Creen una aplicació per evitar aglomeracions a les principals atraccions turístiques de Catalunya

  • 'Check Barcelona' permetrà de consultar l'aforament dels espais en temps real i oferirà alternatives en cas de saturació

VilaWeb
ACN
11.05.2021 - 15:39

Turisme de Barcelona ha presentat avui l’aplicació ‘Check Barcelona’, una eina que ofereix dades d’aforament a temps real de les principals atraccions turístiques de Catalunya per tal d’evitar aglomeracions i cues en certs espais. La plataforma també permet fer reserves en línia i presenta alternatives a l’usuari en cas que una de localitats que vulgui visitar estigui saturada. A més, inclou informació sobre el transport públic i la xarxa d’aparcaments per facilitar la mobilitat del viatger. La plataforma, disponible a través de la direcció checkbarcelona.com, inclou fins a cent quinze localitzacions –la majoria a la ciutat de Barcelona-, tot i que l’objectiu és ampliar la llista fins a les dos-cents vuitanta.

La plataforma és d’accés gratuït i la informació es pot consultar des de qualsevol dispositiu amb connexió a internet. Per altra banda, és previst que vagi incorporant noves eines, com ara mapes de calor per informar de l’afluència de visitants a la via pública o suggeriments intel·ligents per mostrar la previsió d’ocupació en certs espais a partir de dades històriques.

L’aplicació ha estat desenvolupada per Turisme de Barcelona, l’Ajuntament de Barcelona i el centre Eurecat, el qual ha actuat com a soci tecnològic del projecte. Segons Turisme de Barcelona, es tracta de la primera aplicació en l’àmbit europeu d’aquestes característiques.

Digitalització del sector turístic

Durant la presentació de ‘Check Barcelona’, la qual ha tingut lloc a l’espai Valkiria Hub de Poblenou, els diferents ponents han remarcat la importància que té la digitalització en un sector com el turisme. “L’anticipació serà determinant en la futura gestió dels nostres visitants, no només per administrar espais, sinó per crear tendències i valorar propostes arriscades”, ha assenyalat el regidor de turisme i indústries creatives de l’Ajuntament de Barcelona, Xavier Marcé.

En el mateix sentit s’ha expressat la directora de Turisme de Barcelona, Marian Muro, qui ha subratllat que, en un futur postpandèmia, “cal fomentar el valor afegit de les dades”. “Això també ens permetrà de controlar l’aforament en espais públics, un fet que sempre ha generat externalitats negatives a la gent local”, ha afegit.

S’espera un ús “massiu” de l’aplicació

El regidor Xavier Marcé ha pronosticat que l’aplicació tindrà un ús massiu i que la seva consolidació serà un element determinant a l’hora de dissenyar noves estratègies dins el sector. Tot i que les institucions encara no s’han marcat cap objectiu pel que fa al nombre d’usuaris, sí que han definit alguns elements per dir que la posada en marxa de la plataforma ha estat un èxit.

Tal com ha explicat el director de serveis de tecnologia i digital de Turisme de Barcelona, David Leanez, es considerarà que l’aplicació ha estat un èxit si els visitants que arriben a Catalunya fan servir-la almenys una vegada o si, gràcies a la plataforma, es nota una redistribució notable de visitants en aquells espais més concorreguts.

Per tal de donar a conèixer ‘Check Barcelona’, des de Turisme de Barcelona han informat que s’estan ultimant acord amb espais com el Port de Barcelona, l’aeroport de Barcelona o algunes de les principals estacions de tren del país.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any