El govern espanyol flexibilitzarà les ajudes PERTE perquè Ford hi opti

  • Per Ford Iberia és clar que la companyia concorrerà a la convocatòria del PERTE

VilaWeb
Redacció
24.10.2022 - 17:09
Actualització: 24.10.2022 - 22:52

La ministra d’Indústria espanyola, Reyes Maroto, ha explicat que flexibilitzarà la segona línia del PERTE per al vehicle elèctric, que es convocarà per obrir el primer trimestre de 2023,  per acomodar els seus temps a les necessitats de Ford.

Maroto ho ha anunciat en declaracions als mitjans de comunicació durant la visita a la factoria de Ford a Almussafes (Ribera Baixa), acompanyada del president de la Generalitat, Ximo Puig, el vice-president d’Afers Governamentals Internacionals de Ford Motor Company, Matthew Godlewski, i els directius de Ford.

El govern espanyol treballa amb la Comissió Europea per flexibilitzar els terminis perquè alguns fabricants com Ford i Stellantis necessiten períodes més llargs de maduració dels projectes dels quals estableixen actualment els fons europeus, i la ministra s’ha mostrat convençuda que s’acceptarà la relaxació sol·licitada. La ministra ha agraït la confiança de Ford en triar aquesta planta per a la plataforma elèctrica, que suposa “una garantia de present i de futur” i per la qual es fabricaran nous models elèctrics a partir del 2026.

El president i conseller delegat de Ford Iberia, Jesús Alonso, ha manifestat que “és clar” que la companyia concorrerà a la segona convocatòria del PERTE.  Sobre la producció ja el 2026 d’aquests nous models elèctrics a Ford, ha assenyalat que de moment no s’ha concretat quins models seran i que els mesos vinents s’anirà avançant en aquest sentit.

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha ressaltat la unitat d’acció des de la direcció de la planta i el comitè d’empresa, amb el suport del govern espanyol i valencià perquè en “una competició amb Saarlouis –la planta alemanya que competia amb València pel cotxe elèctric-, la companyia hagi decidit invertir a la Comunitat Valenciana”.

“És un pas de gegant en el manteniment i enfortiment de Ford a la Comunitat i en el procés imparable d’electrificació”, ha manifestat per recordar que la Generalitat i Ford fa molt de temps que treballen conjuntament.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any