29.05.2025 - 18:18
|
Actualització: 29.05.2025 - 23:05
Els organitzadors del Sònar han confirmat que vint-i-vuit artistes havien anul·lat l’actuació prevista enguany arran de la vinculació del festival amb el fons d’inversió israelià KKR, que aquestes darreres setmanes ha atret l’atenció dels mitjans pel fet que també té interessos econòmics en els assentaments de colons en territori palestí. Els responsables del festival musical han explicat que el Sònar va ser adquirit el 2018 per Superstruct Entertainment, el principal inversor de la qual era Providence. L’any passat, aquesta empresa va vendre la participació a un conglomerat de més de noranta inversors, entre els quals, KKR. Sònar ho emmarca en una operació “purament financera” i assegura que en cap moment ha enviat “ni un sol euro” a KKR.
Les notícies sobre la vinculació del fons israelià amb el Sònar ha generat inquietud entre artistes i aficionats, fins al punt que els organitzadors del certamen barceloní han habilitat un espai al seu web en què responen preguntes que els han anat arribant. És aquí on, després de condemnar de forma ‘clara i inequívoca’ el “genocidi sobre el poble palestí” recorda que Superstruct Entertainment és una empresa amb més de vuitanta festivals arreu del món, entre ells el Sònar.
Pel que fa al finançament, assegura que “després de sufragar tots els costos del mateix festival (salaris, artistes, producció, comunicació, despeses d’estructura, etc.), tots els beneficis es reinverteixen íntegrament de cara a les futures edicions de Sònar”. Alhora subratlla que la relació amb Superstruct és “purament administrativa” i amb KKR, “nul·la”, per la qual cosa, l’equip funciona amb absoluta independència i es manté “fidel als principis, els valors i les motivacions” que el porten a crear any rere any el festival. Pel que fa a les cancel·lacions, els organitzadors del Sònar asseguren que ja estan treballant en les substitucions i asseguren que “no afectaran l’experiència de l’esdeveniment”.