29.05.2026 - 19:21
|
Actualització: 29.05.2026 - 19:22
Els tribunals de les Proves d’Accés a la Universitat (PAU) al País Valencià s’han constituït amb normalitat i sense incidències. Els cinquanta-cinc tribunals previstos ja han quedat formats, cosa que garanteix que els exàmens es podran fer i corregir d’acord amb el calendari establert.
La constitució dels tribunals era un dels punts clau per assegurar el desenvolupament de les proves, que començaran la setmana vinent, els dies 2, 3 i 4 de juny, en plena vaga indefinida de l’educació pública no universitària. Malgrat el conflicte obert entre la Conselleria d’Educació i els sindicats docents, les universitats públiques valencianes han volgut transmetre un missatge de tranquil·litat.
La presidenta de la Conferència de Rectores i Rectors de les Universitats Públiques Valencianes i rectora de la Universitat d’Alacant, Amparo Navarro, ha assegurat que les universitats treballaran perquè la PAU es desenvolupi “amb total normalitat” i “amb totes les garanties”, com, segons ha dit, ha passat sempre en les proves fetes a les universitats valencianes.
Navarro també ha expressat la preocupació de les universitats pel conflicte educatiu i ha desitjat que la vaga acabi “com més prompte millor” amb un acord entre les parts. Ha remarcat que la solució hauria de tenir com a objectiu la millora de la qualitat docent i de l’ensenyament públic. Les universitats recorden que la PAU és una de les proves més importants per als joves i les seves famílies, i també per al sistema universitari.