Denuncia que un socorrista de Palamós es nega a atendre el seu fill perquè parlava en català

  • L’empresa encarregada de la vigilància de la platja obre un expedient per aclarir els fets

VilaWeb
Redacció
11.07.2016 - 17:08
Actualització: 11.07.2016 - 19:37

Lioba Costa, una veïna de Taradell que sol anar a la platja la Fosca de Palamós, va denunciar ahir a Facebook que un socorrista s’havia negat a atendre-la perquè parlava en català. La denúncia, que es va difondre ràpidament per internet, deia així: ‘Avui a la platja la Fosca de Palamós una medusa ha picat l’esquena del meu fill. He anat al socorrista i no m’ha volgut atendre perquè no li ha semblat bé que em dirigís a ell en català. Li he demanat que ens atengués en castellà perquè la salut passa per davant de qualsevol disputa lingüística, però s’hi ha negat. Finalment, ens hem espavilat tot sols.’

Arran d’aquesta denúncia, acompanyada de tres fotografies del socorrista, l’empresa Proactiva Servicios Acuáticos, a qui l’ajuntament té contractat el servei de vigilància de les platges, ha emès un comunicat dient que havia obert un expedient per aclarir els fets i informant que el nen va acabar rebent l’atenció adequada.

Heus ací el text de denúncia de la mare:

I el comunicat de Proactiva:

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any