Resolta la incidència de Telefònica que ha afectat empreses i serveis públics per una actualització de la xarxa

  • Les anomalies han començat poc després de les dues de la matinada i han afectat principalment el servei d’internet per fibra òptica

VilaWeb
20.05.2025 - 09:32
Actualització: 20.05.2025 - 12:59

Una intervenció tècnica de Telefònica ha causat incidències en el funcionament de la xarxa de telefonia fixa en unes quantes empreses i serveis públics, entre els quals, el 112 de la Generalitat Valenciana i la Caixa d’Enginyers. La incidència ja s’ha resolt, segons que ha explicat el director d’Operacions, Xarxes i Tecnologies de la Informació de la companyia, Sergio Sánchez, en un vídeo publicat a X. Ara bé, encara ara hi pot haver alguna incidència en un cas puntual.

L’operadora ha reconegut que les incidències han estat conseqüència d’una actualització de la seva xarxa i ha dit que treballava per resoldre-ho. Segons la pàgina web Downdetector, especialitzada a recollir notificacions d’avaries, les anomalies han començat poc després de les dues de la matinada i han afectat principalment el servei d’internet per fibra òptica –amb un 72% dels avisos registrats–, seguit d’un 18% per manca de senyal i un 10% que han informat d’un “apagament total”.

Arran de la impossibilitat de comunicar-se amb el 112, la Generalitat Valenciana havia habilitat el telèfon alternatiu 963.428.000 per garantir l’atenció a emergències. Ara com ara, el 112 torna a estar operatiu, encara que es manté el telèfon alternatiu.

Emergències ha informat de la incidència a les 8.18, i ha deixat clar que l’avaria provenia de la xarxa estatal de comunicacions i era aliè al servei 112 valencià. Entre les 7.30 i les 7.40 ja havien detectat un descens molt significatiu de les telefonades entrants, segons ha explicat la secretària autonòmica d’Emergències i Interior, Irene Rodríguez.

En el cas de Catalunya, el telèfon d’emergències ha patit afectacions mínimes perquè s’han activat els sistemes de contingència, que permeten que les trucades es desviïn a altres telèfons. El 061 també ha activat el seu pla de contingència i ha funcionat amb normalitat.

Fonts de MasOrange, per la seva banda, han explicat que la seva xarxa no s’havia vist afectada i que els seus clients no havien tingut cap incidència.

VilaWeb fa trenta anys. Ens feu un regal?

Cada dia oferim el diari amb accés obert, perquè volem una societat ben informada i lliure.

Ajudeu-nos a celebrar-ho fent una donació única i sense cap més compromís.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor