30.12.2024 - 19:50
|
Actualització: 30.12.2024 - 21:16
TV3 ha estat el canal amb més audiència del 2024 al Principat i ja fa quinze anys que ho és. Enguany, ha tancat amb un 13,7% de quota, a 4,4 punts de La1. En 306 dies dels 319 que s’emet, els Telenotícies han estat el programa més vist. A més, vint programes dels quaranta més vists de l’any a la televisió lineal són de TV3.
També ha encapçalat les estatístiques a internet, amb una mitjana mensual de 2.023.000 usuaris únics connectats. I el grup 3Cat ha registrat una mitjana mensual de 2.191.000 usuaris únics, un abast mitjà del 34,2% del total internautes a Catalunya, segons dades de Comscore.
Sobre això, la plataforma 3Cat, en el seu primer any natural en funcionament, ha tingut 227 milions de reproduccions d’àudio i vídeo i més d’1,2 milions d’usuaris registrats. En total, l’entorn digital de 3Cat suma un 44% més de reproduccions de vídeo i un 13% més de reproduccions d’àudio que l’any 2023, segons dades d’Adobe Analytics. I a les xarxes socials, s’han fet més de 2.057 milions de reproduccions, gairebé un 80% més respecte del 2023 i la millor dada mai registrada per 3Cat. Els vídeos més vists han estat un de la sèrie Jo mai mai, un del programa d’entreteniment Zona zàping i, en tercera posició, un clip protagonitzat per Leo Messi de la sèrie documental El nou clam.
El més vist i sentit de l’any a TV3 i a la plataforma 3Cat
A TV3, els especials informatius vinculats amb les eleccions a la Generalitat de Catalunya, el debat d’investidura al parlament i el pas de la gota freda han estat els programes d’actualitat més vists de l’any. També l’especial 40 anys i una nit pel quarantè aniversari de la cadena, el 19 de gener, amb una quota del 30,1% i una audiència acumulada de més d’un milió d’espectadors. La sèrie documental de crònica negra Tor, el Piromusical de Barcelona, la final de la Lliga de Campions femenina i el partit amistós del trofeu Joan Gamper també són alguns dels programes més destacats d’aquest any. I Eufòria, El foraster i El doctor Martin encapçalen els programes d’entreteniment i ficció de TV3.
A la plataforma 3Cat, les produccions d’estrena com Jo mai mai, Cites Barcelona, Això no és Suècia, Vintage i l’univers Bola de drac destaquen entre els continguts més vists de l’any.
La sèrie de producció pròpia de 3Cat Com si fos ahir és el programa més vist del 2024 a la plataforma 3Cat en reproduccions absolutes, amb 24,3 milions. El primer capítol de Tor és el vídeo més vist de l’any, amb 1,1 milions de reproduccions. El TN vespre és el programa més vist en directe de l’any, amb gairebé 125.000 dispositius únics connectats mensuals de mitjana.
El matí de Catalunya Ràdio és el programa més escoltat a la plataforma 3Cat d’aquest 2024 i fa el seu rècord de dispositius únics connectats, amb una mitjana de 204.000 mensuals. Crims és el programa de Catràdio més escoltat a la carta a la plataforma 3Cat, amb 2,1 milions de reproduccions.
L’àudio més sentit de l’any és el programa Especial investidura, amb 155.400 reproduccions. I destaca especialment El suplement, que anota el seu millor any digital, amb 4,4 milions de reproduccions acumulades i 120.000 dispositius únics connectats de mitjana cada mes, un 70% més que l’any anterior.
Els continguts del SX3 a la plataforma 3Cat acumulen més de 33 milions de reproduccions durant l’any, el seu rècord històric. Titó, amb 3,5 milions de reproduccions, el Mic, amb 2,1 milions de reproduccions, i l’Info K, amb 1,8 milions, són els programes més vistos de l’entorn infantil.