Els Borbons. La família. El negoci. L’amant

  • Les declaracions de Corina zu Sayn-Wittgenstein tenen un impacte directe en el cor de la maniobra que han articulat a corre-cuita la gent la cort per a salvar la monarquia espanyola

VilaWeb

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Diuen que aquest estiu, al sud dels Pirineus, ha despertat autèntic furor entre els interessats en la política la sèrie francesa Les hommes de l’ombre, emesa fa uns quants anys, al nord, per France 2.

La sèrie és interessant i retrata d’una manera, diguem-ne, molt americana la vida interior del Palau de l’Elisi, la seu de la presidència de la república francesa. I una de les coses que crida l’atenció és que entra prou a fons en un dels terrenys més delicats de la política: la relació entre la vida personal dels polítics i la política mateix.

La tradició diu que, en referència als polítics, no hauria de comptar gens amb qui es gita cadascú o com passa el temps lliure. Ningú no n’hauria de fer res. I aquesta és una norma que em sembla encara vàlida avui, especialment vist que hi ha un cert periodisme que ha decidit que qualsevol cosa s’hi val en canvi d’un clic.

Ara, aquesta posició té límits, sempre. Ha tingut límits sempre. Per exemple, ningú no pot ignorar fins a quin punt, com ensenya la sèrie, les situacions personals tenen un profund impacte en les decisions del poder. I cal denunciar la hipocresia, quan la censura i la manipulació es fan servir per convertir una vida personal teòricament immaculada però en la pràctica infernal en mecanisme per a guanyar cabal polític. El fil és prim i perillós, però, com passa tantes vegades, el reconeixes fàcilment així que el veus. Per exemple, en el cas dels Borbons.

Durant dècades els ciutadans han estat sistemàticament ensarronats i manipulats en aquest terreny. I no és que fossen discrets, cosa que faria raonable de tornar-los ara discreció. No. És que ens refregaven per la cara una vegada i una altra la imatge d’una família perfecta, d’un marit exemplar, d’uns fills tan i tan bufons i bla, bla, bla… Utilitzant-ho com a instruments de legitimació popular.

Avui ja sabem tots que això era una gran mentida –que tenia el suport actiu d’una generació de periodistes cortesans capaços d’explicar-te històries gairebé increïbles en una taula de la redacció mentre escrivien en públic, al paper, la cara contrària.

Tanmateix, finalment, la paròdia no l’han poguda aguantar i tot comença a eixir a la llum pública, fet que va acorralant la institució i el règim. I l’acorrala, en la línia de la sèrie francesa, a causa de les qüestions personals, dels embolics de faldilles, de la gelosia, del despit…

Alerta, doncs, a tot allò que puga explicar Corina zu Sayn-Wittgenstein. Perquè allò que abans era un afer privat ha esdevingut ara un afer polític de primera dimensió i de conseqüències que poden ser enormes. I ella ho sap prou bé. A l’entrevista d’ahir a la BBC, per exemple, l’amant de Juan Carlos va amollar dues bombes de profunditat molt ben calculades. La primera va ser l’al·lusió a la família Borbó, que definí com a empresa familiar, de la qual no pot fugir el rei actual. La segona fou l’afirmació que hi ha centenars de comptes ocults arreu del món amb diners que provenen de la corrupció d’aquesta empresa familiar. Context i fets. Un material excel·lent.

Sayn-Wittgenstein feia impacte així, directament, en el cor de la maniobra que ha articulat a corre-cuita –per a salvar la monarquia espanyola– la gent de la cort. Bàsicament, els mateixos que durant dècades van silenciar tots els seus excessos. Diu, ni més ni menys, que Felipe no únicament n’està al corrent sinó que en participa. I que n’hi ha proves, d’això. Poca broma.

Aquest editorial no és el d’avui i per això ja té tancada l’opció d’afegir un comentari.
Matilde Font
Matilde Font
20.08.2020  ·  22:20

Déu me’n guard de voler defensar a ningú!
Però els mateixos que defensen els Borbons a tort i dret, fa anys que no paren de criticar als Pujol com família mafiosa.

Josep m Uribe-echevarria
Josep m Uribe-echevarria
20.08.2020  ·  22:24

Aquets espanyols,son tan superbs,que se’ls cau la casa a sobre,i actuen com si no els passes res.

Joan Josep Ozcariz
Joan Josep Ozcariz
20.08.2020  ·  22:25

Sr. Partal, així és, les coses sempre cauen pel seu propi pes. En un dels meus viatge a Madrid ara fa 20 anys, el taxista em deia que era voxpopuli entre tots els seus companys les aventures nocturnes de JC I. No pots impedir que l’aigua segueixi el seu curs gaire estona, doncs aquesta sempre troba la via de sortida. La veritat al final surt a la llum i la llum il·lumina el camí. Ara bé, que farem nosaltres a l’última colònia espanyola que queda?
. Quan començarem a tancar els compres corrents de les entitats bancaries espanyoles?
. Quan començarem a parlar català a les persones que no el volen parlar? o les persones que han nascut fora de Catalunya?
. Quan llegirem llibres d’història, de països que ja han aconseguit la seva independencia,
. Quan deixarem de llegir/escoltar/mirar la premsa castellana?

De veritat que no podem fer res des de la nostra simple posició de ciutadans per esperonar els líders polítics? Si ells estan dormits es perquè
potser ens veuen massa tranquils. Per què haurien de arriscar ells les seves prebendes per un moviment que perd pistonada? La iniciativa ha de venir del carrer, nosaltres decidim a on volem anar, i ens cal actuar individualment fins que puguem unir forces. Cal aguantar el timó mentre dura la tempesta i perseguir el somni republicà encara que no veiem l’horitzó!

Josep Almar
Josep Almar
20.08.2020  ·  22:44

De veritat, petará? Tinc dubtes i per si de cas, crispetes. L’omertá, a nivell de estat és tant forta… per exemple, després de la Cayetana, ni una veu sortitá del PP ni de cap partit estatal.
Tampoc de cap mitja de l’estat amb aquella máxima: si no surt a la tele no existeix. I els espanyols enganyats i contents

Victor Serra
Victor Serra
20.08.2020  ·  22:48

Ben explicat. No crec que a Espanya passi res. Són així. I en quan a la vida privada dels polítics i amb qui se’nvan el llit i tot això, penso que hem de ser tolerants fins que no es demostri que afecta la seva actuació pública, però amb una excepció ; La Monarquia. Ja que no els podem elegir han de ser exemplars en tot . I si no ho són, fora.

Josep Usó
Josep Usó
20.08.2020  ·  22:59

Ells continuaran amb el seu lamentable conte de fades. El problema és que la història sucosa i amb marro ha atret l’atenció de mig món. Entre d’altres, dels qui paguen la festa. S’ensorraran. No hi ha dubte.

Gemma R.
Gemma R.
20.08.2020  ·  23:24

La premsa de la cort, ha pintat una monarquía perfecte, que és tant falsa com tot l’ Estat mateix, ja que cada vegada ha quedat més palès q no són els polítics qui manen, si no el monarca en defensa de la monarquía i les èlits. A Anglaterra encara no se’ n saben avenir, que portin anys envejant la puresa i l’austeritat de la monarquía espanyola, en contraposició als escàndols que hi ha hagut a la monarquía anglesa ( Diana, Príncep Carles, etc). I resulta que era exactament a l’ inrevés, els divorcis i renúncies a la corona anglesa, no es poden ni comparar amb la inmoralitat total d’ una monarquía que ,faldilles mils a banda, porta 40 anys robant a cor què vols mentre dóna missatges morals any rera any en els discursos de Nadal als seus súbdits.

El món comença a entendre què és Espanya, i comprenent aquesta realitat inevitablement enténen cada día més el perquè de les demandes catalanes. Potser no ens servirà perquè ningú allà fora ens ajudi a res, però la comprensió era indispensable. Però per desgràcia, quan millor context internacional tenim, pitjors són les condicions a nivell intern, per les lluites caïnites. I el poble està, o estem, que no sabem ni què fer, perquè és tot molt desconcertant.

Josep Jallé
Josep Jallé
20.08.2020  ·  23:47

Caram, benvolgut Vicent, amigues i amics … però no … no pot ser que tot plegat causi sorpresa o esfereïments. Les famílies, la cosa nostra, son així. Sempre. Trigaran més o menys a esbatussar-se però, al cap i a la fi son com la ‘camorra’. Amb tots els precedents, besavis, avis, pares, oncles, tietes, matrimonis, amistançats i amistançades … La cosa nostra i el dia a dia, per matar l’avorriment, és molt dur. Amb els seus cortesans, protectors, llepaculs i assimilats allò de “… oggi?, ma … que facciamo oggi? ” ha de resultar menys dur. Esperar la mort amb tot solucionat, avorrint-se, és un gran servei social. Cal ser comprensius amb tots ells. Incloent-hi pels caçats al vol com el Urdanladrin. Repeteixo, benvolgudes i benvolguts: sense sorpreses o esfereïments … des que el món és el món, ha estat eixí. Salut!.

Núria Florensa
Núria Florensa
20.08.2020  ·  23:57

Tenim una monarquia tocada i enfonsada, però q s’aguanta amb els flotadors potents dels dos partits del regim del 78, PP i PSOE + Ibex 35 + poders fàctics i econòmics + esglèsia catòlica + mitjans de comunicació al servei del regim🤦🏻‍♀️. Seguirem denunciant aquesta corruptela i reivindicant la República catalana independent.

jaume vall
jaume vall
21.08.2020  ·  00:32

I què farem nosaltres per tenir la República Catalana, aviat?

Se m’acut que podríem començar per generalitzar el civisme. Cada euro invertit en neteja, educació, exemplaritat, empatia, cooperació, i sí, multa quan convingués, multa d’acció per a la comunitat, de ben segur revertiria en estalvi a mig termini en repressió.

Comencem ?
Cal acceptar brutícia contínua als carrers, i a l’entorn dels containers ?
Cal acceptar la indefensió dels professors davant la barra d’alguns alumnes ?
Cal acceptar l’arrogància dels qui tenen més diners o poder, que es salten la normativa ?

Qui tingui fills, ho sabrà. Ser una mica pesat i coherent en obligar-los a complir les normes familiars, estalvia molta bronca posterior.

Josep Gualló
Josep Gualló
21.08.2020  ·  01:14

Per començar, aquesta sèrie “Els homes de l’ombra”, de la qual no n’he sentit res abans d’avui, no em queda clar si és francesa narrada amb estil americà o és americana que narra les interioritats del palau de l’Elisi. De totes maneres importa poc.

Fa uns seixanta anys, em sorprenia que en les pel·lícules americanes, els rivals polítics per atacar-se mutuament, investigaven els draps bruts dels contrincants, especialment els de faldilles. Des de la nostra formació franquista que amagava tot el que passava fora de les fronteres, a mi em costava molt de creure.

La Corinna pot concedir entrevistes a la BBC o aqui vulgui perquè se sent segura. Vol treure partit de la seva historia i per començar ha llençat dues carregues de profunditat que fan molt mal a la monarquia espanyola. Probablement en té més a la màniga. Si això ens ajuda perquè fa trontollar el regim franquista, acceptem-ho de bon grat.

Però no ens equivoquem, quan al 1931 Alfons XIII va fugir d’Espanya per la proclamació de la República Catalana Independent que havia fet Francesc Macià, Espanya va proclamar la república espanyola que va ser molt nefasta per Catalunya. No hem de fer cas dels cants de sirena que ens volen convencer de la mentida que si ajudem a Espanya a convertir-se en república tindrem la independència guanyada.

JORDI PIGRAU
JORDI PIGRAU
21.08.2020  ·  03:42

Alerta, doncs, a tot allò que puga explicar Corina zu Sayn-Wittgenstein.

Ara ens hem de fiar del que digui una aristòcrata alemanya que se sent rebutjada per l’amant? Perquè no ho deia 20 anys abans?
Aquesta Sra crec que només busca notorietat i diners.
I si depas es veritat, doncs millor. Lo de la monarquia corrupta fa anys que està sota sospita, però aguanta perfectament

Jordi Torres
Jordi Torres
21.08.2020  ·  07:33

Me n’alegraré molt, si aquesta senyora ens ajuda a aixecar les reals catifes, però no hi comptem massa, per si de cas. L’estat i els seus sequaços aplicaran la màxima Rubalcaba, aquella de que cal fer tot el que calgui per protegir l’estat. Hi ha la variant Putin, la del tè amb extra de Poloni o bé, i no ho descartem, la variant Michael Jackson, la d’un sucós acord extrajudicial pagat amb els nostres IVAs trimestrals. Ara que la Corinna ha avisat que té cartes que podrien implicar al fill del bribó, totes dues opcions prenen valor.

Coral Puig
Coral Puig
21.08.2020  ·  07:38

Em deia un amic meu asiàtic tot rient, que tot això de la monarquia, dels reis i les princeses, era com si ens obliguessin a viure a disneylandia. Que només ens faltava que el primer ministre fos la fada de les dents ….Només que disneylanda no em costa diners dels meus impostos com ciutadana espanyola, ni em roba. Casi sembla millor opció tenir per Rei a la bruixa de la ventafocs. En definitiva, no entenc com pot quedar una sola persona monàrquica en el segle 21, quan ja sabem que ningú neix per dret diví, ni de cap verge consagrada, ni de cap àngel ni colom… no m’entra al cap.

Anna Maria Porta
Anna Maria Porta
21.08.2020  ·  07:58

Com deia en Joan Capri ; no hi ha res a fer. Neguiteja enormement que estiguem on som , encallats i submisos , això sí , paga que es gata !! Si no marxem ara no sé quan ho farem. !! Bon dia i bona hora.

Albert Miret
Albert Miret
21.08.2020  ·  07:58

Sí. Intentaran que tot segueixi igual. Ja ho estan fent a còpia de signar documents dient que en aquest cas que afecta els seus “capos” sí que cal suposar innocència. Què més poden fer? Però aquesta vegada els pobres a espanya s’han duplicat en dos anys, i ningú sap que en farà dels seus fills en començar l’escola, perquè totes les mesures de més espais i més professionals que emprenen els països normals, econòmicament no es poden dur a terme. No hi ha diners per a fer-ho. L’estat s’ha arruïnat degut a l’altíssim nivell de corrupció continuada de les altes esferes del país. Tampoc hi ha diners per als hospitals i no cal ni parlar-ne dels negocis que no són de primera necessitat. Tot ho han enfonsat amb la seva insaciable avarícia i la “filosofia” del “fill de puta l’últim” amb la que han governat des de fa segles. Ara, el que espanya arreglava sempre amb diners (normalment espoliats a Catalunya o demanats/exigits a Europa a canvi d’interessos draconians), ja no pot ser solucionat, i ara ho intenten resoldre amb promeses que ja ningú es creu. Prometen “eros” que no paguen, ajudes que no paguen, intenten atracar desvergonyidament els Ajuntaments i la seva hisenda roba directament als pobres autònoms el que els devia de la seva declaració. Aquest conte s’ha acabat, i algú haurà de fer alguna cosa des de fora d’aquest prostíbul sense madame, perquè ni Europa ja pot continuar mantenint aquest pou sense fons que ha pretès salvar per a mantenir una altra “UNIDAD”, en aquest cas la d’Europa, creient que espanya era europea. No s’acosta el final. Ja hi som!

PAU BOLDU
PAU BOLDU
21.08.2020  ·  08:17

La monarquia nomes desapareixerà si son capaços els espanyols o les esquerres amigues del junqueras amb algú més, a fer una nova constitució, exactament com es va fer el 78, substituint pel morro la constitucio de Franco. Aixo no 9assara mai, ja que els franquistes, pp.psoe no volen ni poden. Riurem de les banyes de la golfa sofia i poc més. Per destruir espanya cal que no tinguin cap govern, pero aixo alguns espanyols sempres surten per salvar espanya i la seva monarquia. Junqueras es un sant perl’ España genocida

LLUÍS CASTILLO
LLUÍS CASTILLO
21.08.2020  ·  08:20

Benvolgut Director, el que m’ha sorprès és veure avui la expectació de la entrevista d’ahir a la BBC. La vaig llegir quasi tota, doncs com sovint em passa amb la BBC son massa prolixes i com ja soc vell em canso. La entrevista és bona amb unes magnífiques fotografies, poques sorpreses: una que el “campechano” parles amb el pare la na Corina per demanar-li la ma, el vaig trobar surrealista, així com que l’arribés a trucar 10 vegades al dia i d’altres tonteries semblades però no vaig donar-li més importància.
En quan als “homes de l’ombre”, he vist les tres temporades en VO, és pot veure com els protagonistes envelleixen de veritat, i m’imagino a en Sol (el de ERC pas el Roi Soley) o en Maragas (no el general del cap tallat sinó el de la Moncloa) i efectivament em quedo amb “Monsieur Kapita”. Salut

Joan López
Joan López
21.08.2020  ·  08:23

Al 1980,feia el servei militar a palma de mallorca una de les mevas feinas era portar al pà al palau de Marivent a les 7 del matí. No mès hen van donart un consell molt grafic. Noi cuan pugis amb la furgoneta cap a Marivent per el cami privat ves amb cura,per si te trovas un Ford fiesta surtin a tota velocitat del Palau, ho condueix al Rei ,per excapolirse dels Seus guarda-espatllas. Bé tothom sabia a on anava,I amb qui es veia,peró ningù deia res. Aquet payo mai ha sigut una persona honesta,mai.

Pep Agulló
Pep Agulló
21.08.2020  ·  08:33

UNA PUTREFACCIÓ SISTÈMICA

Que l’ex-amant del borbó ens digui per qui ho vulgui entendre que tota la família reial és una associació criminal per delinquir, acusació que evidentment no recollirà cap fiscal espanyol, és d’una gravetat que denota el grau de desgavell que no pot amagar l’Estat. La maniobra d’aïllar el “capo” de la resta de la família ha fracassat i tots corren a firmar manifestos de suport demostrant encara més que JC és la punta de l’iceberg de tot aquest règim… La putrefacció del “todo atado”.

Julio Montabes
Julio Montabes
21.08.2020  ·  08:48

Continuarà i continuaran. No subestimeu el poder del costat obscur de La Força.

Ni la insondable profunditat de l’estupidesa humana, adobada per polítics i periodistes canallescos.

Ni l’expertesa en genuflexió I la duresa i resistència dels genolls curtits del poble espanyol.

Agnès Buscart
Agnès Buscart
21.08.2020  ·  10:08

Que visqui aquesta humanitat que repeteix cicles i més cicles de vida de tots colors…
uns ens afecten molt, sembla que ens desperten…
altres i altres i altres van corrent per diversos camins…
gosaria dir que tots ens són necessaris i no pas necessàriament bons…

LLIBERTAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

PERE SIO
PERE SIO
21.08.2020  ·  10:23

La Fiscalia espanyola va definir a la família Pujol com: una banda criminal per delinquir.
En canvi ara guarda un escrupulós silenci a l’hora de definir a la família Reial.
El problema per a la Fiscalia deu ser de quantitat del fet delictiu.
Si es tracta d’uns quants milions, seràs una banda criminal, i patiràs persecució, escarni públic i presó. En canvi si és el delicte és de milers de milions, seràs la família ideal i ho tindràs tot pagat, fins i tot la fugida i la teva seguretat.
Això és Espanya i la seva peculiar justícia.

Rafael Benavent
Rafael Benavent
21.08.2020  ·  10:32

És evident que la monarquia espanyola l’han constituïda en aquests moments com l’emblema i salvaguarda de la unitat d’Espanya. Res a dir en contra, ans al contrari: “Con su pan se lo coman” (per si no entenen el català)…. i bon profit. Però que no ens obliguen a menjar-ne.

Francesc Ermi
Francesc Ermi
21.08.2020  ·  10:52

La diferència entre la màfia dels Borbons i del Pujol, és que els primers tenen tota la maquinària judicial a favor i els altres en contra.
Avantatges de viure en un país dr profundes conviccions democràtiques, oi?
Els que tant defensen el diàleg haurien de prendre’n nota, no acabin sent unes altres víctimes de la judicatura espanyola.

Salvador Aregall
Salvador Aregall
21.08.2020  ·  10:53

La monarquia aguanta el règim del 78, el ‘deep state’, per això han sortit tots els dimonis a signar aquest manifest de recolzament a JC I. Han sortit amb cangueli perquè tots ells formen part d’aquest organigrama mafiós. La monarquia, l’emèrit, l’actual i tota la família han tingut carta blanca i barra lliure perquè saben que aquest estat profund depèn d’ells, ‘todo atado y bien atado’ . Ara anem saben fins a quin punt el socialisme espanyol forma part d’aquesta xarxa mafiosa, l’ormertà del ‘govierno más progressista de la historia’. Hi ha preguntes que fan por de fer, què passa amb el pobre espanyol?, no hi ha gent d’esquerres de veritat?, no hi ha gent republicana de veritat?, és tan fort el règim que ha anat fagocitant els cervells antimonàrquics i antifranquistes, després de matar-los a la guerra, assassinar-los a la post grerra i perseguir-los fins l’exili?. Fantàstic el treball de Aitor Jiménez González ‘ENEMIGOS DEL ESTADO: LAS GUERRAS LEGALES DE ESPAÑA CONTRA OBREROS Y INDEPENDENTISTAS’ recomanat per Partal fa dos dies en l’Editorial, que està linkat i es pot baixar.

Josep Marrasé
Josep Marrasé
21.08.2020  ·  11:08

Vicent, la monarquia espanyola, diguin el que diguin continuarà tan sencera com vulguin els seus defensors. Moltes corrupteles denunciades amb proves acusatòries incloses, però, algú ha notat cap afany de fer justícia en cap dels estaments judicials? Espanyols o internacionals? No ens enganyem, la monarquia s’està enfonsant, però, sempre arribarà a surar. La força, si investigueu una mica, els ve també d’Europa i la seva renúncia a fer justícia com cal.

Josep Salart
Josep Salart
21.08.2020  ·  11:23

El que explica l’editorial ens ha de caure lluny. Aquí donco la raó moltes vegades als comentaris del senyor Samarra.

A l’ Argentina s’explicava prou be que “la culpa no es del cerdo, sinó del que lo alimenta”. Per tant, els diners fraudulents d’aquesta gent, els ha donat algú, i tots sabem qui són.

Es per això que, com diu l’Albert Miret …. “aquest conte s’ha acabat” i només queda que nosaltres tanquem les tapes del conte, deixant amb el cul a l’aire els botiflers i amants de les autonomies que encara revifen pel voltant d’ERC i el PdCat tot i està a punt de l’extramunció.

Cal fer força tots els independentistes junts, fins i tot els cansats (només cal que s’apalanquin al darrera per fer pes). I si els queda una mica d’energía, que vagin a cancel.lar el compte que tenen obert a l’entitat española de sempre. Al menys dormiran i descansaran.

Eduard MUNTADA
Eduard MUNTADA
21.08.2020  ·  11:25

Recordeu la pancarta que hi havia fa poc en una manifestació:

“España es como el Titanic, pero con los pasajeros aplaudiendo”

Francesc Fortian
Francesc Fortian
21.08.2020  ·  11:33

Per desgràcia tot el cas JC I, i la seva cort, inclusiu el seu fill rei, no serà res més que una serp d’estiu. Vaja com fa anys el monstre del llac Nees.
El aparato estatal esta cremant la notícia a corre-cuita per arribar al setembre-octubre a la gran depressió econòmica que ens afectarà amb una duresa mai vista.
No hem de dubtar-ho, la pervivència del règim del 78 esta per sobre de tot, així que inclusiu la corona esta al servei del lobby.
Arribat el moment, només la sortida d’Espanya ens lliberara d’aquest cercle infernal que ens ha portat la mal anomenada democràcia del 78.
El poble espanyol sempre s’ha distingit per la seva submissió al poder, primer de tot a la església, després a la corona que era voluntat divina, després al opressor local, fos noble o senyoret o del regimen del 36. Ara es el mass-media estatal el que serveix de fil conductor d’aquesta submissió.

Maria Angels Fita
Maria Angels Fita
21.08.2020  ·  11:38

https://cotarelo.blogspot.com/2020/08/deu-salvi-al-rei.htmlt

Llegiu això: mateix argument, vist des de altres prismes, i conclusions més contundents.

Benvingut Palinuro-Cotarelo. Mai li agrairé prou aquesta prova d’amor per Catalunya. Ara Palinuro ha començat a escriure en català. Va plegar d’escriure en castellà i va estudiar i escollir el català com una prova més de coherència politica i personal. Benvingut, estimat Cotarelo.
No hi hauria cap possibilitat que Vilaweb li encomanés una columna fixa setmanal o mensual ? O altra tipus de col.laboració?

O potser un diàleg com el que tè instaurat amb Otamendi.

– Partal, la veu dels que defensen o voldrien defensar ERC, però ja no poden perqué han obert els ulls. Representant dels que, malgrat tot, encara tenen “problemes” per decidir-se sobre la opció del MHP legitim Puigdemont perché “s’en va anar” (com la cançó de Salomé).
– Cotarelo, que des del primer dia, quan ningú s’ho creia, va destapar el frau de Podemos i després de ERC. No oblidem que és politòleg i no periodista. Ja fa molt de temps, va dir que la única solució és la unilateralitat i la llista única i ha pres una clarissima posició envers el president legitim Puigdemont.

La seva visió és més necessaria que mai. A més és un “castellano viejo” i coneix els tics del enemic molt millor que nosaltres, que encara, després de 300 anys, anem amb el lliri a la mà. Ell ens pot ajudar a comprendre les estratègies i la mentalitat del estado. Espero que el Consell per la República l’hagi interpel.lat com a assessor.

No entenc com desaprofitem un actiu tant valuós. No ho entenc.

Angels Linares
Angels Linares
21.08.2020  ·  11:46

Els que manen a Europa i deixen anar la pasta quan España ho necessita, ja saben quin pa es cou aquí. Costaria molt que em fessin creure el contrari. Ells sabran tots els secrets perquè volen que segueixi un desgavell tan anacrònic i pervertit com aquest.
Que una de les ex amants d’aquest golfo apunti a que hi han més comptes ocults i que tots hi participan, doncs no és sorpresa. Ah! que això canvii el panorama i rebin un “càstig” exempleritzant, doncs amb tota la història que tenim darrera, domina l’escepticisme.

És fastigòs i un turment pertànyer per nacionalitat del DNI i per obligació al mateix país de tots aquestos energúmens.

Montserrat Vilarmau
Montserrat Vilarmau
21.08.2020  ·  13:08

No pretenc sortir del tema, però tota la setmana tinc la mirada posada en Bielorusia. Han guanyat. Van sortir al carrer i s’hi van mantenir posant en evidència el que els estan fent. Europa els ha reconegut, hi ha intervingut, i ara el seu govern ha de negociar vulgui o no. HAN GUANYAT!
Borbons, clavegueres, TC, gobierno de Espanya… tot està al mateix paquet. O ens plantem al carrer indefinidament o no ens en sortirem

Umberto Ciotti
Umberto Ciotti
21.08.2020  ·  14:05

Bon Día…!!!
❤️💛💙💚💙💛❤️

El “Bon Dia” que os deseo hoy es muy provocativo…

Provocativo en el mejor sentido de la palabra porque no hay pizca de maldad sino que solo aquella provocacion que sirve a despertar para ver la realidad por lo que es :

Quiero rendir un gran omenaje a Corina Larsen. La ex amante del “Rey Chorizo”

Ella por si sola con unas declaraciones bien hechas donde se tienen que hacerlas, BBC y medios de comunicación a muy altos niveles, ha desestabilizado más a la “Monarquía” y al “Estado” español que tres años de lucha para la Libertad del Independentismo catalán.

Y decir que hay de cosas podridas de esta España indecente para revelar a gritos a todo el mundo y desestabilizar asi este “Estado” español terrorista y criminal y este país sin ninguna vergüenza cuya gente está convencida que los medios de la violencia, de la degradación moral, del engaño, de la manipulación mental operada por la suciedad de mente no son otra cosa que expresión de la Inteligencia

Lo he siempre pensado que hay que levantar la voz y denunciar en modo contundente las barbaridades de una España inaguantable en las sedes de todas las instituciones de la Unión Europea, de todas las instituciones de cada uno de los países europeos y de todas las sedes de diarios y medios de comunicación del mundo.

A ver si aprendemos algo y nos quitamos de encima esta actitud llorona, infantil y por supuesto muy cobarde a la pasividad y a quedarnos sumisos que, la Verdad, nos hace mucho daño…!!!…

Devastadora en modo particular resulta esta actitud masoquista delante de la “Magistratura” española… Una “Magistratura” que no tiene ninguna auténtica Autoridad… Sino que el autoritarismo de la falsedad, de la degradación moral, de la intimidación y de la violencia que en el mundo solo pertenece a todo más abyecto poder mafioso y criminal…

Así que hay que corregir esta actitud infantil de esperar siempre de su parte algo de justicia…

¿Que justicia podemos esperarnos de una estructura heredera de todas las impunes atrocidades de los tiempos del franquismo?

❤️💛💙💚💙💛❤️

Montserrat Puig
Montserrat Puig
21.08.2020  ·  15:37

Totalment d’acord amb la Maria Àngels Fita. I demano el mateix que ella: que el Sr. Cotarelo tingui un espai a VW.

També demano als periodistes de VW que comencin a investigar el felipe vpalito i trobin tot el que hi deu haver, que segurament és molt. El que importa desenmarcarar ara és l’uvepalito.

jordi Rovira
jordi Rovira
21.08.2020  ·  19:35

Sí. Tot plegat era del tot impensable només fa tres anys enrere. Recordem quan el MHP Puigdemont i tot el govern dempeus deia allò de: “així no Majestat”. Ara hauria de dir: així no. Aquest estat ja no té cap visible. Ja no li resta representativitat a la monarquia española. I tot plegar va molt ràpid. Tot menys l’obtusa mirada d’uns independentistes que enlloc d’aprofitar la cada día més evident debilitat de l’enemic, comencen ja la guerra amb l’aliat. Dic que no va ràpid doncs pateixen del mateix problema que teníem llavors: legitimitat reconeguda, aposta aliada, i força de xoc. En això, hi ha un independentisme que encara està allà on eren fa tres anys: en els llims. Ho explicava prou bé el recordatori fet al lema: revolució dels somriures. Aquells somriures van fer la feina que pertocava. Ara ve el nom que sí fa la cosa: revolució. I sort en tenim que ens plou una a sobre de dimensions inconmensurables.

Ernest Blanch
Ernest Blanch
21.08.2020  ·  22:11

On és alternativa ? On és un potent partit republicà espanyol?
Tot està podrit (Preparaos, PP, PSOE, Ibex, FAES, etc.) i tots els mitjans ho manipularàn tot per a que res *no* canviï i tot continuï igual….

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes