Tallada la línia 1 de Metrovalència entre Empalme i Bétera fins al 31 d’agost

  • Aquesta afectació s'afegeix a unes altres obres a la línia 2 i 3 que alteren el servei durant el mes d'agost

VilaWeb
Redacció
08.08.2022 - 11:57
Actualització: 08.08.2022 - 18:50

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) modifica a partir d’avui el servei de la línia 1 de Metrovalència (Bétera-Castelló) amb motiu de les obres de renovació i manteniment de la via, que obligaran a tallar el trànsit entre les estacions d’Empalme i Bétera fins al 31 d’agost.

Arran d’aquest començament d’obres, FGV ha disposat un servei substitutori d’autobús al tram afectat que enllaçarà amb les parades del trajecte de la línia 1 en aquesta zona. D’aquesta manera, de l’aparcament d’Empalme sortirà un autobús en direcció a Moncada-Alfara, Seminari, Massarrojos i Rocafort, i un altre cap a Burjassot, Burjassot-Godella i Godella.

Els usuaris que s’hagin de desplaçar fins a Bétera hauran d’agafar el primer autobús i baixar a Seminari, on un altre autobús els portarà fins a la destinació, l’estació terme de la línia 1 (Bétera-Castelló), després d’haver passat per Masies i Horta Vella.

No és l’únic tall en el servei. A la mateixa línia 1 (Castelló-Bétera) continuen els treballs que afecten del 25 de juliol al 31 d’agost el tram Alginet-Castelló. En la línia 2, el trajecte entre les Carolines-Fira i Font del Gerro es fa en autobús del 4 i al 21 d’agost.

A línia 3 (Rafelbunyol-Aeroport) els talls del servei van començar el 25 de juliol i es prolongaran fins al 31 d’agost entre les estacions de Rafelbunyol i Alboraia-Peris Aragó.

Per executar les actuacions a la via, la Generalitat ha pressupostat més de 32 milions d’euros amb l’objectiu de renovar diferents trams d’aquestes línies i aconseguir una millora substancial del servei ferroviari en matèria de seguretat, comoditat i puntualitat.

Aquestes actuacions s’han previst amb la finalitat de fer front al deteriorament d’aquests elements causat pel pas del temps i les condicions climatològiques. Tant els aparells de via com els passos a nivell són els punts de la xarxa que més inconvenients generen al servei de manteniment, per la qual cosa han de ser reemplaçats a curt termini o mitjà.

 

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any