03.08.2021 - 14:11
La plataforma Zeroport, contrària a l’ampliació de l’aeroport del Prat, ha anunciat que ha convocat una manifestació el 19 de setembre per a protestar contra l’acord entre la Generalitat i el govern espanyol. En aquest sentit, la plataforma assegura que el pacte només aporta especulació, destrucció i precarietat.
🔥 Especulació, destrucció i precarietat aquest és l'acord entre el @govern i @desdelamoncloa. Ampliació de l'aeroport? No, gràcies! 🛫🚫
Guarda't la data: el 19 de setembre sortim als carrers! #MenysAvionsMésVida pic.twitter.com/R8jr0fj2Ev— zeroport (@zeroportbcn) August 3, 2021
Creix l’oposició a l’acord
Les veus contràries a l’ampliació del Prat no han parat d’augmentar en les darreres hores. La CUP, el soci parlamentari d’ERC i JxCat al parlament, ha denunciat que l’ampliació de l’aeroport és una línia vermella. Així mateix, ha assenyalat que participarà de totes les mobilitzacions i accions contra l’ampliació.
Les tres claus de l’ampliació de l’aeroport del Prat
En contra del pacte també s’han pronunciat el president Quim Torra i l’Ajuntament de Barcelona, que considera que l’ampliació es va acordar en secret sense tenir en compte el seu parer. En aquest sentit, la regidora Janet Sanz ha denunciat que el govern ha comprat de manera acrítica la proposta d’Aena.
D’altra banda, les joventuts d’ERC, Jovent Republicà, també ha expressat la seva oposició al projecte. “L’ampliació és incompatible amb la lluita contra el canvi climàtic i promou un model econòmic precaritzador, insostenible i esgotat!”, han piulat.
“L’aeroport més verd d’Europa”
El vice-president Jordi Puigneró, l’encarregat ahir de tancar l’acord a Madrid, ha assegurat que l’ampliació serà el màxim de respectuosa amb el delta de Llobregat. De fet, ha declarat que la seva intenció és que la infraestructura sigui la més verda de tot Europa. En aquest sentit, ha dit que, més enllà de les àrees naturals protegides, caldrà valorar la possibilitat de reduir la contaminació als accessos i de restringir l’accés dels avions més contaminants en un futur.
Més tard, en conferència de premsa, el president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha assenyalat que l’acord és un punt de partida, al qual cal afegir-hi els diversos sectors implicats. “Tota decisió s’ha de supeditar a les exigències de la Comissió Europea i a la preservació de l’entorn natural”, ha dit.
El projecte d’ampliació preveu una inversió de 1.700 milions d’euros, de manera que el 2026 s’enllesteixi la connexió amb TGV entre el Prat i els aeroports de Girona i Reus. Mentre que l’ampliació de la infraestructura s’acabaria el 2030, tot i que no s’ha detallat com es farà.