Preocupació pel futur dels trens regionals, rodalia i mercaderies que enllacen Vinaròs amb Tortosa i Tarragona. L’estudi informatiu per a la implementació de l’ample internacional entre Castelló i Tarragona no preveu estendre el tercer fil, que es va fer entre València i Castelló, i molts trens quedarien obsolets per circular sense ample ibèric.

Per aquest motiu, el grup de Compromís presentarà la setmana vinent una bateria de preguntes a Foment per saber què passarà amb els combois que no s’adapten a la via estreta estàndard. Mentrestant no ha transcendit quina és l’oferta ferroviària que s’establirà per a Tarragona i l’Ebre i que avui discuteix Adif, Renfe i Territori.

El portaveu de Compromís al Senat, Carles Mulet, ha avançat que amb el començament de la nova legislatura a les corts espanyoles, la setmana vinent, es demanarà als responsables de Foment que clarifiquin les previsions ferroviàries entre València, Castelló i Tarragona.

Compromís apunta que l’aposta per l’ample europeu en exclusiva s’hauria pogut preveure abans de fer el tercer fil i adverteixen que només els actuals trens de llarga distància, que puguin canviar els eixos, hi podran circular. No serà així, si no es canvia tota la flota, amb els regionals, rodalies i la majoria de trens mercaderies, tot i que aquesta actuació els hauria de beneficiar. ‘No hi ha cap tren de rodalies o regionals a tot l’estat espanyol que sigui d’ample estàndard, ni adaptable. En el cas de Castelló, suposarà haver de convertir l’actual estació en un mega-espai on convisquin diverses amplades i trens i puguin sobreviure els dos models’; ha apuntat Mulet. ‘Ens estan venent que aquestes actuacions són per a mercaderies, però cal recordar que mentre no hi haja estacions intermodals ni es pot carregar ceràmica, ni cítrics, ni productes químics, ni cap mercaderia’, ha afegit. Mulet ha qualificat la planificació ‘d’improvisada i de bunyol’.

Només l’actual Euromed podria circular amb ample de via europeu cap a l’estació d’alta velocitat del Camp de Tarragona. El govern ja va anunciar que aquest servei podria deixar de tenir parada a l’Aldea, l’estació centrals de les Terres de l’Ebre, i la plataforma Trens Dignes advertia que el territori es pot quedar sense servei de trens de velocitat alta.

Per a VilaWeb el vostre suport ho és tot

Sostenir un esforç editorial del nivell i el compromís de VilaWeb, únicament amb la publicitat, és molt difícil. Per això necessitem encara molts subscriptors nous per a allunyar qualsevol ombra de dificultats per al diari. Per a vosaltres aquest és un esforç petit, però creieu-nos quan us diem que per a nosaltres el vostre suport ho és tot.

Podeu fer-vos subscriptors de VilaWeb en aquesta pàgina.

Vicent Partal
Director de VilaWeb