La batllessa Mireia Ingla deixa l’Ajuntament de Sant Cugat

  • Renuncia a encapçalar l'oposició per ERC després de perdre dos regidors i gairebé la meitat dels vots

VilaWeb
ACN
30.05.2023 - 14:25
Actualització: 30.05.2023 - 17:33

La batllessa de Sant Cugat del Vallès, Mireia Ingla, deixarà l’ajuntament el 17 de juny. Ingla continuarà com a batllessa en funcions fins a la constitució del nou mandat, quan no assumirà l’acta de regidora d’ERC. Ho ha anunciat en una compareixença institucional, dos dies després d’unes eleccions en les quals el seu partit ha perdut gairebé la meitat dels vots aconseguits el 2019 (han passat de 6 regidors a 4). El resultat els allunya clarament de Junts, que ha vençut amb 9 regidors i més del doble de vots. Tot i que fa quatre anys Junts també va guanyar les eleccions, Ingla va encapçalar un pacte entre ERC, el PSC i la CUP per fer-se amb la batllia.

En la compareixença, Ingla ha admès que els resultats de diumenge no han estat els que esperava, ja que ella “havia plantejat les eleccions per tornar a ser batllessa”. “I això no ha passat”, ha lamentat, tot defensant que renuncia a l’acta per coherència. “El meu lloc no és continuar com a regidora”, ha afegit.

Ingla ha ressaltat que va assumir la batllia fa quatre anys “sense dubtar ni un sol dia”. “Tampoc davant les pressions ni les ganes dels qui volien que no anés bé”, ha dit. Després de la davallada d’ERC i la impossibilitat aritmètica de reeditar el pacte de govern, ha afirmat que “s’obre una nova etapa”.

La batllessa en funcions ha demanat al nou executiu, previsiblement encapçalat per Josep Maria Vallès (Junts), que segueixi “fent avançar Sant Cugat com a ciutat gran” i s’ha mostrat “preocupada” davant els retrocessos que pugui haver-hi la legislatura vinent. Ha demanat a Vallès que les raons “partidistes” no li impedeixin tenir objectius de ciutat i l’ha instat a exercir “un lideratge fort”.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any