21.05.2026 - 19:07
|
Actualització: 21.05.2026 - 19:12
L’empresari del Baix Segura Enrique Riquelme ha comunicat oficialment a la junta electoral del Reial Madrid que té la voluntat de presentar-se a les eleccions a la presidència del club i disputar el càrrec a Florentino Pérez.
És el primer pas formal perquè hi pugui haver comicis competitius al club blanc per primera vegada en vint anys. Florentino Pérez no participa en unes eleccions amb rival d’ençà del 2004 i, des que va tornat a la presidència el 2009, sempre havia estat reelegit sense oposició. Riquelme, president i principal accionista del grup Cox Energy, té ara fins dissabte per a formalitzar definitivament la candidatura i presentar la documentació exigida pels estatuts del club, sobretot el pre-aval bancari de 187 milions d’euros, equivalent al 15% del pressupost del Reial Madrid.
En l’escrit enviat a la junta electoral, l’empresari diu que vol impulsar “un projecte per al Reial Madrid del futur” i tornar a situar els socis “com a protagonistes d’un nou cicle”. La possible candidatura de Riquelme feia setmanes que circulava en l’entorn madridista, sobretot després de la compareixença pública de Florentino Pérez en què el president blanc el va desafiar indirectament a presentar-s’hi i s’hi va referir amb to despectiu com “aquell senyor amb accent mexicà”, malgrat que Riquelme és nascut a Coix, al Baix Segura.
Segons uns quants mitjans madrilenys, l’empresari té contactes amb figures destacades del món financer i amb ex-dirigents i ex-jugadors vinculats al club per a bastir una candidatura alternativa a Florentino Pérez.
Si la junta electoral valida finalment la candidatura, les eleccions s’haurien de fer durant la primera quinzena de juny.