Creix la competència: el TGV d’ILSA comença les proves entre Figueres i Perpinyà

  • El competidor de Renfe i SNCF té previst començar el servei el segon semestre del 2022

VilaWeb
ACN
06.09.2021 - 19:39

El primer tren d’ILSA d’alta velocitat, competidor de Renfe i SNCF, començarà les proves. Serà en un tram de 44,4 quilòmetres entre Figueres i Perpinyà per a dur a terme l’homologació a la Xarxa Ferroviària d’Interès General (RFIG). Un cop superat aquest primer període, el tren continuarà el procés en els corredors Barcelona-Madrid, Madrid-València i Madrid-Sevilla. Paral·lelament, la companyia espera que abans d’acabar l’any arribin dos trens més.

ILSA està participada per accionistes d’Airnostrum i Trenitalia i competirà amb el TGV de Renfe i Ouigo d’SNCF. Preveu iniciar les operacions el segon semestre del 2022, quan representarà el 30% del mercat de l’alta velocitat a l’estat espanyol.

En un comunicat, ILSA assenyala que és el primer operador privat d’alta velocitat i com l’únic que utilitzarà trens nous en el desplegament de la seva flota a l’estat espanyol. El primer dels combois (un model ETR 1000) desenvoluparà en els propers dies les proves en el denominat tram de la ‘secció internacional’ entre Figueres i Perpinyà, que compleix amb les especificacions tècniques de interoperabilitat ferroviària europea.

La companyia ha fet una inversió de mil milions d’euros en la seva flota inicial, que seran d’última generació i han estat desenvolupats per Hitachi Rail en col·laboració amb Bombardier Transportation (actualment el grup Alstom). La seva fabricació té lloc entre la planta de Bombardier de Trápaga (País Basc), on es produeixen els sistemes de propulsió, i la planta de Pistoia, a prop de Florència, on té lloc l’acoblament.

El model ETR 1000 és interoperable en diversos països europeus i té una longitud de dos-centres metres, portarà 467 viatgers i pot circular a 360 quilòmetres per hora.

La companyia connectarà en una primera fase Barcelona, Madrid, València, Sevilla, Saragossa, Alacant, Còrdova i Màlaga i posteriorment té previst obrir noves rutes a l’Estat i a mig termini en altres països europeus.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any