentrar-me a pensar la manera d’ajudar als presos, sigui en Junqueras, sigui la Consellera Serret a l’exili, sigui qui sigui.
Des del Parlament, aquests eurodiputats nostres no han de parar ni un moment d’avergonyir a la resta, assenyalant cada vegada que agafin el micro, l’escó buit fins el punt de comprovar si la vàlvula de l’olla funciona. I ho faràn. És el camí per tombar-ho tot, la fredó de la UE i la calentura dels hidalgos.

No es el moment de recolzar governs espanyols ara que estàn tocats i quasi enfondrats, quan tinguem un estat independent, modern i democràtic, ja comprarem programes electorals. Oferta i demanda.

Sembla que ens oblidem del President Torra, de la web de l’ANC i de la pressió que van fent.

Contrariament acabariem com aquests jesuites del PNB que, mentre negocien diners, no saben ni que existeixen els joves d’ Altsasu ¡¡¡

Jordi Alou
Jordi Alou
21.12.2019  ·  11:12

La sentencia es clara i contunden estem acostumats a llegir la retorica i els relats de la judicatura Ñ. La sentencia crec que no es solament en contra de Ñ si no que posa las bases per els estats de la UE que tinguin actituds pre feixistes.
La hordes imperials ja han començat a bombardejar a tort i a dret i amenaçar en no respectar els pactes amb UE. Oblidant que el deute Ñ amb UE es molt quantiós, com han fet tradicionalment no pagar i santes pasques

Josep Marrasé
Josep Marrasé
21.12.2019  ·  11:37

El que és realment decebedor és contemplar la reacció de certs adalils europeus entossudits a fer-nos creure que l’estat espanyol és un estat amb totes les garanties democràtiques on la separació de poders és un fet que no és discutible.Com hi ha món! Jo, com tantes altres persones, voldria saber com es pot contrarestar aquest despropòsit.

ESTUDI D'ARQ. JOSEP BLESA, SLPU JOSEP
ESTUDI D'ARQ. JOSEP BLESA, SLPU JOSEP
21.12.2019  ·  11:42

A què estem esperant per a anar a traure els presos polítics de les presons espanyoles?

Antoni Morell
Antoni Morell
21.12.2019  ·  11:46

De cop i sobte s’han capgirat: paraules, valors i altres referencies. L’esquema mental (¿?) dels governants espanyols, d’ara i de sempre, quedà palès en les paraules del euro-parlamentari Gonzàlez Pons (PP) quan, emprant reiteradament el mot ORGULLO ESPAÑOL, amenaçava en reclamar la revisió del Tractat de Shenguen si les euro-ordres no servien pels “criminals independentistes fugats” i, en previsió, per Junqueres.
No fa gaire ens amenaçaven d’impedir-nos l’entrada a Europa. Ara, amb la rebequeria d’un nen mal criat, són ells els que volen sortir. Han perdut la brúixola i no troben cap bruixa ni bruixot que els ajudi. Que truquin a Millo, igual té algun escumós que esborri tanta taca i elimini el Flairy de tanta caca

PERE SIO
PERE SIO
21.12.2019  ·  11:48

La sentència del TJUE és clara i contundent i deixa a la justícia espanyola encara més tocada del que ja estava a nivell internacional. El Suprem té ara la patata calenta a les seves mans i farà les giragonses que calgui per mantenir la seva farsa i el càstig als infidels. Però per a mí, el més sorprenent de la sentència del TJUE i, de la qual ningú en parla, ha estat conèixer quina ha estat la posició fins avui del Govern Espanyol. Quan el Suprem va demanar, al juliol de 2019, les qüestions prejudicials a Europa va instar a les parts a demanar observacions i curiosament la Fiscalia, VOX i l’Advocacia de l’Estat van dir que el Sr. Junqueras no estava protegit per les immunitats (punt 29). I en la mateixa sentència del TJUE la posició real del Govern espanyol queda ben clara i evident:
1- El Govern creu que en el cas que Junqueras tingués immunitat aquesta no tindria cap mena d’incidència (punt 52).
2- El Govern espanyol diu que cap immunitat impedeix que es mantingui a Junqueras a la presó provisional. I a més després de la sentència 14/10/19 ha de complir una pena privativa de llibertat (punt 53).
3- El Govern espanyol considera que les qüestions prejudicials tenen un caire hipotètic i que desprès de la sentència 14/10/19, l’admissibilitat de la petició de decisió prejudicial resulta dubtosa.
Això és el que pensa el PSOE i el Govern de Pedro Sánchez, malgrat avui vulguin fer veure i creure a tothom que ells són els bons de la pel·lícula.
I la pregunta és: que faran ara després de la contundent sentència ?.

Joaquim L’Optimista
Joaquim L’Optimista
21.12.2019  ·  12:12

Sr. Partal .: desde desde vilaweb dirigida por Vd de forma perfecta y que es leida por toda Catalunya, le ruego haga un articulo profundo para que ERC no se le ocurra aceptar el acuerdo con el PESOE ni en broma, salvo que Sanchez acepte ante notario que Catalunya tiene los derechos que el MHP Puigdemont solicita de España desde hace dos años, CATALUNYA UNA NACION INDEPENDIENTE DECIDIRA SU FUTURO A TRAVES DE UN REFERENDUM acordado . somos una REPUBLICA CATALANA y el pueblo catalan tiene todos los derechos de ser libre e independiente, nada ni nadie aprueba o niega salvo el PARLAMENT, en donde sus parlamentarios aprueban o rechazan lo que diferentes partidos presentan,.No puede aceptarse que Sanchez sea presidente sin reconocer todos nuestros derechos , gracias

Anton Alabau
Anton Alabau
21.12.2019  ·  12:14

He tingut un somni humit, en Junqueras demanant al doble català que el lliurin a Europa. I els tractors ja són de camí…

Berta Carulla
Berta Carulla
21.12.2019  ·  14:19

Benvolgut sr. Partal, a Europa ens fan el llit.

Un 20 de desembre també van assassinar al sr. Carrero Blanco. Diuen que va ser l’Eta, però potser aquesta comptava amb ajuda externa. Interessava internacionalment alliberar Espanya del franquisme. Com avui. Europa vol fer baixar de la parra Espanya. No ens podem relaxar, ara seria el moment de doblar o triplicar l’aposta si no ens volem fixar en la foto per sempre com a regió espanyola anomenada Cataluña. No vull aigualir la festa a ningú, faig constar. Però em fio molt poc d’aquests moviments d’última hora. Cal deixar que es moguin sols, no donar-los suport, que la foto sigui de quina Espanya parlem i es vegi a cent mil distàncies. Cal mantenir-nos en el NO. És molt fàcil si volen govern, només han de dir Si,
a tot.

Eduard Samarra
Eduard Samarra
21.12.2019  ·  14:42

Cal assaborir el delit en la justícia poètica, però no cal oblidar qui som i d’on venim. Els que vem veure Bola de Drac (potser els vostres fills i filles la van veure), sabem que hi ha un moment en que el Son Goku li perdona la vida al malèfic Freezer perquè és massa bo per clavar-li l’estocada definitiva. Doncs això.

Núria Coma
Núria Coma
21.12.2019  ·  14:45

Doncs jo crec que el deixaran lliure, amb tota la ràbia i el fàstig que senten, però no poden fer altra cosa.
Com quan van haver de deixar anar els presos bascos per la doctrina Parot. Encara els fa mal la mà, als que van obrir la porta, però la van haver d’obrir.
No és confiança amb l’estat. És wue no té més pebrots que fer-ho

Roser Caminals
Roser Caminals
21.12.2019  ·  15:44

Mantenir engarjolat en Junqueras porta conseqüències. Veurem si Espanya les sap sopesar, cosa que fins ara no ha volgut fer.
La preocupació per la seguretat personal d’en Puigdemont està molt justificada, sobretot si va a Perpinyà. No sé si el segrestaran, però com a mínim s’ho rumiaran.

Araix Ahmad
Araix Ahmad
21.12.2019  ·  16:01

quina vergonya amb espanya i els seus politics i la seva mentalitat de cova. pero les coses no sempre van a la manera de toreros i a por ellos, jo penso que veurem Junqueras el dia 13 , a
la primera sessiu del parlament europeu . salut i independencia!

Gerber van
Gerber van
21.12.2019  ·  16:25

La ‘recomanació’ del Tribunal Europeu de la Justícia va ser tan clar i contundent precisament perquè el projecte de la Unió Europea mateix corre perill de perdre la seva credibilitat com un projecte democràtic i per això el seu raó d’existir. Si no hauria sigut així, el Tribunal hauria mirat cap a l’altre costat i escrit una decisió menys clar i més a favor dels seu estat membre Espanya. Tot va per interesos. Si jugem bé la carta de l’escó de Junqueras, guanyarem.

Rosa Gispert
Rosa Gispert
21.12.2019  ·  18:38

Jo també crec que alliberaran Junqueras, però ningú més, amb tots els impediments que li puguin posar, poc abans que vinguin els homes de negre judicials, com diu el sr. Móra. Després es prendran la venjança amb algú altre que estigui al seu abast. Torra, Borràs, la mesa del Parlament, els nois del 23 set i si poguéssin, Puigdemont.
Faria bé ER de recordar lo del “blat al sac i ben lligat” i que tots anéssim a una per aprofitar aquesta sacsejada tant important.

Juan Martin ALEGRIA
Juan Martin ALEGRIA
21.12.2019  ·  20:45

Reflexiones desde la distancia y desde la colina, que es desde donde mejor se observa.

La sentencia del TJUE y la posterior decisión, al día siguiente, del Parlamento Europeo son unas auténticas bombas a línea de flotación del sistema judicial de la Corte del Reino. Como botón de muestra, este artículo de La Razón que merece la pena leer (aunque sea en diagonal) porque es un compendio de cómo ven la cosa los que se consideran verdaderos unionistas, constitucionalistas, por qué no decirlo, los que creyeron que 40 años de franquismo se limpiaban en un pispas y seguir siendo filo franquistas como si de nada fuese. El resultado es que se suben por las paredes porque la bestia Carles Puigdemont sigue viva y ahora eurodiputada. Lo que más les duele es Puigdemont porque se dan cuenta de que quien puede liarla parda es él. Los que ya están en la cárcel, aunque tenga que volver a llevarse el juicio (caso Junqueras), en mi opinión nada más improbable, ya están en Territorio Nacional pero Carles Puigdemont les puede joder la marrana porque no está en territorio nacional carcelario.

https://www.larazon.es/espana/20191221/7tmry4vxzndctkjo34cohg3wqi.html

La sentencia del TJUE puede, en el mejor de los casos, conseguir que Junqueras salga un tiempo de la cárcel pero que vuelve a la cárcel no hay duda.

El artículo de La Razón, en el fondo, sin decirlo explícitamente, echa pestes sobre el PSOE, a quien no considera unionista, constitucionalista, patriota, nacionalista español de verdad. Se me antoja que incuso en la rabia que ahora les embarga, podrían espetar lo de “con todo lo que nosotros los franquistas hicimos por vosotros, dejándoos tener vuestra parte en el pastel que era solo nuestro, ahora nos lo pagáis queriendo pactar con ERC que es un partido que quiere destruir España”.

Es obvio que La Razón se equivoca tanto sobre el PSOE como sobre ERC.

El PSOE no es republicano. El PSOE no es Federalista. El PSOE no es confederalista. El PSOE no es ni tan siquiera monárquico. El PSOE es una maquinaria de partido que lleva 40 años haciéndose un lugar, y lo tiene, bien que lo tiene, en una España, Una, Grande y Libre y Democrática y no renunciará a ese estatus porque renunciar a ello equivaldría a perder su papel hegemónico en el bipartidismo del Reino de España (cosa que no se puede permitir … demasiadas bocas que alimentar dentro del partido – Too Big to Fall). De hecho el PSOE no sigue sino las pautas aprendidas de sus mayores, los que le dieron entrada en la Carrera de San Jerónimo, no para regenerar España, sino para perpetuar cierta España, la de las pelas. Por cierto, de ahí que el PSC y el PSE sean sempiternos teloneros dentro del PSOE y que solo cumplen la función de dar la imagen de que el PSOE es un partido con una gran sensibilidad con los periféricos.

Mentira, monda y lironda.

Y llegamos a ERC. ¡ Con la Iglesia hemos topado ! Y todos sabemos que la Iglesia católica, apostólica, romana es el arte de hacer lo que le da la gana sin que se le note.

A ERC hay que analizarlo en el momentum en el que vivimos.

ERC se devanea entre dos ríos. Por un lado, su determinación a ser el próximo detentor de la Generalitat de Catalunya, por otro lado, su determinación a ser el próximo detentor de la Generalitat de Catalunya y, para los que dudan, un tercer lado, ser el próximo detentor del sillón de la Generalitat de Catalunya.

Para ello juega con un joker, el joker de que “nosotros somos independentistas”, solo que queremos dialogar y negociar la independencia, con el PSOE de Pedro Sánchez, ahora que podemos hacerlo.

En resumidas cuentas, ni el PSOE de Pedro Sánchez (aún menos el de los barones) quiere una nueva definición de España, lo que quiere es acceder a La Moncloa, y, por otra parte ERC que quiere acceder al Palau Sant Jaume. Dios los cría y ellos se juntan.

Yo no soy ni Junquerista, ni Puigdemontista, no soy ni ERCista ni cómo se llame la cosa ahora … cista, soy independentista.

Hace dos años pensaba que todos pensábamos así.

Por lo visto, ya no.

Sería tiempo de volver a las fuentes y, cuanto antes, aprovechando lo del TJUE y el Parlamento Europeo, mejor.

Bon Nadal y clarividencia.

Jordi Nogués
Jordi Nogués
21.12.2019  ·  21:32

Un fort aplaudiment per l’article d’en Vicent Patal i també per al comentari del Sr. juan Martin alegria. Grans veritats!!!

ENRIC ROIG
ENRIC ROIG
22.12.2019  ·  00:37

Fer una taula comú de deu (o quaranta tres) manaments, amb els quals estiguin d’acord, i tenir-ne pactades i obligades opcions comuns. I obrar en conseqüència. És important dir que els independentistes obren de manera acordada, però el que és fonamental és que això sigui veritat en els objectius i formes acordats.

Més notícies

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes