El preu de la T-10 de Barcelona puja 25 cèntims i se situa per sobre els 10 euros

  • De mitjana, els títols de transport de l'ATM de Barcelona augmenten un 2%

VilaWeb
Redacció
28.12.2017 - 14:33
Actualització: 28.12.2017 - 17:06

La T-10, el títol de transport més utilitzat a l’àrea de Barcelona, s’encarirà 25 cèntims el 2018, fins als 10,20 euros, de manera que torna a superar la barrera psicològica dels 10 euros, tal com ha aprovat l’Autoritat del Transport Metropolità.

És el primer increment del cost d’aquest bitllet dels últims quatre anys, ja que no pujava des del 2014, quan es va situar en els 10,30 euros. El 2015 va baixar fins als 9,95 euros que costa ara, i tant el 2016 com el 2017 la tarifa es va mantenir congelada. De mitjana, els títols de transport de l’ATM de Barcelona augmenten un 2% de cara a l’any vinent.

Font: Autoritat del Transport Metropolità

La reunió del consell d’administració de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM)  –en què participen la Generalitat, l’Ajuntament de Barcelona i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB)– ha estat presidida per Ricard Font, secretari d’Infrastructures i Mobilitat de la Generalitat. Font és circumstancialment president de l’ens des que el govern espanyol va aplicar el 155 i va apartar el conseller de Territori, Josep Rull, de les seves funcions.

L’encariment arriba sense que el ministre d’Hisenda espanyol, Cristóbal Montoro, hagi respost a la carta enviada per l’Ajuntament de Barcelona, en la qual li demanava de complir les inversions a Catalunya. Concretament, reclamava d’incrementar en 40 milions d’euros les aportacions al sistema de transport públic per a aquest 2018, ja que els últims set anys l’estat ha deixat d’invertir un total de 540 milions d’euros en aquest àmbit.

En un comunicat, l’ATM justifica l’encariment de les tarifes perquè durant els darrers cinc anys els preus han estat congelats i pel ‘creixement constant de la demanda’, que, segons diu, ‘ha fet que algunes línies estiguin saturades en hores punta’. A més, assenyala que l’ATM ha planificat d’adquirir nous vehicles (‘entorn a setanta-cinc autobusos i al voltant de trenta trens i tramvies’) per a reduir la contaminació atmosfèrica.

Pendents de 25 MEUR d’aportació estatal
L’increment de tarifes permetrà incrementar en 16 MEUR els ingressos del 2018. Però no n’hi haurà prou per fer front a l’increment d’oferta necessari, tal com informa l’ATM en el comunicat. Caldrà que l’any vinent hi hagi un increment de 75 MEUR en les aportacions de les administracions: 25 més de la Generalitat (amb una aportació total de 385 MEUR); 25 més de l’Ajuntament i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (que se situaran, respectivament, en 158 MEUR i en 130 MEUR) i 25 MEUR de l’estat, xifra que està pendent d’acceptació. Si es validés, l’aportació estatal estaria en els 134 MEUR.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any