La Plataforma per la Llengua ha denunciat un cas de discriminació lingüística divendres passat a Dénia. Va ser en una sucursal del Banc Santander, on dues persones que parlaven català es van dirigir al taulell per pagar un rebut. Segons el comunicat de la plataforma, el gestor els va dir: ‘Hablen en castellano‘.

‘Aquesta actitud és indigna d’un banc com el Santander en una ciutat com Dénia’, denuncien, i alerten que és un cas de discriminació i maltractament a un client.

Segons l’informe que publica anualment Plataforma per la Llengua, al País Valencià, durant el 2017, hi va haver nou casos de discriminació lingüística. Són només dels quals tenen constància, atès que n’hi ha que no es denuncien.

Per a VilaWeb el vostre suport ho és tot

Sostenir un esforç editorial del nivell i el compromís de VilaWeb, únicament amb la publicitat, és molt difícil. Per això necessitem encara molts subscriptors nous per a allunyar qualsevol ombra de dificultats per al diari. Per a vosaltres aquest és un esforç petit, però creieu-nos quan us diem que per a nosaltres el vostre suport ho és tot.

Podeu fer-vos subscriptors de VilaWeb en aquesta pàgina.

Vicent Partal
Director de VilaWeb