La Plataforma per la Llengua ha denunciat un cas de discriminació lingüística divendres passat a Dénia. Va ser en una sucursal del Banc Santander, on dues persones que parlaven català es van dirigir al taulell per pagar un rebut. Segons el comunicat de la plataforma, el gestor els va dir: ‘Hablen en castellano‘.

‘Aquesta actitud és indigna d’un banc com el Santander en una ciutat com Dénia’, denuncien, i alerten que és un cas de discriminació i maltractament a un client.

Segons l’informe que publica anualment Plataforma per la Llengua, al País Valencià, durant el 2017, hi va haver nou casos de discriminació lingüística. Són només dels quals tenen constància, atès que n’hi ha que no es denuncien.

Per a VilaWeb el vostre suport ho és tot

Si podeu llegir VilaWeb és perquè milers de persones en són subscriptors i fan possible que la feina de la redacció arribe a les vostres pantalles.

Vosaltres podeu unir-vos-hi també i fer, amb el vostre compromís, que aquest diari siga més lliure i independent. Perquè és molt difícil de sostenir un esforç editorial del nivell de VilaWeb, únicament amb la publicitat.

Som un mitjà que demostra que el periodisme és un combat diari per millorar la societat i que està disposat sempre a prendre qualsevol risc per a complir aquest objectiu. Amb rigor, amb qualitat i amb passió. Sense reserves.

Per a vosaltres fer-vos subscriptor és un esforç petit, però creieu-nos quan us diem que per a nosaltres el vostre suport ho és tot.

Vicent Partal
Director de VilaWeb