La connexió entre Perpinyà i Montpeller per mitjà del TGV es va aprovar el febrer del 2016, però de moment encara haurà d’esperar més temps. Així ho ha decidit el Consell d’Orientació d’Infrastructures (COI) de l’estat francès, que ha considerat prioritària la línia d’alta velocitat entre Tolosa i Bordeus. Ha dit que ‘s’haurà de retardar en el temps’, però sense especificar quant.

El COI és un organisme format per funcionaris i experts en infrastructures que, a petició del govern, han de resoldre els nombrosos projectes aprovats però que han quedat sense executar.

Fa anys que els veïns reclamen la connexió entre totes dues ciutats. De fet, fa vint-i-cinc anys que el govern francès va comprometre-s’hi. L’execució d’aquest tram de 150 quilòmetres d’alta velocitat ferroviària connectaria encara més Catalunya amb l’estat francès.

Un cop sigui una realitat, aquesta línia permetrà que els combois que surtin del túnel del Pertús continuïn el trajecte sense haver d’entroncar amb la línia convencional. Ara mateix, pocs quilòmetres després del túnel del Pertús, l’actual via del TGV mor i els combois han de passar obligatòriament per les vies convencionals. El projecte preveu d’aixecar 150 quilòmetres de via, que són els que separen Perpinyà de Montpeller, apta tant per a trens de passatgers com de mercaderies. S’estima que la inversió serà de 5.520 milions.

Combined-Shape Created with Sketch.

Ajuda VilaWeb
Ajuda la premsa lliure

VilaWeb sempre parla clar, i això molesta. Ho fem perquè sempre ho hem fet, d'ençà del 1995, però també gràcies al fet que la nostra feina com a periodistes és protegida pels més de 20.000 lectors que han decidit d'ajudar-nos voluntàriament.

Gràcies a ells podem oferir els nostres continguts en obert per a tothom. Ens ajudes tu també a ser més forts i arribar a més gent?
En aquesta pàgina trobaràs tots els avantatges d'ésser subscriptor de VilaWeb, a què tindràs accés a partir d'avui.