Puigneró, sobre els efectes ambientals de l’ampliació del Prat: “Farem l’aeroport més verd d’Europa”

Valora la possibilitat de restringir l'accés dels avions més contaminants en un futur

VilaWeb
ACN
03.08.2021 - 08:33
Actualització: 03.08.2021 - 10:33

VilaWeb necessita el vostre suport

Aquest diari existeix perquè més de vint mil lectors han decidit que poden i volen pagar cinc euros al mes perquè tots rebeu tota la informació amb accés obert. Però no n’hi ha prou. En necessitem més. Tu ho vols i pots?

Fes-te’n subscriptor aquí.

El vice-president del govern, Jordi Puigneró, ha volgut fer palès el seu compromís amb el medi després d’haver anunciat l’acord per a l’ampliació de l’aeroport del Prat, que implicarà d’envair l’espai protegit de la Ricarda. En una entrevista a Catalunya Ràdio, s’ha compromès a reduir al mínim l’afectació sobre el territori i ha dit que l’aeroport serà el més verd d’Europa. No tan sols ha parlat de les àrees naturals protegides, sinó que ha valorat la possibilitat de reduir la contaminació als accessos i de restringir l’accés dels avions més contaminants en un futur.

“La lluita contra el canvi climàtic és de tots; si no assolim els objectius, serà un fracàs”, ha subratllat, i ha recordat que qualsevol intervenció al Prat haurà de rebre el vistiplau de la Comissió Europea. Per una altra banda, ha fet una crida a les veus que s’oposen al projecte per a treballar junts i ha remarcat la importància de l’ampliació de l’aeroport per a l’economia catalana. “Qui es vulgui oposar al projecte ho haurà d’explicar; (…) tothom hi ha de posar de part seva”, ha comentat.

Per Puigneró, l’ampliació del Prat era irrenunciable i confia que, gràcies a l’acord, el de Barcelona deixarà de ser un aeroport de baix cost per a ser-ne un de valor afegit. “Un dels grans problemes de l’economia catalana és que, per a arribar al país, s’han de fer escales; i quan has de fer escales, perds competitivitat”, ha subratllat.

Finalment, també ha valorat positivament que s’hagi donat llum verda a establir noves connexions d’alta velocitat amb els aeroports de Girona i Reus per a fer que Catalunya sigui un país molt més competitiu. Ha recordat que les obres a la xarxa ferroviària es completaran entre el 2022 i el 2026, període en què s’hauran de fer els projectes fixats en el Document de Regulació Aeroportuària (DORA).

Junts encara podem anar molt més lluny. Amb VilaWeb.

Fes-te’n subscriptor i construeix amb VilaWeb el nou diari que els Països Catalans necessiten ara.
Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes
Ara també ens pots ajudar fent una donació única.
Fer una donació
a partir de 10 €

Més notícies