corredor mediterrani

El comissionat del govern per al desenvolupament del corredor mediterrani, Josep Vicent Boira, ha revelat que ben aviat la Unió Europea publicarà un informe que conclou que la construcció d’aquesta infrastructura significaria l’any 2030 un estalvi de temps del 44% en el transport de mercaderies i del 30% en el de passatgers. Seria l’estalvi més gran tant per a mercaderies com per a passatgers dels nou corredors transeuropeus.

Boira ho ha explicat durant un esmorzar-col·loqui davant els membres de l’Associació de Directius i Empresaris Logístics Propeller València. Ha dit que també aportaria l’1,6% al producte interior brut de l’estat espanyol, el percentatge més alt –després de Croàcia– de tots els estats que travessa aquesta infrastructura (Espanya, França, Itàlia, Croàcia, Eslovènia i Hongria).

Amb aquestes previsions, ha dit que pagava la pena de treballar per ‘aquest gran corredor Algesires-Hongria de tres mil quilòmetres’. I encara ha recordat que el 80% dels contenidors que entren a l’estat espanyol es canalitzen a través de tres ports: Algesires, València i Barcelona, tres punts del corredor mediterrani; i que el 66% de les importacions i exportacions de mercaderies que passen es concentra en els de València i Barcelona.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.