El documentari sobre l’1-O que va emetre ahir al vespre TV3 ja és disponible a la pàgina web de la cadena de televisió. Tanmateix, la producció és de Mediapro i, per tant, la difusió digital del documentari s’ha hagut de negociar amb l’empresa. En concret, els usuaris de la xarxa podran veure’l durant deu dies ací. A part la restricció temporal ni hi ha una altra: la difusió digital només és disponible dins l’àmbit territorial de Catalunya.

Aquesta restricció territorial, anomenada ‘geoblocatge’, ha fet que alguns usuaris, malgrat viure a Catalunya, no poguessin veure el documentari. TV3 va dir ahir al vespre a Twitter que aquesta situació era deguda a problemes tècnics aliens a la cadena i a la pàgina web TV3alacarta.

‘Per poder fer aquest control, quan un usuari vol veure un vídeo, el servidor de vídeo de TV3 demana al dispositiu de l’usuari on és i, segons aquesta informació, li serveix contingut, si té drets, o li envia un missatge de “contingut no disponible” si no en té. En el cas de la restricció geogràfica per a Catalunya, sovint la informació que donen alguns proveïdors d’accés a internet és errònia, i retornen una ubicació de fora de Catalunya, encara que l’usuari hi sigui’, expliquen des de TV3.

Per a resoldre el geoblocatge en l’àmbit català, la cadena recomana de consultar la localització assignada per part del proveïdor d’accés a internet. Això es pot fer ací. En cas que sigui una ubicació errònia cal posar-se en contacte amb el proveïdor per a sol·licitar el canvi a Catalunya.

Evitar el geoblocatge
Alguns usuaris de la xarxa han tirat pel dret i han decidit de publicar el documentari a plataformes com ara YouTube. D’aquesta manera, el contingut és consultable des de qualsevol indret del món.

Audiència de rècord
TV3 va encapçalar anit les audiències de manera destacada. El documentari 1-O, emès en el programa de Sense ficció, va registrar una quota de pantalla del 34,4%, unes dades de rècord per aquest espai. 1.135.000 espectadors van mirar el documentari produït per Mediapro. El lideratge de TV3 va anar més enllà de la franja de la nit, ja que va encapçalar el rànquing diari amb una quota del 18.1%, el doble de quota que la segona cadena.

Per a VilaWeb el vostre suport ho és tot

Sostenir un esforç editorial del nivell i el compromís de VilaWeb, únicament amb la publicitat, és molt difícil. Per això necessitem encara molts subscriptors nous per a allunyar qualsevol ombra de dificultats per al diari. Per a vosaltres aquest és un esforç petit, però creieu-nos quan us diem que per a nosaltres el vostre suport ho és tot.

Podeu fer-vos subscriptors de VilaWeb en aquesta pàgina.

Vicent Partal
Director de VilaWeb