Toni Nadal pica el crostó al PP en el congrés del partit: “A Mallorca parlam català”

VilaWeb
04.07.2025 - 19:57
Actualització: 04.07.2025 - 20:39

Toni Nadal, oncle i ex-entrenador del tennista Rafa Nadal, ha participat avui en el congrés del Partit Popular espanyol, a Madrid, on ha llançat un missatge contra el sistema polític actual i, en particular, contra la “corrupció ideològica”. En una intervenció juntament amb la vice-secretària del PP Noelia Núñez, Nadal ha picat el crostó al PP: ha defensat que a les Illes es parlava català i que això no ho hauria de discutir cap polític.

“Jo vaig dir fa temps a un polític d’aquí: ‘Per què t’has de ficar en el tema de la llengua?’ Quan deia que a Mallorca parlàvem mallorquí. A Mallorca parlam català perquè així ho diuen els filòlegs. Si hi ha un filòleg, el polític no hi ha d’intervenir. Ficar-s’hi més del compte i polititzar-ho tot crec que fa un mal servei a la societat i al ciutadà”, ha dit.

Nadal, que ha estat convidat pel PP com a figura rellevant del món de l’esport, ha deixat clar el seu suport a Alberto Núñez Feijóo, a qui ha recomanat d’evitar la confrontació. Tanmateix, ha lamentat que, segons ell, l’estat espanyol és en mans de “gent que odia Espanya” i que el problema principal no era tant la “corrupció econòmica” com la “corrupció ideològica”. “La democràcia no es pot convertir en una dictadura del qui guanya contra el qui perd”, ha dit, i ha suggerit que caldria reformar el sistema polític actual.

VilaWeb fa trenta anys. Ens feu un regal?

Cada dia oferim el diari amb accés obert, perquè volem una societat ben informada i lliure.

Ajudeu-nos a celebrar-ho fent una donació única i sense cap més compromís.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor