Els treballadors d’RNE s’oposen al fitxatge “injustificable” de Josep Cuní

Critiquen que es tracta d'una nova ingerència de la presidència, i lamenten que no s'havien trobat mai amb una decisió unilateral d'aquesta mena

VilaWeb
Edifici d'RNE a Barcelona (fotografia: Wikimedia Commons).
Redacció
27.08.2022 - 11:23
Actualització: 27.08.2022 - 14:27

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

En un comunicat publicat a Twitter, el consell d’informatiu de Ràdio Nacional Espanyola (RNE) ha clamat contra el fitxatge de Josep Cuní per a l’informatiu 24 horas, tot criticant que la decisió “no ha estat fruit del diàleg sinó una decisió del president d’RTVE, els motius del qual no se saben”. I afegeix, sobre la figura de José Manuel Pérez Tornero: “La direcció dels serveis informatius d’RNE lamenta que la seva primera intervenció sigui d’imposar un responsable editorial sense tenir en compte l’opinió dels directius ni dels treballadors de la ràdio.”

Al text, la direcció d’informatius explica que no disposa dels detalls del contracte signat entre Cuní i RTVE, però confirma que el periodista català presentarà el programa de dilluns a divendres amb el mateix equip que la temporada passada. “La direcció espera que el periodista vingui a treballar com un més de la ràdio pública“, afegeix el comunicat. Ara com ara, els treballadors lamenten no saber si la contractació de Cuní implicarà, també, la contractació de personal extern a la cadena.

“La direcció reconeix l’autoritat i les prerrogatives de la presidència d’RTVE per a prendre aquesta mena de decisions, però també explica que no s’havia trobat mai amb aquesta metodologia, que qualifica d’inadequada i poc eficaç”, diu el text. I afegeix que la decisió és un punt d’inflexió que “obrirà un període de reflexió que no sabem on ens durà”. Segons que asseguren els treballadors, es tracta d’un criteri que comparteix Josep Vilar, el director d’informatius d’RTVE.

“Lamentem aquesta nova ingerència de la presidència d’RTVE, a la qual reclamem que doni explicacions immediatament sobre el fitxatge de Cuní. Una incorporació, reiterem, injustificable atès que a RNE s’obliga els companys a jubilar-se quan arriben als seixanta-cinc anys“, tres anys menys que no té el periodista català. “També defensem que a la ràdio pública existeixen companys més capacitats per a estar al capdavant de l’informatiu”, acaba dient el comunicat.

Més notícies

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes