UGT preveu d’acordar amb Ford un ERTO fins al 20 de juny amb més de dos mil treballadors

  • Al cessament de producció de la Transit s'afegeix ara un problema de subministrament en motors i una demanda més baixa del mercat nord-americà

VilaWeb
Europa Press
16.04.2024 - 17:25
Actualització: 16.04.2024 - 18:02

UGT, el sindicat majoritari a la fàbrica de Ford a Almussafes (Ribera Baixa), preveu d’acordar demà un nou expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTO) que estiga en vigor del 20 d’abril al 20 de juny, i que durant deu dies afectarà més de dos mil treballadors.

La negociació d’aquest expedient arriba perquè la direcció de la multinacional ha explicat que necessita temps per a poder concretar els detalls del llançament d’un nou vehicle que fabricarà a Almussafes. El sindicat ja va avançar que aquesta situació abocava a la negociació d’un nou ERTO mentre no es definís el futur.

Durant aquest període d’espera, a la situació inicialment prevista pel cessament de fabricació de la furgoneta Transit —previst demà, 17 d’abril— se suma ara un problema de proveïment de peces en motors, al costat del menor requeriment per al mercat nord-americà. Així ho ha explicat UGT després d’una reunió de la comissió consultiva de l’ERTO, avui.

En concret, l’ERTO afectarà mil quatre-centes persones diàries en la fabricació de vehicles (vuit-centes pel cessament de la Transit i sis-centes per la falta de producció) i nou-centes persones en motors.

La planta de motors no tindrà activitat en totes les seues àrees durant deu dies; cinc dies al maig (20, 21, 22, 27 i 28), i cinc dies al juny (3, 10, 11, 17 i 18). Aquest impacte implicarà no treballar en vehicles durant quatre setmanes en el torn de tarda.

Les condicions laborals de la plantilla seran les mateixes que les acordades en els ERTO anteriors, ha explicat UGT: el 80% del salari real i el 100% d’antiguitat, pagues extres i vacances.

El sindicat espera que la situació en motors es puga normalitzar al més aviat possible, i que es reduïsca també el nombre d’afectats diaris en la planta de vehicles garantint la producció a dos torns. Això reduiria l’ERTO “pràcticament en un 50%”. No obstant això, i malgrat aquest imprevist, UGT ha subratllat la seua posició: “abans del 20 de juny s’han de tenir certeses, que permeten negociar situacions a llarg termini”.

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any