Andorra supera per primera vegada els tres milions de turistes anuals

  • El país rep un total de 8,3 milions de visitants

VilaWeb
27.12.2018 - 20:26

Andorra ha superat per primera vegada el llindar dels tres milions de turistes anuals i ha pràcticament arribat als nou milions de pernoctació en el període comprès entre desembre del 2017 i novembre del 2018.

El 2012 el país va rebre 2,2 milions de turistes i des de llavors acumula sis anys de creixement. L’estada mitjana dels turistes també creix, lleugerament, fins a situar-se en les 2,93 nits per persona.

L’increment s’ha aconseguit per l’increment del turisme a l’estiu, on fa ja dos anys que se supera el milió de persones. Són les millors xifres des que el 2007 el Departament d’Estadística comencés a recopilar dades, ha destacat el ministre de Turisme, Francesc Camp.

Un total de 8,3 milions de visitants
Pel que fa al nombre total de visitants anuals, on es tenen en compte també els excursionistes – les persones que vénen a Andorra i se’n van el mateix dia -, s’arriba als 8,3 milions.

S’acumulen ja quatre anys consecutius d’augment, encara que aquest 2018 l’increment ha estat únicament del 0,7%. Incrementar la xifra de les persones que dormen a Andorra era un dels objectius de l’actual ministeri de Turisme, ja que generen un major impacte en l’economia del país.

VilaWeb fa trenta anys. Ens feu un regal?

Cada dia oferim el diari amb accés obert, perquè volem una societat ben informada i lliure.

Ajudeu-nos a celebrar-ho fent una donació única i sense cap més compromís.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor