15.06.2026 - 18:23
|
Actualització: 15.06.2026 - 19:04
Begoña Gómez, esposa del president espanyol, Pedro Sánchez, ja declara al jutge Juan Carlos Peinado, a Madrid. Gómez és investigada per corrupció en els negocis, malversació, tràfic d’influències i apropiació indeguda arran de la càtedra que va codirigir a la Universitat Complutense de Madrid. Avui també declaren la seva assessora, Cristina Álvarez, i l’empresari Juan Carlos Barrabés.
L’informe de conclusions finals sosté que la càtedra es va crear seguint la normativa establerta, tot i que apunta a “irregularitats” en la contractació de serveis per al desenvolupament del programari. La Unitat Central Operativa de la Guàrdia Civil (UCO) no va trobar pagaments opacs ni comissions il·lícites en els comptes de Gómez.
L’organització d’extrema dreta Hazte Oír té un paper destacat en la causa perquè actua com a acusació popular i, de fet, coordina bona part de les acusacions populars que s’hi han personat.
El jutge Peinado va refusar els recursos que demanaven d’arxivar la causa i va insistir a enviar els encausats a judici amb jurat, tal com va proposar quan va acabar la fase d’instrucció el mes d’abril. En l’audiència d’avui, el jutge escoltarà totes les parts i haurà de decidir si hi ha prou motius per a continuar el procediment o si, per contra, decideix d’arxivar-lo. A més, Peinado també podria imposar mesures cautelars.