El periodisme que l'actualitat necessita

Aquest 2020 és un any de canvis arreu del món, i nosaltres us volem ajudar a entendre'ls. En temps de crisi, el periodisme compromès és més important que mai i el vostre suport és l'únic que pot assegurar la continuïtat de VilaWeb.
Si ho vols i ho pots fer, col·labora amb VilaWeb.

La Unió de Consumidors de Castelló (UCE) ha assegurat, amb motiu de la Setmana Europea de la Mobilitat, que no s’han solucionat els principals problemes que afecten la demarcació i de fet, la durada mitjana del viatge en tren entre València i Castelló és quinze minuts superior al de fa trenta anys.

En un comunicat, la UCE ha denunciat que ‘gairebé no s’han produït canvis especialment significatius a favor de la utilització de mitjans de transport més sostenibles i en especial, pel que respecta a l’establiment d’un compromís entre l’administració i la societat civil amb l’objectiu d’avançar clarament en el desenvolupament de polítiques de mobilitat sostenible’.

En aquest sentit han afegit que ‘si bé és cert que en els últims anys s’han dut a terme diferents iniciatives que fomenten l’ús de la bicicleta i l’ús de l’transport públic, així com els desplaçaments a peu, encara ens trobem molt lluny d’arribar a un consens que ens permeti de parlar d’unes ciutats sostenibles des del punt de vista de la mobilitat’.

Un exemple d’aquesta ‘deixadesa i inacció’ que denuncien per part de l’administració per a la resolució d’aquest problema, hi ha el fet que un viatge de tren de rodalia entre València i Castelló era de mitjana d’una hora i catorze minuts, i ara mateix és d’una hora i vint-i-cinc minuts. És a dir, ‘tot i una suposada millora dels equipaments, de l’evident existència de locomotores més eficients i d’una potència més gran, o la necessària modernització que el transcurs de trenta anys s’ha de produir en tota mena de serveis, el tren s’ha situat a uns nivells que, probablement, ens condueixen als anys seixanta’.

Igualment des de la UCE han destacat de la necessitat d’impulsar la intermodalitat, perquè ‘hi hagi una connexió eficaç entre les xarxes de diferents tipus de transport públic: tren, autobús, carrils bici …’. D’altra banda, en aquesta era post-covid, per l’associació resulta ‘imprescindible’ que ‘es garanteixi la seguretat dels viatgers, de manera que s’asseguri la possibilitat que, en els vehicles de transport tancats, hi hagi una adequada ventilació i filtració de l’aire, posant a disposició dels usuaris gels i altres mitjans que facilitin la neteja de les superfícies’.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.