El periodisme que l'actualitat necessita

Aquest 2020 és un any de canvis arreu del món, i nosaltres us volem ajudar a entendre'ls. En temps de crisi, el periodisme compromés és més important que mai i el vostre suport és l'únic que pot assegurar la continuïtat de VilaWeb.

Si ho vols i ho pots fer, col·labora amb VilaWeb.

La connexió entre Perpinyà i Montpeller per mitjà del TGV es va aprovar el febrer del 2016, però de moment encara haurà d’esperar més temps. Així ho ha decidit el Consell d’Orientació d’Infrastructures (COI) de l’estat francès, que ha considerat prioritària la línia d’alta velocitat entre Tolosa i Bordeus. Ha dit que ‘s’haurà de retardar en el temps’, però sense especificar quant.

El COI és un organisme format per funcionaris i experts en infrastructures que, a petició del govern, han de resoldre els nombrosos projectes aprovats però que han quedat sense executar.

Fa anys que els veïns reclamen la connexió entre totes dues ciutats. De fet, fa vint-i-cinc anys que el govern francès va comprometre-s’hi. L’execució d’aquest tram de 150 quilòmetres d’alta velocitat ferroviària connectaria encara més Catalunya amb l’estat francès.

Un cop sigui una realitat, aquesta línia permetrà que els combois que surtin del túnel del Pertús continuïn el trajecte sense haver d’entroncar amb la línia convencional. Ara mateix, pocs quilòmetres després del túnel del Pertús, l’actual via del TGV mor i els combois han de passar obligatòriament per les vies convencionals. El projecte preveu d’aixecar 150 quilòmetres de via, que són els que separen Perpinyà de Montpeller, apta tant per a trens de passatgers com de mercaderies. S’estima que la inversió serà de 5.520 milions.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.