Els bombers temen que s’esfondri un altre pilar del pont Morandi

  • Hi ha, com a mínim, trenta-nou morts i setze ferits

VilaWeb
Redacció
15.08.2018 - 15:41
Actualització: 15.08.2018 - 18:54

El rescat de les víctimes pel col·lapse del pont Morandi a Gènova es complica. Un pilar de la infrastructura està molt esquerdat i els bombers temen que s’acabi esfondrant, segons que informen La Stampa i La Repubblica. Els equips d’emergència han treballat tota la nit sobre la runa. Es creu que una trentena de vehicles van caure al buit. Ja són trenta-nou, els morts pel col·lapse, però els serveis d’emergència avisen que encara n’hi pot haver més. Entre les víctimes, hi ha tres menors d’edat. També hi ha setze ferits, dels quals dotze en estat greu.

La fiscalia ha obert una investigació per homicidi. El mal estat del pont, inaugurat el 1967, hauria estat la causa del col·lapse, tot i que encara no hi ha una confirmació oficial. La infrastructura té un llarg historial de problemes i reparacions.

El vice-ministre d’Infrastructures, Edoardo Rixi, ha explicat que ‘tot el pont de Morandi haurà de ser enderrocat’ i que això tindrà fortes repercussions en la mobilitat dels ciutadans de Gènova. Tot apunta que l’executiu reclamarà a l’empresa Autoestrade per l’Italia que pagui la reconstrucció del pont. De moment, ja ha demanat la dimissió de tota la cúpula de la concessionària.

El ministre de Transport, Danilo Tonelli, ha explicat, en un apunt al seu Facebook, que el govern estudiava la possible revocació de la concessió a l’empresa, a més de multar-la amb sancions que poden arribar als 150 milions d’euros. ‘Si no són capaços de gestionar les nostres autopistes, l’estat ho farà’, ha conclòs.

Autostrade per l’Italia ha respost a les acusacions defensant que el pont complia la llei d’infrastructures. En aquest sentit, han explicat que el pont era revisat cada trimestre i que en cap d’aquestes revisions s’havien detectat problemes.

Ahir, les accions d’Atlantia, l’empresa matriu de la concessionària, van caure un 11% a la borsa de Milà, i els organismes reguladors en van suspendre la cotització. Atlantia, conjuntament amb ACS, propietat de Florentino Pérez, van comprar el març passat Abertis, que gestiona totes les autopistes del Països Catalans.

 

Més informació:
Itàlia es pregunta si el Pont Morandi reunia les degudes condicions de seguretat 

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any