El comitè d’empresa d’IB3 denuncia pressions per silenciar la protesta antifeixista de la Feixina

  • Els treballadors critiquen la deriva dels informatius i alerten d’una pèrdua de rigor i credibilitat a la radiotelevisió pública

VilaWeb
26.05.2026 - 16:26

El comitè d’empresa dels serveis informatius i tècnics de la radiotelevisió pública de les Illes ha denunciat la “deriva” que, segons considera, ha pres la direcció d’informatius aquestes darreres setmanes i que, assegura, afecta directament “la qualitat, la rigorositat i la credibilitat” de l’ens. En un comunicat, els treballadors també denuncien pressions per evitar que els informatius es fessin ressò de la concentració antifeixista convocada davant el monument de la Feixina de Palma i, en canvi, incloure-hi l’acte organitzat pel col·lectiu neonazi Núcleo Nacional el mateix dia.

El comitè critica igualment el retorn de les cròniques sobre corrides de toros als informatius i considera “desafortunat” que les protestes antitaurines que es fan a l’exterior de les places es redueixin “a la mínima expressió”.

Els representants dels treballadors reclamen la creació d’un consell d’informatius que serveixi d’espai de diàleg entre la plantilla i la direcció.

També expressen preocupació per l’arribada d’un futur subdirector d’informatius a qui, segons denuncien, no es requeriria ni titulació universitària en periodisme ni cap acreditació de coneixement de català.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor