Un jutge de Barcelona dóna facilitats als ferits del primer d’octubre perquè presentin una denúncia
Francisco Miralles ja va demanar d'identificar tots els policies que havien participat en les càrregues en vint-i-sis col·legis electorals de Barcelona

Per: Redacció


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

El titular del jutjat d’instrucció número 7 de Barcelona, Francisco Miralles, que investiga les càrregues policíaques a Barcelona durant el primer d’octubre, ha desestimat la pretensió de la fiscalia d’arxivar tots els casos de ferits que encara no han denunciat i es posarà en contacte amb ells, directament o per mitjà de la policia, per oferir-los la possibilitat d’emprendre accions legals.
‘La presentació de noves denúncies, un cop resoltes les que ja s’havien presentat, implicaria una duplicitat d’actuacions, declaracions i vistes que ha de ser evitada’, raona el jutge, que considera necessari de convocar els lesionats en seu judicial per saber si tenen intenció de denunciar o no.
Ho publica l’agència Efe, que ha tingut accés a la interlocutòria. El jutge creu que hi ha unes quantes raons, com ara l”evidentíssima polèmica social’ arran dels fets ocorreguts, que justifiquen que s’ofereixi la possibilitat de presentar una denúncia a la cinquantena de ferits que encara no ho han fet. Així, desestima la petició de la fiscalia d’arxivar els casos de ferits lleus que no hagin denunciat.
Ja va demanar d’identificar els policies
El jutge detalla que, de moment, s’han presentat més de dos-centes trenta denúncies al seu jutjat. Ell és qui estava de guàrdia el primer d’octubre i qui va sol·licitar d’identificar tots els agents implicats en les càrregues a Barcelona. Cinc dies més tard del referèndum, va acordar d’investigar l’actuació de la policia espanyola en vint-i-sis col·legis electorals de la ciutat, en un dels quals hi va haver almenys cent trenta ferits.
El magistrat ja va rebutjar llavors la petició de la fiscalia d’investigar només l’actuació en un centre i la va ampliar a tots els centres on hi va haver actuacions policíaques polèmiques. La interlocutòria ordenava a la policia que li facilités el número d’identificació dels agents que hi havien intervingut, les instruccions que va donar la Delegació del govern espanyol a Catalunya i les imatges gravades pels mitjans de comunicació en aquests centres.
Ajudeu VilaWeb, fent-vos subscriptors
Si podeu llegir VilaWeb és perquè milers de persones en són subscriptors i fan possible que la feina de la redacció arribe a les vostres pantalles.
Vosaltres podeu unir-vos-hi també i fer, amb el vostre compromís, que aquest diari siga més lliure i independent encara. Perquè és molt difícil de sostenir un esforç editorial del nivell de VilaWeb, únicament amb la publicitat.
Vicent Partal
Director de VilaWeb
Comentaris
Els subscriptors de VilaWeb poden comentar aquesta notícia, o bé llegir els comentaris que hi han fet els altres subscriptors i debatre-la amb ells .
Si encara no sou subscriptors, us en podeu fer clicant ací. Entre més avantatges, podreu participar en els debats a la Xarxa VilaWeb, rebreu cada vespre el VilaWeb Paper, podreu llegir en exclusiva les notícies de l'endemà i accedir a més serveis i avantatges especials. Més informació sobre tots els serveis de la subscripció a VilaWeb, clicant ací.
S'ha afegit la noticia a Favorits