Vince Vaughn encarna un exboxejador obligat la violència extrema” en ‘Brawl in Cell Block 99’

  • L'actor Vince Vaughn encarna un exboxejador empresonat que es veu obligat a recórrer a la "violència extrema" a la pel·lícula 'Brawl in Cell Block 99', del director Craig Zahler i amb Udo Kier en el paper de malvat, que competeix en la secció oficial del Sitges-Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya, que se celebra fins al diumenge en la localitat costanera.

VilaWeb
Redacció
09.10.2017 - 15:20

BARCELONA, 9 (EUROPA PRESS)

L’actor Vince Vaughn encarna un exboxejador empresonat que es veu obligat a recórrer a la “violència extrema” a la pel·lícula ‘Brawl in Cell Block 99’, del director Craig Zahler i amb Udo Kier en el paper de malvat, que competeix en la secció oficial del Sitges-Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya, que se celebra fins al diumenge en la localitat costanera.

En roda de premsa aquest dilluns, Vaughn –conegut per pel·lícules com ‘Jurassic Park: El món perdut’, ‘Swingers’ i ‘Qüestió de pilotes’– ha explicat que el seu personatge rebutja la violència i vol protegir a la seva família, però ha sofert dolor i abusos i “en un moment donat, decideix fer coses que no estan bé per aconseguir el que vol, i té conseqüències”.

El director ha reconegut que en aquesta pel·lícula la “violència és bastant extrema, i en ocasions pot ser ofensiva per a alguns espectadors”, però ha dit que solament vol realitzar històries que l’interessin i en les quals tingui control creatiu –ha escrit vuit novel·les i 50 guions–, i encara que sovint el pressupost imposa límits, els salva amb una bona interpretació i producció.

“Em vaig trobar sorprès diverses vegades quan llegia el guió”, i estava molt emocionat de participar en aquesta història per ser un text original però també divertit i impredictible, i ha afegit que va haver d’entrenar-se per tenir més força i sentir-se còmode en les escenes d’acció.

El director ha lloat que va ser fàcil treballar amb Vaughn perquè era capaç de realitzar de forma àgil i ràpida els moviments, a més d’assumir el risc d’algunes escenes, i el productor Jack Heller ha afegit que per a un cotxe que Vaughn destrueix es va usar material dur, en lloc del paper habitual.

VIOLÈNCIA COM A OPORTUNITAT

Zahler ha relatat que mentre en el seu primer llargmetratge, ‘Bone Tomahawk’ (2015), la violència era dramàtica i traumàtica, en aquest té un component diferent: “Hi ha un protagonista que ha estat oprimit i en la violència troba una oportunitat”, canvia i usa la seva força i habilitats de forma diferent, encara que prefereix deixar el públic que faci la seva lectura de la pel·lícula.

“Les pel·lícules dels 70 eren millors que les d’ara perquè tenien més espai per respirar”, podien ser més llargues i contenir seqüències de fins a una hora que no eren centrals per a la història però les convertien en obres mestres, ha reflexionat Zahler, que ha posat com a exemple d’això ‘Taxi Driver’.

Kier, que la nit d’aquest dilluns rebrà el guardó ‘Màquina del temps’ del festival, ha afirmat que va ser un plaer treballar amb el director i li va encantar el guió, per la qual cosa treballarà per a Zahler en dues pel·lícules més.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any