Una usuària denuncia que una metgessa de Can Ruti no la va voler atendre per haver-li parlat en català

  • El centre diu que la situació descrita a la reclamació "no és tolerable" i es posa en contacte amb ambdues parts per esclarir-la

VilaWeb
ACN
15.12.2023 - 21:13
Actualització: 15.12.2023 - 22:06

L’hospital Germans Trias i Pujol, Can Ruti, investiga la queixa d’una usuària que assegura que una metgessa d’urgències la va expulsar de la consulta perquè li havia parlat en català. Segons que indica, quan va començar a explicar-li el seu problema de salut en català, la professional va ordenar a ella i el seu marit que li parlessin en castellà. Ells s’hi van negar i, com a reacció, la doctora els va expulsar de la consulta. La usuària va presentar una reclamació.

La direcció de Can Ruti ha dit que la situació que s’explica en la queixa rebuda “no és tolerable” i que l’hospital s’havia posat en contacte amb la usuària i la professional per “esclarir els fets i, si s’escau, emprendre les accions que siguin necessàries”.

Els fets han tingut lloc aquesta setmana i el marit de la usuària els ha explicat als fòrums de la web Racó Català aquesta matinada. Unes hores més tard, el mateix afectat ha escrit un altre missatge en què explicava que Atenció a l’Usuari de Can Ruti els havia trucat per parlar amb la dona, la qual els ha explicat la seva versió dels fets. Segons que ha explicat, l’hospital els ha dit que abans de donar una conclusió formal havia de recollir la versió de la metgessa.

 

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any