corredor mediterrani

El comissionat del govern per al desenvolupament del corredor mediterrani, Josep Vicent Boira, ha revelat que ben aviat la Unió Europea publicarà un informe que conclou que la construcció d’aquesta infrastructura significaria l’any 2030 un estalvi de temps del 44% en el transport de mercaderies i del 30% en el de passatgers. Seria l’estalvi més gran tant per a mercaderies com per a passatgers dels nou corredors transeuropeus.

Boira ho ha explicat durant un esmorzar-col·loqui davant els membres de l’Associació de Directius i Empresaris Logístics Propeller València. Ha dit que també aportaria l’1,6% al producte interior brut de l’estat espanyol, el percentatge més alt –després de Croàcia– de tots els estats que travessa aquesta infrastructura (Espanya, França, Itàlia, Croàcia, Eslovènia i Hongria).

Amb aquestes previsions, ha dit que pagava la pena de treballar per ‘aquest gran corredor Algesires-Hongria de tres mil quilòmetres’. I encara ha recordat que el 80% dels contenidors que entren a l’estat espanyol es canalitzen a través de tres ports: Algesires, València i Barcelona, tres punts del corredor mediterrani; i que el 66% de les importacions i exportacions de mercaderies que passen es concentra en els de València i Barcelona.

Combined-Shape Created with Sketch.

Ajuda VilaWeb
Ajuda la premsa lliure

VilaWeb sempre parla clar, i això molesta. Ho fem perquè sempre ho hem fet, d'ençà del 1995, però també gràcies al fet que la nostra feina com a periodistes és protegida pels més de 20.000 lectors que han decidit d'ajudar-nos voluntàriament.

Gràcies a ells podem oferir els nostres continguts en obert per a tothom. Ens ajudes tu també a ser més forts i arribar a més gent?
En aquesta pàgina trobaràs tots els avantatges d'ésser subscriptor de VilaWeb, a què tindràs accés a partir d'avui.